2005-09-14, 18:13
Medlem
Big Mama´s guns avatar
jag tycker per hagman med hans skitbok "att komma hem ska vara en schlager" är grymt överskattad.visst glimrar han till ibland,men så hypad som den boken var så levde den inte ett dugg upp till allt gott som sagts om den.

vem anser du är årets mest överskattade författare?(med årets-som gett ut en bok i år)
Citera
2005-09-14, 19:04
Bannlyst
Per Hagmans särställning beror nog på att han hänger i centrala delar av stockholms nöjesliv och hänger med inflytelserika vänner inom nöjesbranschen. Han har lite av en kult kring själva sin person. Halva grejen med en ny per hagman är att det är per hagman som skrivit den
Citera
2005-09-14, 19:24
Medlem
Hednings avatar
Elfriede Jelinek.

På gränsen till det mest idiotiska och mest politiskt korrekta valet till nobelpristagare Whore-ass Engdahl hittills presterat. Det är uppenbart att hans fruga fått sin vilja genom.
Citera
2005-09-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedning
Elfriede Jelinek.

På gränsen till det mest idiotiska och mest politiskt korrekta valet till nobelpristagare Whore-ass Engdahl hittills presterat. Det är uppenbart att hans fruga fått sin vilja genom.

politiskt korrekt ur en ganska snäv synvinkel isåfall
Förresten, tar inte hennes politiska inkorrekthet och nobeljuryns påstådda politiska korrekthet ut varandra? (snurrigt)
Citera
2005-09-14, 19:48
Medlem
Hednings avatar
Jag kände bara att valet av en kvinnlig feministisk författare var framkrystat av den svenska statsideologin. Konstigt ändå att de valde en så osedvanligt dålig författare.
Citera
2005-09-14, 19:49
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Kanske inte årets men de i särklass mest överskattade svenska författarna de sista åren måste vara Åke Edvardsson och Håkan Nesser. Tråkigt, deppigt och trögt.
Den där jävla sydafrikanen, vad-han-nu-heter Coetzee är också något rent osannolikt tråkig! Karln måste vara helt igenom gjord av trä. När det inte är tråkigt så ägnar han sig åt "konstnärlig" ordakrobatik.

Men så har vi den värsta av dem alla:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=246401
Citera
2005-09-14, 19:49
Medlem
Citat:
Jag kände bara att valet av en kvinnlig feministisk författare var framkrystat av den svenska statsideologin. Konstigt ändå att de valde en så osedvanligt dålig författare.

vad har du läst av henne?
Citera
2005-09-14, 19:51
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Per Hagmans särställning beror nog på att han hänger i centrala delar av stockholms nöjesliv och hänger med inflytelserika vänner inom nöjesbranschen. Han har lite av en kult kring själva sin person. Halva grejen med en ny per hagman är att det är per hagman som skrivit den

jag vet,och det gör mig ännu mer irriterad.har du läst den?hela dravlet är bara en enda lång egotripp,helt utan kärna eller ngn form av intressant innehål.ingen underliggande mystik eller öht charm-även om han desperat försöker ge sken av att han inser sin självgodhet-pöh!tyvärr hjälpte inte det.
Citera
2005-09-14, 19:54
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Kanske inte årets men de i särklass mest överskattade svenska författarna de sista åren måste vara Åke Edvardsson och Håkan Nesser. Tråkigt, deppigt och trögt.
Den där jävla sydafrikanen, vad-han-nu-heter Coetzee är också något rent osannolikt tråkig! Karln måste vara helt igenom gjord av trä. När det inte är tråkigt så ägnar han sig åt "konstnärlig" ordakrobatik.

Men så har vi den värsta av dem alla:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=246401

du ska vara snäll mot dig själv gh.....

i övrigt håller jag med om åke edvardsson-trist.Försökte mig på coetzee lite men...nä.jag kan måhända vara för ointelligent,men ärligt talat så tvivlar jag på det.har inte läst nesser vad jag minns.
Citera
2005-09-14, 19:55
Bannlyst
Liza Marklund..... i år igen

där kan vi snacka om överskattad författarinna
Citera
2005-09-14, 20:02
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
Liza Marklund..... i år igen

där kan vi snacka om överskattad författarinna

oh ja ja ja-jag glömde henne...har aldrig klarat av folk som byter ut s mot z i sina namn....det ger mig kräkkänslor.dessutom är hennes böcker för jävla usla!Har läst ett par/tre och de har bara blivit sämre och sämre.undrar vem hon knullar för att få fortsätta ge ut.
Citera
2005-09-15, 11:50
Medlem
Fabelmakarens avatar
Citat:
Elfriede Jelinek.

Håller med vilken skit, läste Lust och blev bara sur. Det kändes som ett synonymlexikon över köns- och knullord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in