2014-12-22, 03:05
Medlem
Japp, två polisbilar där just nu. Polisen står och snackar med två personer ser det ut som.
Citera
2014-12-22, 03:20
Medlem
Jag satt och tittade innan polisen kom till platsen. Det var en person som försökte ta sig över staketet, men hindrades av väktarna.
En stund senare dök polisen upp.
Citera
2014-12-22, 05:13
Medlem
Nu får Gävle ta sitt ansvar och sätta fyr på den där bocken. Den verkar bevakad, så det kanske behövs en avledningsmanöver först, typ nån som först misslyckas och samtidigt smyger några andra in från andra hållet.

Dåligt av Gävles politiker också. Fattar de inte att julbränningen är stadens Unique selling point. Det ger PR till Gävle som är värt bra mycket mer än vad den nedbrunna bocken i sig kostar. Lite halvslapp bevakning skulle vara för stadens bästa.
Citera
2014-12-22, 08:40
Medlem
Märkligt att ingen satt fyr på bocken än
Jag väntar iaf med spänning
Citera
2014-12-22, 15:20
Medlem
Är de inte onödigt med 2 vakter? dom står ju på samma ställe och snackar skit på arbetstid
Citera
2014-12-22, 15:49
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President89
Är de inte onödigt med 2 vakter? dom står ju på samma ställe och snackar skit på arbetstid

Det skulle väl vara då om det kommer ett helt gäng av folk, att det kanske är svårt för en ensam vakt att övermanna dom, men är man två stycken så är ju oddsen något bättre för att klara av situationen. Plus att jag kan tänka mig att det är rätt ensamt att stå där för sig själv mitt i natten och frysa.

Även om man som vakt borde vara delvis van vid det och även om det kanske tillfälligt går förbi lite nattvandrare då och då som stannar upp och snackar lite skit med vakterna, så är det väl för att hålla varandra sällskap helt enkelt. Sen kan man alltid diskutera nyttan i det och att man kanske kan tycka att det är slöseri med skattepengar.
Citera
2014-12-22, 17:56
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger-The-Neger
Även om man skulle köpa en drönarjävel, hur fan får man den att tända eld på något?
Du hanger ett langt snore under dronaren, och i slutet av snoret har du ett brinnande lakan som du flyger in i bocken.
Eller sa har du en flaska med bensin under en dronare, och en stormtandare under en annan. Forst flyger du in bensinflaskan i bocken med hog fart, sa att den gar sonder och dranker bocken i bensin. Sen flyger du in stormtandaren.
Eller sa kan du satta en massa krut och bensin i diverse forpackningar direkt pa dronaren och flyga den rakt in i bocken, 9/11-style.

Kan du inte lista ut en enda metod sjalv ar du verkligen inte menad att bli bockbrannare.
Citera
2014-12-22, 22:56
Medlem
Hej igen.*

Det har gått aldeles för lång tid sedan mitt senaste inlägg. Jag har haft fullt upp med att värja mig från mordbrännare. Tre attacker som mina vakter har stoppat. Jag har också delat ut pizza från Australien till mina vakter.*

Läs mer på bockens blogg

http://merjuligavle.blogspot.se/

äntligen börjar de hända nått
Citera
2014-12-22, 23:09
Medlem
Mamarketels avatar
http://www.svd.se/kultur/sa-har-det-gatt-for-bocken-ar-for-ar_4203829.svd

http://www.svd.se/kultur/hittade-pa-julbocken-nu-vill-han-stoppa-den_4199525.svd
Citera
2014-12-23, 09:53
Medlem
Greger-The-Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Du hanger ett langt snore under dronaren, och i slutet av snoret har du ett brinnande lakan som du flyger in i bocken.
Eller sa har du en flaska med bensin under en dronare, och en stormtandare under en annan. Forst flyger du in bensinflaskan i bocken med hog fart, sa att den gar sonder och dranker bocken i bensin. Sen flyger du in stormtandaren.
Eller sa kan du satta en massa krut och bensin i diverse forpackningar direkt pa dronaren och flyga den rakt in i bocken, 9/11-style.

Kan du inte lista ut en enda metod sjalv ar du verkligen inte menad att bli bockbrannare.
Jag bränner inga bockar inte! Jag hetsar snarare mer kriminellt lagda FB'are att göra det åt mig . Remote controlled arsony.
Senast redigerad av Greger-The-Neger 2014-12-23 kl. 09:55. Anledning: Staav-fell
Citera
2014-12-23, 15:52
Medlem
Bajenjeppes avatar
Den står kvar än med sitt snötäcke. Kan det hända inatt kanske?
Citera
2014-12-23, 20:59
Medlem
WD40s avatar
Har tippat här på Flashback att den skulle brinna ner i natt som kommer.
Men med denna massiva bevakning så lär den väl stå kvar tills dom plockar ner den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in