2019-01-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
... och här kom det, BOOM!

https://www.avanza.se/placera/pressm...in-i-2019.html

Hur mkt drar kursen iväg nu tro?
Citera
2019-01-14, 20:30
Medlem
Sherpas avatar
Citat:
... och här kom det, BOOM!

https://www.avanza.se/placera/pressm...in-i-2019.html

Nja, detta är info som redan har kommunicerats, men alltid skönt med ytterligare bekräftelse på att avtal för VPS34 är på g såklart!

När PM om att avtalet för STK25 är signerat kommer du få se på BOOM!
Och när sedan VPS34 kommer, ja då ser vi en riktig jävla smäll
Citera
2019-01-14, 20:35
Medlem
Sherpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thrull
Hur mkt drar kursen iväg nu tro?

Hoppas faktiskt att kursen inte går upp så mycket mer de kommande två veckorna så att jag har råd att lösa in alla mina TO
Citera
2019-01-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherpa
Hoppas faktiskt att kursen inte går upp så mycket mer de kommande två veckorna så att jag har råd att lösa in alla mina TO

Sant iofs, glad att jag tankade i tid - fann aktien av en slump och började läsa på!
Konstigt att inte fler hittat hit.

Aktien skulle verkligen behöva en artikel av di.se / e24 / privata affärer et.c för att "vanligt folk" ska förstå värdet i aktien, vad företaget sysslar med osv.
Citera
2019-01-14, 22:34
Medlem
Citat:
Sant iofs, glad att jag tankade i tid - fann aktien av en slump och började läsa på!

Aktien skulle verkligen behöva en artikel av di.se / e24 / privata affärer et.c för att "vanligt folk" ska förstå värdet i aktien, vad företaget sysslar med osv.

Precis. Sprint är på god väg att teckna ett/flera av dom större biotech-avtalen i svensk tid. Märkligt att det är så tyst om det. Ser man till vad BP betalat i dagarna för liknande forskning/avtal så är det enorma summor vi talar om. Och om Sprint är hälften så bra som flera källor gjort gällande så kommer BP slanta upp rejält. Inom 2-3 år kommer vi ligga på 300kr/aktien.
Citera
2019-01-14, 22:45
Medlem
Citat:

Detta är ett förhoppningsbolag och de som inte har hjärta till stora svängningar skall inte äga dessa bolag. Utan då är det säkrare investmentbolag man skall satsa på. O andra sidan kan den vara en krydda i en portfölj.
Citera
2019-01-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Detta är ett förhoppningsbolag och de som inte har hjärta till stora svängningar skall inte äga dessa bolag. Utan då är det säkrare investmentbolag man skall satsa på. O andra sidan kan den vara en krydda i en portfölj.

Förhoppning om vad? 300kr /aktie? Ja, det är möjligt.
45-75kr aktie = fullt möjligt, och aktien är extremt under värderad efter de senaste månadernas händelser.

Jag har större förhoppning till Sprint än till H&M te.x idag.

Läs på lite om SB så förstår du varför
Citera
2019-01-16, 17:01
Medlem
Stor sida i DI idag

https://www.facebook.com/SprintBioscience/
Citera
2019-01-16, 17:20
Medlem
Citat:
Stor sida i DI idag

https://www.facebook.com/SprintBioscience/

Märkligt att kursen sjönk ca 3.5% mot bakgrund av det. Dock är det den här typen av exponering AKTIEn behöver för att gå upp. Ett bolag kan förstås vara bra utan att aktien återspeglar värdet.
Citera
2019-01-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thrull
Märkligt att kursen sjönk ca 3.5% mot bakgrund av det. Dock är det den här typen av exponering AKTIEn behöver för att gå upp. Ett bolag kan förstås vara bra utan att aktien återspeglar värdet.

Verkligen, men en sak är säker just nu - ingenting går som man tror på börsen för tillfället. När man själv m.fl. tycker den ska gå upp - går den ner, sedan nästa dag går den upp 8 procent från ingenstans.
Citera
2019-01-23, 17:21
Medlem
Citat:
Verkligen, men en sak är säker just nu - ingenting går som man tror på börsen för tillfället. När man själv m.fl. tycker den ska gå upp - går den ner, sedan nästa dag går den upp 8 procent från ingenstans.

Detta stämmer skrämmande väl in på de senaste dagarnas utveckling trots bra nyheter från senaste presentationen och intervjun med VDn.
Skulle tro att vi får besked om avtal för stk25 innan den 29e så har passat på att öka mitt innehav nu när den kursen är låg
Citera
2019-01-27, 23:39
Medlem
Sherpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpsavanten
Detta stämmer skrämmande väl in på de senaste dagarnas utveckling trots bra nyheter från senaste presentationen och intervjun med VDn.
Skulle tro att vi får besked om avtal för stk25 innan den 29e så har passat på att öka mitt innehav nu när den kursen är låg

Varför tror du att avtal kommer presenteras just den 29:e?

Jag trodde själv att avtalet för STK25 skulle komma att presenteras under perioden 14-25 januari då kursen för TO fastställdes, men när det inte kom under första veckan förstod jag att det kommer att dröja ytterligare, kanske någon månad, kanske tidigare...

Enligt Redeyes senaste intervju med VD Anders Åberg är avtalet på över hundra sidor och varje del ska diskuteras och förhandlas. Det är ett stort bolag det förhandlas med, med många beslutsfattare och det är detaljer om saker som sträcker sig säkert 20 år framåt i tiden, så har full förståelse för att det tar tid.

Ta det lugnt bara, fyll på vid tillfälle. Tålamod är det enda som krävs, avtal kommer, och inte bara ett...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in