2014-11-10, 16:15
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
Tror det beror på att killar har mer testosteron är så olika o, hade ingen aning om kosthållning öht och åt mkt godis osv i skolan, men jag var endå smal

Nej. Kalorier in, vs kalorier ut.

Det beror kort och gott på att tjejer äter mer än vad de springer. Mycket mer.
Citera
2014-11-10, 17:02
Medlem
Tycker det är sexigare när dom är lite feta.

Men det beror på feminism.
Citera
2014-11-10, 21:16
Medlem
För att de har insett att killar vill ha dom oavsett om de är degfeta eller inte? Det är samma som när kvinnor saknar personlighet, humor och har kasst humör. De får penis ändå, så varför bry sig?
Citera
2014-11-10, 22:14
Medlem
MrWalross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
Tror det beror på att killar har mer testosteron är så olika o, hade ingen aning om kosthållning öht och åt mkt godis osv i skolan, men jag var endå smal
Okunskap så de bara skriker
Du var "smalfet" med snabb metabolism , du ska knappast vara stolt för du var knappast hälsosam.
Ang topic, förmodligen för att de sedan barnsben blivit hjärntvättade med orden " du duger" och att extrakilon är något att vara stolt över , dvs sina skrattretande "kurver" .
Jag som 19 årig grabb håller bara med, kolla bara nätdejtingen , majoriteten är överviktiga och prickar in mat och sina favorit rätter som intressen ahhaa!
Citera
2014-11-10, 23:27
Medlem
Atmosfaers avatar
Har även jag lagt märke till detta fenomen.
Citera
2014-11-11, 19:43
Medlem
Kan intyga att detta stämmer, då på min gymnasieskola vart den typ var 4:e tjej överviktig/mullig.
Träning verkar inte vara på schemat utan istället fika i mängder och godis plus massa supande på helgerna
Inte så konstigt att de blir större
Citera
2014-11-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Okunskap så de bara skriker
Du var "smalfet" med snabb metabolism , du ska knappast vara stolt för du var knappast hälsosam.
Ang topic, förmodligen för att de sedan barnsben blivit hjärntvättade med orden " du duger" och att extrakilon är något att vara stolt över , dvs sina skrattretande "kurver" .
Jag som 19 årig grabb håller bara med, kolla bara nätdejtingen , majoriteten är överviktiga och prickar in mat och sina favorit rätter som intressen ahhaa!
var fan inte "smalfet" utan endast smal, så du menar att man bara ska vara stolt över sin vikt om man är hälsosam? sen visst, var kanske så att jag hade hög metabolism, men hört att ex testosteronbrist kan leda till övervikt spektulerade bara
Citera
2014-11-11, 22:34
Medlem
elgecys avatar
Men läs på lite om anatomi och fysiologi.
Citera
2014-11-11, 23:42
Medlem
Herr-PKs avatar
Funderat på samma sak. Tror att tjejer har mentaliteten att äta mer onyttigheter och killar sportar mer upp i den åldern.
Citera
2014-11-12, 20:35
Medlem
Benso1990s avatar
Puberteten inträffar
tjejer utvecklar kurvor till följd av östrogen. Östrogen är ett tjockis hormon.
Killar får testosteron vilket är ett anti-tjockis hormon.
Killar i tonåren förbrukar mkt kcal medan tjejer behöver hålla igen. Dock utbildas tjejer inte i att de INTE kan äta lika mkt och kalorität mat som killar såvida de inte tränar mkt. Tror vuxna är rädda för att förmedla detta då de är rädda att tjejer får ätstörningar istället riskerar vi överviktiga ungdomar och allt vad det medför etc.. mobbning, ovilja att röra på sig, diabetes typ 2
Citera
2014-11-12, 20:39
Medlem
Det hjälper heller inte att de alltid kommenterar varandras utseende på ett otroligt uppmuntrande och positivt sätt trots att de väger tresiffrigt och ser ut som om de har blivit stampade på av en häst i ansiktet. Repetera en lögn tillräckligt många gånger och så blir det slutligen sanningen.
Citera
2014-11-12, 20:48
Medlem
många tjejer blir feta för att undvika våldtäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här