2014-11-02, 22:47
Medlem
Hej! Som rubriken lyder. Går på citalopram och känner ingen effekt efter 3 mån. Tar fortf 20 mg, ska jag fortsätta och höja dosen eller är det värt att testa sertralin som läkaren föreslår?
Citera
2014-11-02, 23:05
Medlem
det kan vara så att du inte har effekt av den så jag tycker du ska följa läkarens räd
Citera
2014-11-02, 23:06
Medlem
Lestadianens avatar
Svårt att säga. Jag testade 5 olika innan jag hittade något som fungerade, bla sertralin utan effekt. Har du lite bekymmer med bieffekter tycker jag du kan testa höja dosen bara. Är inga mirakelmediciner direkt det handlar om.
Citera
2014-11-03, 20:53
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahaokej
Hej! Som rubriken lyder. Går på citalopram och känner ingen effekt efter 3 mån. Tar fortf 20 mg, ska jag fortsätta och höja dosen eller är det värt att testa sertralin som läkaren föreslår?

första steget brukar vara att byta, vad har du för bieffekter? Jag blev totalt apatisk av citalopram i början, inte alls lika mycket av sertralin, förutom sertralin så är också cipralex ett bättre alternativ.

Annars är en vanlig behandling att du fortsätter med ditt befintliga ssri och även börjar med mirtazapin samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in