2006-12-01, 15:25
Medlem
Infinitiv86s avatar
Och att Liverpool har 0 2 5 borta med 1 gjort mål
2006-12-01, 18:35
Medlem
3 drag

leksand - aik UNDER 5.5 mål
motala + sandviken
redbergslid
2006-12-02, 07:47
Medlem
Timrå IK - Skellefteå AIK X2 - 2.35 (Nordicbet)

Dags för norrlandsderby igen, sist vann Skellefteå 3-1.
Timrå dras med många skador samtidigt som Skellefteå fick Hadelöv skadad mot
HV71 i torsdags. Kan vara kostsamt men jag tror Skellefteå iallafall tar en pinne.
Oddsen för X2 ligger runt 2.25 men Nordicbet sticker ut med 2.35 och det är taget...
2006-12-02, 09:35
Bannlyst
Gick på samma mina som Henrik_L, Sandviken levererade inte. Känns opålitliga, fan.

Hade dock större framgång i natt då jag klonkade in Clevland Cavs i NBA i handikappspel -3,5 till 1,90 gånger pengarna.
Bonkade även in Calgary Flames hemma mot Columbus till 1,63 - även om det blev tightare än jag trott.

Kvar bland levande spel ligger en dubbel som går ut på att topplaget Kärpät ska dänga Kalpa - svängdörrar i försvaret - med mer än två mål samtidigt som Jokerit gör över två mål i sin match.
Låter rimligt.

814 kronor plus i går, trots två fadäser.

Nu ska jag kika efter dagens spel, har småanalyserat hockeyn men ser inte så mycket spelvärde.
Luleå hemma mot Mora till 1,60 är inte spelvärde för mig.
Däremot 2,55 på formtoppade Modo mot svajiga Brynäs klart gångbart, även om jag själv inte tänker spela den.
4,00 gånger fläsket på Skellefteå lockar också, men jag önskar Skellefteå all olycka så jag har inte hjärta att spela på vinst för dem.

Just nu har jag störst intresse för följande spel:

Kerkyra-Olympiakos 2 - 1,28
Dåligt odds, förvisso. Men den borde vara säker som få. Inte så roligt spel, men det ger i troligen avkastning i alla fall.

Wigan-Liverpool 2, 2,05
Bra odds, har dock inte analyserat Pool desto djupare. Bör göras innan eventuellt spel, kanske slutar det med att man bangar då?

Le Mans-Lyon 2, 1,50
Lyon är Lyon. Le Mans håller iofs hygglig klass, men i Frankrike är det skillnad mellan ett stabilt lag och Lyon. Det skulle väl vara krysset som skulle kunna spöka här, med lite otur.

AEK-Ionikos 1, 1,15
Den ska bara sitta, men oddset är ju inte så jävla roligt. Kanske går att köra i en dubbel med Olympiakos, så får man anständiga 1,472 i odds.

I övrigt kan man notera att Valencia, på grund av alla skador, står i 2,20 mot Recreativo på bortaplan. Krysset känns närmast till hands, men tvåan är inte omöjlig.
1,40 på Barca är också ett godtagbart odds i en fin dubbel med något annat.
Man Utd mot Midds ger hyggligt odds, men jag får lite besvärande vibbar av Midds. Vet ej varför.
1,80 på Milan mot Cagliari ger också motivation till ett spel, även om Milan inte är pålitliga alla gånger.
2006-12-02, 11:26
Medlem
Nowhere Hills avatar
Färsk från veckans lilla hicka så försöks det igen....

Börjar oppe i Lancashire där vi får se ett på hemmaplan obesegrat Wigan mot ett Liverpool som inte har vunnit borta än denna sejour. Wigan alltså favorit ? Nej , inte enligt oddshållarna och inte enligt mig heller. Wigan har de Zeeuw borta och senta test på Teale och Heskey.Liverpool inga färska skador o Xabi Alonso troligtvis tillbaka.Crouch har nätat 9 i år, Kuyt 5, tror och hoppas att Pools forwards börjar hitta formen på bortaplan nu också och jakten på det viktiga Europasspelet kan fortsätta. svenska spel bjuder 2.00.

I championship så bjuds det på ett par sköna hemma odds..
Sunderland tar emot Norwich på S.o.l. och hemma fansen förväntar och kräver inget annat än en seger. Svår resa för canaries och formen emot. Black cats har hittat sina tassar nu och kommer att ta en play off plats till slut i år. Här blir det Tweety och Sylvester med skillnad att katten vinner....1.80 najs najs.

West Brom har kapaciteten att rubba ett Derby i sannslöst form. Dock skrapar man på ytan så ser man att Derby har en hårtmatchad och sagolikt tunn trupp. Har väntat på Derby bubblan att spricka nån vecka nu, trodde nästan att det skulle ske i midweek hemma mot ipswich, men ipswich startade med en långtidsskadad 18 åring i mittfältet så det fick vara....Town ledde men county vände och vann 2 - 1 men enligt rapport såg helt slut ut. Tror att hemmastarka Wba fixar biffen och derby får börja sikta in sig på att kämpa i andra ändan av tabellen i februari,mars,april. 2.00 fina odds.

Avslutar i Spanien med Valencias bortafajt mot Rec de Huelva. huelva har gått bra och förlorade otursamt borta i santander med 4 3 förra helgen samtidigt som Valencia torskade hemma mot Real Madrid. Valencia måste genast få opp tåget på rälsen igen, Valencia är mycket bättre än sitt
tabelläge samt väntar förstärkningar från sjukstugan!!! 2,15 hos Svenska spel prövas.

Förslag fyra tripplar, 7.2, 7.74, 8,60, 7.74, gånger 50 kronor och en fyrling 50 kr gånger 15.48. Totalt utlägg 250kr
2006-12-02, 12:58
Medlem
Infinitiv86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
West Brom har kapaciteten att rubba ett Derby i sannslöst form. Dock skrapar man på ytan så ser man att Derby har en hårtmatchad och sagolikt tunn trupp. Har väntat på Derby bubblan att spricka nån vecka nu, trodde nästan att det skulle ske i midweek hemma mot ipswich, men ipswich startade med en långtidsskadad 18 åring i mittfältet så det fick vara....Town ledde men county vände och vann 2 - 1 men enligt rapport såg helt slut ut. Tror att hemmastarka Wba fixar biffen och derby får börja sikta in sig på att kämpa i andra ändan av tabellen i februari,mars,april. 2.00 fina odds.

Du har en poäng, dock hittar jag inte värdet i att spela WB som är ligans kanske mest formsvaga lag i detta läge till 2.
2006-12-02, 18:59
Medlem
chrillenilssons avatar
Fyra raka och jobbar in den femte inatt förhoppningsvis.
Rykande heta NBA-tips finns att hitta här:
http://www.framsidan.com
2006-12-02, 22:13
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Fyrlingar går fetbort för mig men vill ändå tipsa om att Valencia har enorma skadeproblem. Känns som en vääääldigt osäker tvåa.

2006-12-03, 01:18
Bannlyst
Gjorde rätt urval i dag tydligen som spelade Liverpool och Skellefteå.
Sen hakade jag även på spelombudsmannens tips om Crystal Palace och Birmingham.
Lyckades dessvärre torska en hunka också på att Barca skulle hålla till seger på live bet.
Dock en väldigt modest slant i sammanhanget.

Har inne en lovande dubbel också just nu. Atlético var nära att falla på en domare helt utan känsla, men rättvisa skipades.
Där hade jag 2:a.
Den är kombinerad med Miami Heat i afton.

Låt se vad som sker.
2006-12-03, 09:59
Bannlyst
Heat höll, vann med 1 poäng sedan Posey satt en buzzer beater för att ta igen två och dessutom skänka vinst.
Tokskönt. Borde dock varit klar tidigare, då Heat var över 15 upp länge men aldrig stängde tillställningen.

I dag, söndag, finns det inte så mycket roligt på kupongen. Kan summera helgen med ett relativt gott plus, i procent i alla fall.

I dag har jag en liten analys av olika saker:
Cagliari-Milan 2:a till 1,80.
Milan är inte direkt favoriter, men har skakat om lite i laget och man kan hoppas på effekt. Zeljko Kalac står i målet, Jankulovksi och Gourcuff släpps in på planen.
Pippo och Gila på topp känns okej.

Villarreal kanske funderar på att fixa sin säsong snart? Då är det utmärkt att börja mot Gimnastic. Har dock inte hittat något väldigt lockande odds på detta ännu, men vi får ha is i buken.

Espanyol-Sevilla borde vara en tvåa, men jag är lite rädd. Får se hur den ska hanteras. Kanske dags för poängtapp ändå?

Undvik Fenerbahce mot Galatasaray. Det är en match där vad som helst kan hända. Galatasaray har högt odds, så ska man spela så är det väl i princip om man är sugen på att chansa med Galata.

Zaragoza erbjuds till 1,50 ungefär mot Osasuna, som inte är lika fina som i fjol. Kan vara spelbart. Så kan även över 2,5 mål vara då Zaragoza ofta öser på ordentligt.

Efter att ha synat kupongen ytterligare en sväng konstaterar jag att det är tråkiga matcher i dag och lägger därför en dubbel och en trippel med små pengar i insats.

Trippel
Cagliari-Milan, under 2,5 mål
Real Madrid-Bilbao över 2,5 mål
Zaragoza-Osasuna 1:a

Odds: 3,94

Dubbel:
Manisaspor-Gazientep, över 2,5 mål
Ajax-Willem II, under 3,5 mål.
Odds: 3,42
2006-12-03, 10:02
Bannlyst
Notera även att jag ligger på rulle ifall spelombudsmannen har snappat upp något som har gått mig bi
2006-12-03, 10:35
Bannlyst
Med stor sannolikhet bör Salisbury City-Nottingham Forest vara ett helt okej spel i FA-cupen.
Vi snackar 2:a alltså.
1,40 i odds kan vara fullt spelbart.

FA-cupen är väl ett lag som Forests enda chans att göra något kul av en säsong och Salisbury City känns ju inte som något blytungt motstånd.

Salisbury verkar vara etta i Dr Martens Premier Division, men torskade sin senaste match. Dessutom verkar tabellen halta kraftigt och förmodligen är Chippenham Town bättre.
Vi pratar alltså Non-League här.

Nottingham kan eventuellt ha tillbaka Danny Cullip och Junior Agogo till dagens match.
Nottingham leder för övrigt League One.

1,40 är taget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in