Citat:
Ursprungligen postat av
Varglarshen
Och igen, tack för all er hjälp och stöd hittills -det har fått det att kännas lättare för mig!
Hur går det för honom? Hur var avgiftnignen? Det kanske känns jobbigt att han var på sluten vård, men tro mig, det är det bästa. Jag förstår att det var irriterande att inte få besöka honom, men det finns en tanke bakom det, för när man tänder av så är man så skör, man har så mycket känslor i sig och ärligt talat så är det svårt att träffa anhöriga, hur väl dom än vill än, för man får så dåligt samvete och blir påmind om att man saknar dom, älskar dom osv. och den typen av känslor gör att man blir ännu mer drogsugen, för man klarar inte av att se anhöriga visa att dom älskar en. Så antagligen insåg personalen det och valde att inte utsätta honom för känslostormar. Jag har själv stuckit från både avgiftning och behandling efter att ha haft besök, för man blir så påmind om utsidan, får dåligt samvete för att man oroar sina anhöriga och man pallar inte med det, det blir panik i kroppen när man är så ostabil.