2014-11-11, 03:43
Medlem
Hej, jag var tvungen att reseta min router, problemet nu är att jag inte kan ansluta till det, måste man ha en kabel oavsett? Grejen är den att det är en dlink router med endast ett uttag som är LAN.
Även om jag hade kunnat kopplat i en kabel genom datorn finns det ingen mottagare WAN på routern, så när jag loggar in på 192.168.0.50 och ska konfigurera får jag bara meddelandet att "Du har ingen internet anslutning".. No shit..

Vad ska jag göra?
Citera
2014-11-11, 06:12
Medlem
merlin2s avatar
om du har bara en ett uttagg som är "lan" så är sannolikheten att det inte är en router utan en accesspunkt vilket gör att man får konfa den därefter också. ofta är accesspunkter (ap) inte gjorda för att få direkt kontakt med wan (internet) utan de är gjorda för att få åtkomst till det interna nätet och sprida sina signaler så mycket som möjligt med sina grann-ap.

visst kan man göra att man får internet på dem men det kräver tålamod och vad man gör när det gäller inställningar. just för att loggar du in på 0.50 så är det en intern ip som inte gör att du kommer komma åt internet, se om du kan sätta på 0.50 en dynamisk dhcp ip.
Citera
2014-11-11, 07:11
Moderator
Rassas avatar
Exakt vilken Dlink-modell är det?
Citera
2014-11-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Exakt vilken Dlink-modell är det?

DAP-1360
Citera
2014-11-11, 14:29
Moderator
Rassas avatar
Gick det att konfigurera den första gången utan kabel? Antar att du behöver en kabel mellan datorn och LAN-porten, en Thunderbolt-->Ethernet-adapter för MacBook Air i så fall, för att kunna konfigurera den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in