2023-11-27, 22:08
Medlem
Kavajfyllos avatar
Kan man inte placera några soldater med AK5or strategiskt och sen när GM kommer panga han i pannan?
Citera
2023-11-30, 15:58
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
https://twitter.com/Gavlebocken/status/1730149518945964489

Nu är bocken på gång igen! Jag tror och hoppas att den brinner på självaste julafton!
Citera
2023-11-30, 21:21
Medlem
raggarsvins avatar
Kameran är igång. Spolar man tillbaka lite på Youtube så kan man se när den byggdes tidigare idag. Youtube-feeden är embeddad på den officiella hemsidan.
Vill man ha lite mer FB känsla så finns Burnthebock-sidan också (om någon kommer ihåg den gamla).
Citera
2023-12-02, 11:47
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Hur ser bevakningen ut i år då tro?
Citera
2023-12-02, 19:04
Avslutad
Minns jag fel eller postade inte den som brände upp bocken nåt år om det här på FB efteråt?
Citera
2023-12-02, 19:17
Medlem
Bocken är lite korthårig och raggig i år p g a inte optimal sommar för tillväxt och torkade av halm......svårare att bränna ?

Min gissning söndag 17 dec kl 3,22 kommer något fnurrande runt hörnet.
Citera
2023-12-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
https://twitter.com/Gavlebocken/status/1730149518945964489

Nu är bocken på gång igen! Jag tror och hoppas att den brinner på självaste julafton!

Ärligt talat så fattar jag inte varför Gävle kommun inte gör en grej av det och bränner bocken själva. Inte på julafton, men det vore ju världens ploj att bränna bocken till sång på tolvslaget på nyårsafton.
Citera
2023-12-03, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Minns jag fel eller postade inte den som brände upp bocken nåt år om det här på FB efteråt?
Han skrev något innan om att han var så jävla trött på den här bocken nu, sedan gick han och brände den.

Ganska dumt, man åker väl dit för mordbrand och hittar de bevis på datorn hemma så är bevisbördan ganska stor.

Kan det ha varit 2009 eller så?
Citera
2023-12-03, 18:16
Avslutad
Kom igen Gävle, bocken ska ner..
Citera
2023-12-03, 21:56
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
Ärligt talat så fattar jag inte varför Gävle kommun inte gör en grej av det och bränner bocken själva. Inte på julafton, men det vore ju världens ploj att bränna bocken till sång på tolvslaget på nyårsafton.
Med tiden känns det väl lite som det är så det hela kommer utvecklas på något sätt. Men det skulle inte vara samma känsla....det är helt enkelt så oerhört mycket härligare och euforiskt att se bockjäveln brinna olagligt.

Och ärligt talat....jag tror kommunen innerst inne tycker spelet är jävligt kul de med. Fast de står på andra sidan så att säga....det skulle kännas tomt för dom om ingen någonsin försökte tutta på igen det tror jag.

Tror bockhelvetet brinner 19 december.
Citera
2023-12-06, 17:08
Medlem
T o m med en del amerikaner verkar så intresserade att de försöker uttala Gävle rätt.
Första 3-4 minuter Internet news för några dagar sedan ägnades åt att den nu var uppkopplad mot internet:

Stämmer det att om den brinner före Lucia så brukar kommunen försöka återuppbygga Bocken ?
Citera
2023-12-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Dags att börja damma av denna tråd då jag såg ett litet reportage från lokalradion.
Bocken har egen talesperson vilket är fint.

https://sverigesradio.se/artikel/gavlebocken-borjar-vakna-till-liv
Kul att bocken har fått en talesperson i år. Hon säger bland annat att bocken gillar uppmärksamheten den får när människor kommer för att titta på den. Det kan ju vara så att bocken också gillar uppmärksamheten den får om någon lyckas tända eld på den. Vi får se vad bokens talesperson säger om det blir så att den brinner upp i år. Det skulle vara intressant att höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in