2014-11-08, 23:50
Medlem
Så min fråga är om Hamilton (Jan Guillou) böckerna går att läsa utan inbördes ordning eller om dom är i delar så man missar massa och blir oförstående om jag läser dom i oordning.

Anledningen att jag frågar är att jag har I nationens intresse, Vendetta och Inte om det gäller din dotter hemma i nuläget. Jobbar på att ordna övriga, men kan ta ett tag.
Citera
2014-11-09, 00:13
Medlem
Skulle rekommendera att läsa dem i ordning.Varför inte låna på biblioteket? Finns att låna som e-böcker också.

Vill du köpa kan du ju kolla hos Bokbörsen http://www.bokborsen.se/?issearch=1&sall=1&scat=0&maincat=1&extendedsearch =1&mediatype=0&screator=Jan+Guillou
Citera
2014-11-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Skulle rekommendera att läsa dem i ordning.Varför inte låna på biblioteket? Finns att låna som e-böcker också.

Vill du köpa kan du ju kolla hos Bokbörsen http://www.bokborsen.se/?issearch=1&sall=1&scat=0&maincat=1&extendedsearch =1&mediatype=0&screator=Jan+Guillou
Tack för svar, får bli o försöka ordna det i inbördes ordning då.

Hoppas på att dom finns i pocket på bibliotek dock.
Citera
2014-11-09, 12:49
Medlem
orrecrists avatar
Läs dom i I N B Ö R D E S ordning, du kommer missa massa relevant annars & vissa tillbaka blickar kommer du inte ha ett hum om till sist blir det ohållbart & rörigt & det enda man kanske hänger med i är det egentliga äventyret varje bok bjuder på!

Förövrigt mycket bra böcker, dom satt djupa spår i mig, Hamilton är en hjälte!
Citera
2014-11-09, 15:44
Medlem
CarolynHaxs avatar
Carl Hamiltons äventyr har gått ut i miljonupplagor. Böckerna står i bokhyllor runt om i landet. De som inte uthärdar att ha dem kvar där, möts av kalla handen när de kommer till Myrorna: - Nä, inte Hamilton, vi har en triljon av de böckerna, släng dem i soptunnan!

Så du kommer nog inte ha några problem med att få ihop hela serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in