Citat:
Ursprungligen postat av
ToHellWithGod
Jag är inte TS, stupid.
Jag studerar inte på heltid heller. Jag studerar bara 6 timmar i veckan vilket gör att jag inte har rätt till CSN-bidrag.
Jag kollade aldrig namnet på den jag citerade, och namnet på trådskaparen. Så trodde det var samma person. Jag ber om ursäkt.
Eventuellt skulle det vara okej om du studerar en kvällskurs eller på distans. Men inte dagskurser då de stjäl tid från olika arbetsmarknadspolitiska åtgärder som kan vara aktuella för dig. De enda godkända orsakerna för att slippa sådana aktiviteter är om man till exempel jobbar deltid eller är timanställd och ska arbeta då och då, om man har anställningsintervjuer eller om man är sjuk.
Att inte vara helt tillgänglig på grund av studier (framförallt dagskurserna med dess lektioner, prov etc) är inte lika acceptabelt. Du kanske kan vara inskriven ändå, om du är beredd på att riskera något mindre ersättning pga frånvaro i så fall.
Men du kanske kan skriva in dig på Arbetsförmedlingen och hoppas på det bästa? Din situation är inte densamma som trådskaparens, och du läser inte en kurs på heltid.