Haha. Vill börja med att tala om att jag är precis raka motsatsen till den person ni ser framför er att göra ett mensa-prov. Erkänn, ni ser en tjock liten, osocial, kompisfri krabat som sitter och studerar på sin egna fritid?
Jag är sportintresserad, en styrkelyftare och är en person som trivs mer bland människor än i ensamhet.
Jag är dessutom raka motsatsen till en "plugghäst", därav pallade jag inte med att studera en svår högskoleutbildning utan hoppade av.
Att jag däremot har en talang för logiskt tänkande/matematik, fick mig att anmäla mig till detta prov.
SÅ, med denna fakta i er vetskap, om jag sitter på en arbetsintervju och rekryteraren ser en väldigt social och glad kille framför sig, är då inte ett mensa-medlemskap något positivt? Ett bevis på att killen han kanske kommer att anställa inte är en trögfattad filur som inte kan tänka kreativt i möjliga situationer där det kan vara en fördel?
Läs inte detta som att jag skryter, för det vill jag inte, vill bara försöka förklara situationen på ett icke missvisande sätt.