2014-11-03, 13:39
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Vad var det här för en gök? Finns det inga fredade zoner längre. Verkar vara en riktig snuskis. Kan det vara Lars-Åke eller Hans-Gösta som utmärkt sig.

Vilken chaffis var det? Äckel hur som helst.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/svedala/bussforare-ville-traffa-skolflickor-pa-fritiden/

Citat:
En skolbusschaufför har omplacerats efter att ha visat allt för stort intresse för de unga flickor han kört till och från skolan.

Klagomålen, som även handlar om trafikfarlig körning, har framförts till Svedala kommun av elever som har åkt med bussen.

I ett mejl till kommunen berättar de om hur föraren ofta har blickarna på flickorna byst och hur han försökt ta reda på var de bor och telefonnummer för att kunna träffa dem på helgen.

Citat:
Vid ett tillfälle ska bussföraren ha prejat ned en cyklist i diket. När cyklisten klagade blev föraren arg och körde ännu hetsigare. Sammantaget, skriver eleverna, att det är obehagligt att åka med föraren. Klagomålen har vidarebefordrats till entreprenören Bergkvarabuss som har omplacerat föraren som nu inte får köra skolbuss längre. Själv nekar föraren till att ha visat opassande intresse för skolflickorna
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2014-11-03 kl. 13:52.
Citera
2014-11-03, 15:57
Medlem
HBOLLs avatar
Omplacerad ?gissar på en nyanländ utlänning som precis fått utbildning från arbetsförmedlingen.
Citera
2014-11-03, 19:36
Medlem
3ams avatar
Det bör ju inte vara så svårt att ta reda på vem denna man är .....
Citera
2014-11-03, 19:51
Medlem
Han har väl inte begått något brott? Man får väl titta och vara intresserad av småtjejer så länge man inte gör något olämpligt?
Citera
2014-11-03, 19:52
Avslutad
Även unga killar som är 25 år kan köra buss, tjejer som går sista året på gymnasiet är väl 19 år.
Citera
2014-11-08, 22:32
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rilind
Även unga killar som är 25 år kan köra buss, tjejer som går sista året på gymnasiet är väl 19 år.

Han verkar vara något äldre enligt Sydsvenskan 8/11.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/svedala/skolbussforare-nekar-till-narmande/

"SKOLSKJUTS. – Jag har aldrig visat något opassande intresse för skolflickor.
Det säger den skolbussförare som omplacerats efter klagomål från elever."

"– Det här stämmer absolut inte. Jag har inte tittat på brösten eller frågat efter elevers telefonnummer. Det skulle aldrig falla mig in. Jag har själv barn och är så gammal att jag skulle kunna vara pappa till de här flickorna, säger han."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in