2014-11-07, 20:40
Medlem
Hej, har nyligen köpt en Audi S5:a 2008 årsmodell, och försökt koppla min mobil till bluetooth, men lyckades aldrig göra det på just denna bilen.
Det finns en knapp som heter TEL, men när jag går in på menyn, hittar jag inget som visar typ "Search device" eller något likadant. Under armstödet är det en plats för något som kan monteras. Är ej säker på vad det är.

Tack!
Citera
2014-11-07, 20:50
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzs87
Hej, har nyligen köpt en Audi S5:a 2008 årsmodell, och försökt koppla min mobil till bluetooth, men lyckades aldrig göra det på just denna bilen.
Det finns en knapp som heter TEL, men när jag går in på menyn, hittar jag inget som visar typ "Search device" eller något likadant. Under armstödet är det en plats för något som kan monteras. Är ej säker på vad det är.

Tack!

Det är inte alls säkert att du har telefonuppkopplingen.
Att den finns i menyn är helt enligt plan men den som köpte bilen kanske inte alls beställde möjligheten.

Det skall funka som så att du går in i telefonmenyn och där får du möjligheten att söka efter enheter.
När bilen hittat enheten så får du en kod att knappa in i din telefon sedan så länkar bilen automatiskt in din telefon varje gång du hoppar in i den.

Jag kan koppla in min Iphone i handskfacket, det är där på A6:an som möjligheten finns för att typ ladda den. Jag kör alltid över blåtand så jag vet inte om den kopplas in för samtal över den sladden.
Det är nog för musik och annat men laddas gör det.
Citera
2014-11-07, 21:01
Medlem
Tack Allwaysallin för ditt svar!

Jag tror att du har rätt, att det inte var beställt med i bilen. Min gamla A4 hade blåtand o då sökte jag efter enheter o då gick det.

Min bil nu har ett uttag för plugin, den heter Audi Music Interface. Jag har köpt via internet olika adaptrar, till AUX samt till USB minne.

Synd att bluetooth inte kommer att fungera. Kan man lösa det på nåt sätt?
Citera
2014-11-07, 21:05
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Jag tror att du har rätt, att det inte var beställt med i bilen. Min gamla A4 hade blåtand o då sökte jag efter enheter o då gick det.

Min bil nu har ett uttag för plugin, den heter Audi Music Interface. Jag har köpt via internet olika adaptrar, till AUX samt till USB minne.

Håhåjaja, möjligheterna finns alltid men tyvärr så tror jag du kommer att bli lätt illamående över prislappen för den inne på AUDI.
Jag vet inte men du får gärna skriva här om du mot förmodan skulle bli positivt överraskad i din plånbok vid besöket på AUDI.

Lycka till!
Citera
2014-11-07, 21:11
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Jepp. det är för att du skall kunna "leka" med din telefons musikbibliotek.

Jag har MMI i min och det är en satans massa mediaalternativ som ges att söka efter.
Citera
2014-11-07, 21:11
Medlem
Hahaha det går att beställa från E-bay det gjorde jag när jag beställde Aux OCH USB kabeln. Hos Audi kostar det 299 st, jag köpte det ca 60 kr
Citera
2014-11-07, 21:23
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Hahaha det går att beställa från E-bay det gjorde jag när jag beställde Aux OCH USB kabeln. Hos Audi kostar det 299 st, jag köpte det ca 60 kr

Den som är lite omkring sig kan alltid göra en bra affär.

Gratulerar!

Men koppla in en blåtand efteråt låter dyrt.
Menvafan, du fixar det säkert också.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in