Citat:
Ursprungligen postat av
HerroFruBoll
När man konstaterat att Chomsky är en känd anarki-syndikalist behöver man inte vidare bry sig om vad han siar om. Radikala personer kan vara intressanta ibland, men extremister är det sällan
Alltid dessa kategoriseringar.
Personligen kan jag tycka att ett sådant uttalande diskvalificerar en person ur en diskussion långt tidigare än eventuella extrema åsikter. Nu är Chomsky inte extremist i den meningen du försöker få det att låta som vilket är uppenbart för alla som vet vem han är, varför du diskvalificeras som sanningssägare av även den anledningen.
Oavsett vilket är det väl bara att bedöma vad man tycker om uttalandet och den grund på vilket det står. Jag tycker och tror att det ligger en hel del i det han säger.
Vad händer när du har avfärdat en tanke för att personen som yttrat den inte faller dig i smaken? Jag menar vad händer om utvecklingen går åt det hållet? Det är ju uppenbart att energikällorna kommer ligga till grund för konflikter inom en förhållandevis snar framtid. Kommer du att vänta tills Åkesson tar upp frågan?