2014-11-10, 20:44
Medlem
Som rubriken lyder kan polisen få mitt kontoutdrag. Jag köpte för ett tag sen ett oreggat kontantkort för att handla cannabis med detta. Dum som ja va dock så använde jag mitt kort.... Jag har inte åkt fast eller liknande.
Men fall langaren skulle åka fast och polisen kollar upp de som haft kontakt med han och ser att mitt kontantkortet jag använt kan de då be Telia om vem som köpt det och sen kontakta min bank för få reda att det varit jag?
Citera
2014-11-10, 20:51
Medlem
Huruvida Polisen kommer fråga banken efter ditt kontoutdrag vet jag inte, men OM de gör det så kommer de att få det. Har själv jobbat på bank och haft en del förfrågningar från polisen.
Citera
2014-11-10, 20:57
Ja de kan spåra dig trots att du korspostat här.
Citera
2014-11-21, 12:22
Medlem
swentons avatar
Det finns flera sätt att koppla ditt kontantkort till dig än bara utdrag ifrån kontot.

Poliser kan ta reda på vilka simkort som har suttit i din telefon också, så ett tips är att skaffa en billig telefon som du kan försöka förstöra om de är dig på spåren. Men för att kunna ta reda på detta behövs husrannsakan av polisen.
Citera
2014-11-21, 12:49
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swenton
Det finns flera sätt att koppla ditt kontantkort till dig än bara utdrag ifrån kontot.

Poliser kan ta reda på vilka simkort som har suttit i din telefon också, så ett tips är att skaffa en billig telefon som du kan försöka förstöra om de är dig på spåren. Men för att kunna ta reda på detta behövs husrannsakan av polisen.

Vilket känns ganska så orimligt att polisen skulle lägga ner resurser på en 14 åring som röker lite gräs.
För det känns inte direkt som TS handlar kilon direkt. Då hade han nog inte skrivit och frågat på FB hur det går till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in