2007-11-28, 15:24
Medlem
Troaës avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickson
Liverpool måste vinna ikväll men efter den senaste turbulensen som varit i laget får vi se om spelarna kan göra sitt på planen och försöka bortse från det faktum att Rafa kan få sparken av de nya idiotägarna från USA som inte vet ett skit om europeisk fotboll. Mitt hjärta slår för Liverpool och jag spikar ettan för ett slutspel utan rödtröjorna är som att äta skorpor på julafton.

Du far spela med hjaernan, inte hjaertat. Om du nu vill vinna pengar, alltsa.
2007-11-28, 15:27
Medlem
Troaës avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Själv avstod jag att beta på den matchen öht. Men vi får väl se varthän det bär ikväll!

Jepp, jag hoppas och tror att mina nuvarande landsmaen tar sig i kragen och visar "storlaget" hur man lirar boll. Jag skulle tippa pa att engelsmaennen gaerna vill prestera lika bra i CL som de gor i ligan men jag tror att pressen pa dem kan bli lite for hard infor hemmapubliken.

Vilda spekulationer kanske? Tja, det aer i princip sa det brukar fungera i fotboll. Speciellt om man har andra prioriteringar inpraentade i skallen...
2007-11-28, 15:33
Medlem
ricksons avatar
Spelet går rätt dåligt just nu men skam den som ger sig. De här lagen lirar jag med idag;

Villa-Vetlanda 1 Sju mål på Sandviken imponerar. Tror på Villa men det blir ingen storseger.
Huddinge-Sundsvall 1 Huddinge går bra och tog med sig bonuspoängen hem från Borås senast. Ett bortasvagt Sundsvall får svårt (hoppas jag).
MIF-AIK 1 Ett heltänt MIF med fem raka segrar ska inte ha några som helst problem med Gnaget.
LFC-Porto 1 Mitt älskade Pool är piskat att vinna och gör det också. Porto har en bra spelare, Quaresma och är överskattat. (Matchen går på Viasat Sport 2 för övrigt).
Werder Bremen-Real Madrid X2 Livet är inte lätt för Werder utan sin Klose och när man förlorar hemma mot Olympiakos, tja då bör väl Real kunna få med sig minst en pinne.
Odds: 7,45 x 500 kr insats = 3729 kr tillbaka. Ja tack :-)
2007-11-28, 15:51
Medlem
Troaës avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickson
Spelet går rätt dåligt just nu men skam den som ger sig. De här lagen lirar jag med idag;

Villa-Vetlanda 1 Sju mål på Sandviken imponerar. Tror på Villa men det blir ingen storseger.
Huddinge-Sundsvall 1 Huddinge går bra och tog med sig bonuspoängen hem från Borås senast. Ett bortasvagt Sundsvall får svårt (hoppas jag).
MIF-AIK 1 Ett heltänt MIF med fem raka segrar ska inte ha några som helst problem med Gnaget.
LFC-Porto 1 Mitt älskade Pool är piskat att vinna och gör det också. Porto har en bra spelare, Quaresma och är överskattat. (Matchen går på Viasat Sport 2 för övrigt).
Werder Bremen-Real Madrid X2 Livet är inte lätt för Werder utan sin Klose och när man förlorar hemma mot Olympiakos, tja då bör väl Real kunna få med sig minst en pinne.
Odds: 7,45 x 500 kr insats = 3729 kr tillbaka. Ja tack :-)

Den ryggas, med undantag av liverpool-porto da vill saega. X2 pa den matchen for min del till 2.8
2007-11-28, 15:54
Medlem
ricksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troaë
Den ryggas, med undantag av liverpool-porto da vill saega. X2 pa den matchen for min del till 2.8

Ryggas på egen risk då mina spel på FB är 0/3 tror jag bestämt. Haha. Men lycka till för all del :-)
2007-11-28, 16:50
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Jepp, jag hoppas och tror att mina nuvarande landsmaen tar sig i kragen och visar "storlaget" hur man lirar boll. Jag skulle tippa pa att engelsmaennen gaerna vill prestera lika bra i CL som de gor i ligan men jag tror att pressen pa dem kan bli lite for hard infor hemmapubliken.

Vilda spekulationer kanske? Tja, det aer i princip sa det brukar fungera i fotboll. Speciellt om man har andra prioriteringar inpraentade i skallen...

vilket press? Pool spelar otroligt hemma både när det gäller PL och CL. i PL behövs det ingen stress, dom ligger bra till iligan och har en hel säkra matcher redan, många matcher kvar där. i CL känner man dock lite mer stress och man vill gärna vinna här nu, du har nog rätt, det är inte så att porto blir helt chanslösa här men Liverpool är alldelles för bra för Porto och motivation/hemmaplan avgör matchen, samt att man har ett dunder bättre trupp än bortalaget. kryss skulle jag kunna tro men aldrig så långt att Pool låter sig besegras hemma mot porto vare sig det är final om 2 dagar för PL eller om de spelar med reservlaget.
2007-11-28, 16:52
Medlem
Fick in en skön kupong igår som var bra för självförtroendet. Iniesta to score first goal + Sev - Ars over 1,5 goals in FH = drygt 16 ggr pengarna.

I kväll ser mina spel ut på följande sätt:

1. Valencia - Schalke 04 1 odds: 1.70
2. Får Daniele Bonera (Milan) ett kort (gult eller rött) under ordinarie tid? Nej 1.43
3. Lazio - Olympiakos bortalaget gör mål? Nej 2.30

Odds: 5.59

1. Werder Bremen - Real Madrid 2 2.30
2. Benfica - Milan 2 2.25
3. Celtic - Shakhtar Donetsk 2 4.25

Odds: 21.99

David Villa gör mål under ordinarie tid? Ja 2.25
Didier Drogba gör mål under ordinarie tid? Ja 2.15
Lazio - Olympiakos 1 1.75

Odds: 8.47

Inga bankar direkt men med lite flyt så. Dock krävs det väl en hel del flyt för att min trippel med endast tvåor ska gå in. Speciellt Shakhtar tror jag får det svårt borta.
2007-11-28, 17:23
Bannlyst
Besiktas - Marseille 2
Valencia - Schalke 1
Werder Bremen - Real Madrid 2

Insats: 50 kr.
2007-11-28, 17:28
Medlem
Troaës avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
vilket press? Pool spelar otroligt hemma både när det gäller PL och CL. i PL behövs det ingen stress, dom ligger bra till iligan och har en hel säkra matcher redan, många matcher kvar där. i CL känner man dock lite mer stress och man vill gärna vinna här nu, du har nog rätt, det är inte så att porto blir helt chanslösa här men Liverpool är alldelles för bra för Porto och motivation/hemmaplan avgör matchen, samt att man har ett dunder bättre trupp än bortalaget. kryss skulle jag kunna tro men aldrig så långt att Pool låter sig besegras hemma mot porto vare sig det är final om 2 dagar för PL eller om de spelar med reservlaget.

Du underskattar Porto, och det med rage. Du ska se hur de spelar i ligan, helt otroliga. Superforsvar och mittfaelt. Starkt anfall i form av quaresma.

Nja, jag tror stenhart pa att liverpool kommer fa det jobbigt. Har de turen med sig sa kanske de far en pinne, 0-0 lr 1-1. Men jag tror och hoppas som sagt pa Porto. De aer starka! (ja, jag vet att Liverpool ocksa aer starka men det har vael inte gatt sa vidare bra for dem i denna upplaga av CL?) Har for mig att man fick oavgjort borta mot porto men da spelade inte porto speciellt bra heller.
2007-11-28, 17:37
Bannlyst
Citat:
Du underskattar Porto, och det med rage. Du ska se hur de spelar i ligan, helt otroliga. Superforsvar och mittfaelt. Starkt anfall i form av quaresma.

Nja, jag tror stenhart pa att liverpool kommer fa det jobbigt. Har de turen med sig sa kanske de far en pinne, 0-0 lr 1-1. Men jag tror och hoppas som sagt pa Porto. De aer starka! (ja, jag vet att Liverpool ocksa aer starka men det har vael inte gatt sa vidare bra for dem i denna upplaga av CL?) Har for mig att man fick oavgjort borta mot porto men da spelade inte porto speciellt bra heller.

Jaja, Porto är bra, med inse faktum att nästan inget lag i världen åker till Anfield och plockar tre pinnar. 1 eller X.
2007-11-28, 17:49
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jaja, Porto är bra, med inse faktum att nästan inget lag i världen åker till Anfield och plockar tre pinnar. 1 eller X.
Alltså är du seriös? det finns över ett dussin lag som kan göra det. Marseille gjorde det ju tidigare, United brukar alltid göra det, kan säga ett par andra som kan göra det, Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, Milan, Inter m.fl
2007-11-28, 18:04
Medlem
emiliyos avatar
Liverpool - Porto (Hcp: 0-1) 1

W.Bremen - Real Madrid (Hcp: 1-0) 2

Benfica - Milan 2

Celtic - Shakhtar 2

Insats: 20kr

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto