2007-10-17, 16:21
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linusenglund
eh, ursäkta? om den är långt ifrån säker så ser jag inget värde i 1.65. känns som du argumenterar mot ett spel på Island med ändå tipsar om det? :P då spelar jag hellre på 6 ggr pengarna på en Lichtenstein vinst. Island förlorade senast mot Lettland också...

Du linusenglund trodde jag hade fattat det här med sportsbetting. Bara för att en match inte är säker innebär det inte att den inte är spelbar. Igår låg oddsen mellan 1,25 - 1,50 hos spelbolagen förutom nordicbet som erbjöd 1,65. Nu går det att hitta 1,67 på betfair. Dock har övriga spelbolag börjat inse att de låg lite fel ute och har följt efter idag och höjt "rejält" till att ligga runt 1,50.
2007-10-17, 17:07
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certain+
Jag kan inte tömma min hjärna för att fylla din.

Min granne (1) skulle köpa en Volvo, han frågade mig om det var värt det. Han hade ingen aning om priset eller vilken typ av Volvo det var.

En annan granne (2) skulle köpa aktier i Ericsson, han sa att han trodde att det skulle upp i kurs och frågade mig om det var värt det.. Jag frågade om kursen, som svänger hela tiden, fast jag fick inget svar... Han upprepade sig bara och sade att han skulle köpa aktier i Ericsson

Vad vill du få fram? Han skrev (2) för att han tippat 2a, dvs bortavinst på matcherna... Vad är ditt problem med det?
2007-10-17, 17:47
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Chile vs Peru. 1a.
Chile kör med Marcelo Salas idag, kan hända riktigt fina grejjer där.
2007-10-17, 19:28
Medlem
linusenglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Du linusenglund trodde jag hade fattat det här med sportsbetting. Bara för att en match inte är säker innebär det inte att den inte är spelbar. Igår låg oddsen mellan 1,25 - 1,50 hos spelbolagen förutom nordicbet som erbjöd 1,65. Nu går det att hitta 1,67 på betfair. Dock har övriga spelbolag börjat inse att de låg lite fel ute och har följt efter idag och höjt "rejält" till att ligga runt 1,50.

det enda jag menade var helt enkelt att jag, om man ska gå efter vad du sa, inte finner något värde i 1.65 på Island om den är (jag citerar) "långt ifrån säker". men missförståndet kanske bara är att vi har olika definitioner av vad en match som är långt ifrån säker innebär.
2007-10-17, 19:30
Medlem
linusenglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Chile vs Peru. 1a.
Chile kör med Marcelo Salas idag, kan hända riktigt fina grejjer där.

Spikade också en etta där i mitt europatips. Men tror mer på att de är starka hemma än att förvisso duktige Marcelo Salas höjer spelvärdet.
2007-10-17, 19:44
Medlem
BeiNs avatar
MARCELO FUCKING SALAS!. Enda som saknas nu är väll Zamorano nu, Chile har redan vunnit.
2007-10-17, 22:33
Medlem
linusenglunds avatar
ngn som ryggade Lichtenstein? 3 fuckinglekstuga 0
2007-10-17, 23:11
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Vad vill du få fram? Han skrev (2) för att han tippat 2a, dvs bortavinst på matcherna... Vad är ditt problem med det?

Hur fan ska man kunna bedömma ifall det är spelbart eller ej om han inte skriver oddset???
2007-10-17, 23:19
Medlem
Sääbääs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Hur fan ska man kunna bedömma ifall det är spelbart eller ej om han inte skriver oddset???

Jag ville egentligen veta om ni trodde på de altenativen jag tänkte tippa på utan att blanda med lockande odds för att ändra uppfattningen, menmen kan posta oddsen i alla fall.

AIK - IFK Göteborg 2.80 3.60 2.20 (2)

IF Brommapojkarna - Kalmar FF 4.00 3.50 1.80 (2)
2007-10-17, 23:25
Medlem
zapios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linusenglund
ngn som ryggade Lichtenstein? 3 fuckinglekstuga 0

Föreslog du det där spelet för någon här inne? Jag ser ej förutom "jag lirar hellre på Lichtenstein till 6 gånger pengarna"
2007-10-17, 23:48
Medlem
linusenglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
Föreslog du det där spelet för någon här inne? Jag ser ej förutom "jag lirar hellre på Lichtenstein till 6 gånger pengarna"

aja, jag tyckte det räckte. jag bettade mest för att bevisa min poäng, åtminston till min egen förtjänst.

tips till helgen.
2 Wigan - Portsmouth 2.40
Wigan har 5 förluster och 2 oavgjorda på senaste 7 matcherna och senaste segern kom den 18 augusti. Portsmouth har 5 segrar, 1 oavgjord och en förlust (Arsenal borta) på deras senaste 7 matcher. Bortafacit för Portsmouth är totalt under hela säsongen 3 vinster och 2 förluster, men då har man mött Chelsea och som tidigare nämnt Arsenal. 17-12 i målskillnad för Pmth, samma siffra för Wigan är 8-12.
2.00+ spelvärt.

1 Manchester C - Birmingham 1.6
Förvisso rätt lågt odds, men matchen känns också som en solklar etta. Man C obesegrade på City of Manchester Stadium denna säsong, och har man sett City spela i år så förstår man hur bra dom faktiskt är. Dom vågar rulla boll och ser mer och mer ut som ett storlag. Birmingham har blott 2 segrar i år, en av dessa mot Derby, jumbon med 5-22 i målskillnad. Dom har gjort bra matcher mot storlagen Man U och Liverpool på ren vilja, men mot ett Man C med massvis med självförtroende och en enormt stark hemmapublik har dom ingen chans. 3-0 till city!
2007-10-18, 00:47
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeiN
MARCELO FUCKING SALAS!. Enda som saknas nu är väll Zamorano nu, Chile har redan vunnit.

1-0 än så länge (H. Suazo)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in