• 1
  • 2
2014-11-09, 08:30
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Jag tänkte ladda hem från länken du la upp här, då händer det som numera brukar hända ofta, jag klickar på ladda hem och vad jag får sedan är något helt annat som de skall köra på mig
Size: 1.9MB

Download Time: Under 1 minute

Free Device Scan

Jag ville ha Eraser och inget annat skit, man blir trött på sånt här.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hämtar det härifrån istället -> http://sourceforge.net/projects/eraser/

Det låter som problemet är att du har malware på din dator, eller att det är du som inte kan datorer så bra, för när jag går in via länken jag gav dig och laddar ner programmet så länkas jag till just Sourceforge, alltså samma sida som CyrusGNetWork gav dig.
Citera
2014-11-09, 09:27
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Det låter som problemet är att du har malware på din dator, eller att det är du som inte kan datorer så bra, för när jag går in via länken jag gav dig och laddar ner programmet så länkas jag till just Sourceforge, alltså samma sida som CyrusGNetWork gav dig.

Får väl erkänna att jag inte direkt är supersnille på dator,men helt borttappad är jag inte.
Det lustiga är att går jag in på din länk nu så är det precis som du säger jag länkas till rätt plats
så var det däremot inte vid mitt första försök.

Skulle jag ha malware i min dator så skulle inte skiten bli långlivad i min dator, jag skannar datorn så gott som dagligen efter sådant skit, jag brukar låta datorn skanna när jag lämnar den för en tid.

Nåväl jag har fått min "erase" och det ser nu ut att fungera som du säger, så vi får vara glada bägge två.
Citera
2014-11-09, 10:39
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156

Om du går hit så får du se vad jag menar, här är det Ratsit som har ofog på sin sida, och jag förmodar att enbart ADblock kan sätta stopp för skiten, för nu är jag helt säker på ren dator.

https://cdn.anonfiles.com/1415525798320.jpg

Att försöka klicka bort eländet kräver sin insats.
Citera
2014-11-09, 11:20
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Då det är en Seagate disk så borde du kunna använda deras egna verktyg http://www.seagate.com/support/downloads/discwizard/
Eftersom TS har en extern disk, kan ofta inte tillverkarnas program göra speciellt mycket, de kräver att disken är ansluten direkt i dator.
Citera
2014-11-09, 12:24
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Eftersom TS har en extern disk, kan ofta inte tillverkarnas program göra speciellt mycket, de kräver att disken är ansluten direkt i dator.
Jag tar det för givet att disken ansluts till en dator om TS skall köra en "Eraser"
Citera
2014-11-09, 16:39
Medlem
Tack för all input så långt =)

Ska testa lite av tipsen när jag får en stund över i veckan...

Nån som har en bra förklaring till att dessa raderade filer INTE syns i datorns utforskare?

De är heller inget problem att spela upp de små raderade asen till filer via smart-TVns filsystem...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in