2014-11-10, 20:58
Medlem
Mikael.s avatar
Nyinflyttad till området och ska börja träna på NW vid fries torg.
Någon som känner till om stället har fria vikter, skivstänger och dylikt? Jag kan ej traska ner dit då oinbjuda icke kan passera porten vid obemannade tider.
Citera
2014-11-11, 00:37
Medlem
Fria vikter finns, upp till 42,5 kg hantlar. Dom ska dock renovera/förnya golvisoleringen snart, så då kommer de vara borta medans dom gör det.

Det finns en smith-maskin, en bänkpress, ska du göra marklyft får du ta stången från bänken tyvärr, finns ingen extra.

Är det nåt mer du behöver veta är det bara att fråga, tränar där ca 4 gånger i veckan
Citera
2014-11-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salsius
Fria vikter finns, upp till 42,5 kg hantlar. Dom ska dock renovera/förnya golvisoleringen snart, så då kommer de vara borta medans dom gör det.

Det finns en smith-maskin, en bänkpress, ska du göra marklyft får du ta stången från bänken tyvärr, finns ingen extra.

Är det nåt mer du behöver veta är det bara att fråga, tränar där ca 4 gånger i veckan
Är det inte sjukt litet? Går förbi där titt som tätt och det ser väldigt packat ut.
Citera
2014-11-11, 11:49
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salsius

Tack för svar, trodde ingen skulle svara nämligen! Tummen upp. Har de maskin för benpress, latsdrag, fixerad plats för dips och chins?
Citera
2014-11-11, 11:50
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NrdJohn
Är det inte sjukt litet? Går förbi där titt som tätt och det ser väldigt packat ut.

Compact training. Kan man andas därinne tro?
Citera
2014-11-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
Compact training. Kan man andas därinne tro?
Ingen aning Annars finns det NW vid Linneplatsen som jag tror är större, bara några minuter med spårvagnen.
Citera
2014-11-11, 18:08
Medlem
Jo det är ganska kompakt, gäller att träna vid rätt tider.
Jag är där oftast runt 20-tiden och då är det ganska lugnt, ingen större fara då.

Benpress, samt den där du sparkar och drar emot dig finns även.
Maskin för latsdrag finns. Men nåt ställe för dips finns ej, och chins får du göra i den stora ställningen med rep (namn?), om inte den är upptagen dvs.

Brukar vara bemannat från 16-20 på måndagar och torsdagar, kan ju gå in och ta en titt då
Senast redigerad av Salsius 2014-11-11 kl. 18:12.
Citera
2014-11-14, 08:24
Medlem
Frukt-Ankis avatar
Dom ska tydligen plocka bort alla hantlar helt, istället för att ljudisolera som dom tänkte från början, pga hyresgästen ovanför klagat på störande ljud. Blir ju inte mycket grejer kvar värt att träna med. Lär ju alltid vara upptaget vid bänkpressen/den enda skivstången som finns. Finns cablecross och smithmaskin men ingen knäböjställning.
Citera
2014-11-15, 17:27
Medlem
Googlemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frukt-Anki
Dom ska tydligen plocka bort alla hantlar helt, istället för att ljudisolera som dom tänkte från början, pga hyresgästen ovanför klagat på störande ljud. Blir ju inte mycket grejer kvar värt att träna med. Lär ju alltid vara upptaget vid bänkpressen/den enda skivstången som finns. Finns cablecross och smithmaskin men ingen knäböjställning.

Ganska lite hantlar och yta som det ser ut idag tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av NrdJohn
Ingen aning Annars finns det NW vid Linneplatsen som jag tror är större, bara några minuter med spårvagnen.

Typ lika litet skulle jag säga. Deras expressgym är i regel lite klaustrofobiska tyvärr.
Citera
2014-11-17, 15:32
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Dom ska tydligen plocka bort alla hantlar helt,

Skitsnack?
Citera
2015-01-11, 12:41
Medlem
Citat:

Dessa klagomål har tydligen framförts under en längre period och hantlarna (10,12.5,15,20,25 och 30kg) är nu borta. Jag råkade närvara under ett "möte" som hyresvärdarna hade i gymmet och det blev minst sagt livat under delar av det. När det hettade till som mest drog jag fram mobilen och filmade det medans jag tränade. Nedanför finns en länk till klippet men notera att kvaliteten inte är så hög och att det är mycket brus.

http://youtu.be/hMKhuZ4ubDM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in