Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-11-12, 17:45
Medlem
morpdeuss avatar
Fyfan för OCD, speciellt när man bor i en fastighet med lyhörda lägenheter och grannen måste rycka i dörrhandtaget 3-5 gånger varje dag för att kolla att hen verkligen låst dörren... Tänk om? Tänk om hur du tänker!
Citera
2014-11-14, 18:49
Medlem
När du kommer hem lägger du ifrån dig plånbok och hänger upp nycklar så du ser det.
I plånboken ska du veta att allt har du i den. ( det har du redan kollat )
När du ska sova, går du runt ett varv och kollar att nycklar hänger på kroken och plånboken ligger kvar, spisen och ljusen är släckta. Dörrarna är stängda.
när alla dessa tvångs och kontoll tankar kommer så säger du: Jag vet att jag kollat allt !
Citera
2014-12-14, 13:32
Medlem
Går det bättre nu, någon månad senare? Har nämligen ett liknande problem, om än inte lika gravt. Måste pissa exakt innan jag lägger mig, och om jag känner mig "obekväm" på något sätt efter det (t.ex känner att jag inte kommer kunna somna) måste jag pissa igen. Kanske inte världens största problem men det är lite jobbigt och får ofta förhöjd puls mm i samband med detta så det är lite irriterande.
Citera
2014-12-14, 17:22
Medlem
Gertrud1s avatar
De här tankarna har en funktion, de hindrar dig att tänka på det som egentligen smärtar dig
alternativt skrämmer dig.
Citera
2014-12-15, 00:13
Medlem
NormaJeans avatar
När jag var i tonåren var jag livrädd för inbrottstjuvar och varje gång jag var ensam hemma så kunde jag ligga sömnlös för att jag tänkte att dörren var olåst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in