Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-11-12, 17:04
Medlem
chamaemoross avatar
Hejsan!
Sådan är situationen: Bor minilitet i Stockholm på en yta på ungefär 14 m2 och har en kyl som har en total yta på ungefär 35-40% av 1 m2. Jag har lite svårt att fylla upp kylen med de vettigaste saker som jag behöver under denna period i mitt liv. Främst då att jag är student, men självklart också p.g.a. kylen är så jävla liten.

Just nu är kylen fylld med följande grejer:

I dörren:
2 l Tomatjuice.
12 st Ägg
1 filmjölk.

I första och lägsta skåpytan:

2 st plastlådor med Pasta samt Köttfärssås (eller annan matlåda) som jag tar med till skolan varje dag i veckan.
Öl
Soldatens ärtsoppa
Bönor i tomatssås

I mellesta och sista skåpytan:
Diverse såser samt tomatpure eller kalles kaviar

I översta gallret:
Pålägg såsom skinka, ost, smör, leverpastej och kanske lite gurka.

Längst upp i vänstra hörnet (liten frysbox)
Is.

Har ni bättre idéer hur jag fyller upp kylen? Har f.ö också ett skåp där jag förvarar väldigt mycket torrgrejer. Mestadelen av mina inköp sker på LIDL så hade uppskattat tips om bra produkter från LIDL som tar lite plats i kylen.

Citera
2014-11-12, 17:05
Medlem
gato12s avatar
Varför har du konserver i kylen...?
Citera
2014-11-12, 17:05
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Dem är öppnade!
Citera
2014-11-12, 17:12
Medlem
ts.nows avatar
Har du inget förråd i källaren då jag antar att du bor i lägenhet? En ide kan ju vara att införskaffa både en fullstor kyl och frys och ställa där nere med de sakerna du använder mindre sällan och de viktigaste i den lilla kylen uppe.
Citera
2014-11-12, 17:17
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Har du inget förråd i källaren då jag antar att du bor i lägenhet? En ide kan ju vara att införskaffa både en fullstor kyl och frys och ställa där nere med de sakerna du använder mindre sällan och de viktigaste i den lilla kylen uppe.