Citat:
Ursprungligen postat av
Il.Malizia
(Jag vill minnas att jag har sett en tråd om detta, men kan inte hitta hur jag än söker. Mod får sammanföra detta inlägg med den tråden om den finns)
Sökte av en slump på skottska ligan och ser att den verkar jämnare än på länge.
Rangers leder, men på 23 poäng och 2an är Hearts på 20 poäng.
Sen har vi Dundee som trea med 20 poäng och Celtic först 4a med 19 poäng.
Håller Rangers och Celtics dominans på att avta? Jag har alltid tyckt att det är märkligt att Edinburgh inte kan producera en bra fotbollsklubb; kanske är det var Hearts börjar göra?
Ska bli intressant att följa. Senast ett icke-Glasgow-lag vann var 1984/85 med Aberdeen.
(FB) Skotsk fotboll
Här är den. Men sökfunktionen på Flashback är skit så inte konstigt om man inte hittar ibland.
Men intressant spaning. Har inte tittat in på skotksa tabellen på ett tag men vill minnas att Celtic låg illa till och hade en bedrövlig start på säsongen. Och på tal om den andra tråden kommenterade jag det i samband med lagens fiasko i europacupspelet att dom är sämre än på länge.
Citat:
Celtic åker ut mot Midtjylland.
Rangers åker ut mot Malmö trots ledning 1-0 hemma och en man mer.
Skotsk fotboll blir sämre för varje år. Nu var det ett tag sen men kommer ihåg hur Celtic och Rangers ville spela i Premier league för mer utmaning. Dagens läge skulle dom få nöja sig med typ League 1. Bättre än så är dom inte.
Lite trist ändå. Tänker tillbaka till matcherna på Celtic park under 00 talet som var ganska häftiga och ingav en respekt även för eliten när dom kom dit och spelade.
Med detta i åtanke så är det kanske logiskt att tabellen i Skottland är jämnare i år än på länge. Vill dock minnas att Hearts för, iförsig ganska många år sen nu var uppe och nosade och hotade lite grann. Men inget som höll så läge. Men vore väl kul om det blev en annan mästare för en gång skull. När det nu hände senast att ett annat lag än Celtic och Rangers vann? Aberdeen 1984 om jag hittat rätt i statistiken. Var ett tag sen.