2014-11-03, 20:28
Medlem
tobbeflobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Nu kanske detta är ett jättedumt råd från min sida, då jag ej använder opiater/lyrica etc.
Men någon benso med lång halveringstid för att lindra den värsta AT:n?

Får man fråga hur en Lyrica AT upplevs?
Jag är själv grön inom "drogandet" och aldrig kört några längre sträckor utan haft mina uppehåll då och då, då blir ju givetvis min AT betydligt lindrigare. 1veckas rastlöshet med lite nedstämd i sinnet.

Har du pratat om Vården om dina problem eller fortsätter du hämta ut på recept och kör på dag efter dag?

Jag håller tummarna för dig iaf!

Tack för stödet!!!!!!!!!

En AT på lyrica önskar man inte sin värsta fiende.
Insomnia, svettningar, frossa, håglöshet, värk, panikångest, apati, orklöshet....
Listan är lång. Den är värre än opiat AT.
Kombinera opiat och benso AT och gånga den lite.
Kan vara från en vecka till månader...

Peace
Citera
2014-11-04, 08:34
Medlem
Spliffmeisters avatar
Ni som rekommenderar cannabis i denna tråden, har ni tänt av från benzo eller pregabalin som i detta fallet? För att det är ett FÖRBANNAT dåligt råd, mådde TS inte dålig innan så kommer han definitivt göra det efter en rök.. Hej psykos!
Citera
2014-11-05, 10:58
Medlem
tobbeflobbes avatar
Snälla!!!

Finns det någon som har erfarenhet av att tända av från lyrica med hjälp av gabapentin???

Börjar få panik!!! Är på väg in i lyrica AT nu.
Har en 100 burk gabapentin.
Funkar det? Har varit på hästdoser utav lyrican pga ökad tolerans för smärta (3 till 4g om dagen) så jag vet vad som väntar...
Har gått igenom det förr i mina dagar.

Kan man använda gabapentin som en förmildrande hjälp. Tänker mest på sömn och ångesten.

Vill inte stoppa i mig det om det är verkningslöst mot lyrica ATn för jag får dimsyn och blir sjukt vinglig och får en satanisk huvudvärk men hellre det än lyricans underbara symptom vid den ATn.

DESPERAT OCH OEHÖRT TACKSAM FÖR SVAR!!!!

Mvh Tobbe
Citera
2014-11-05, 13:14
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeflobbe
Snälla!!!

Finns det någon som har erfarenhet av att tända av från lyrica med hjälp av gabapentin???

Börjar få panik!!! Är på väg in i lyrica AT nu.
Har en 100 burk gabapentin.
Funkar det? Har varit på hästdoser utav lyrican pga ökad tolerans för smärta (3 till 4g om dagen) så jag vet vad som väntar...
Har gått igenom det förr i mina dagar.

Kan man använda gabapentin som en förmildrande hjälp. Tänker mest på sömn och ångesten.

Vill inte stoppa i mig det om det är verkningslöst mot lyrica ATn för jag får dimsyn och blir sjukt vinglig och får en satanisk huvudvärk men hellre det än lyricans underbara symptom vid den ATn.

DESPERAT OCH OEHÖRT TACKSAM FÖR SVAR!!!!

Mvh Tobbe

Jag upplevde de båda som korstoleranta så käkar du dom kommer du nog inte få någon at. Själv så trappade jag ut lyrica under 3 månader efter att ha tagit det i fyra år. Det var ett jävla helvete som jag inte ens önskar min värsta fiende, men jag är ren idag och känner mig nästan helt återställd efter tio månader. Med den skitsubstansen finns inga lätta vägar ut. Bit ihop!
Citera
2014-11-06, 03:43
Medlem
tobbeflobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Jag upplevde de båda som korstoleranta så käkar du dom kommer du nog inte få någon at. Själv så trappade jag ut lyrica under 3 månader efter att ha tagit det i fyra år. Det var ett jävla helvete som jag inte ens önskar min värsta fiende, men jag är ren idag och känner mig nästan helt återställd efter tio månader. Med den skitsubstansen finns inga lätta vägar ut. Bit ihop!

Shit!! Du har rätt i det du skrev. Det funkar!! Fast i hästdoser. Maxdos ett par ggr om dygnet håller ATn borta rätt hyfsat. Har till o med lyckats sova några timmar. Svettningarna finns där. Likaså frossan och värken men självmordstankarna och den rejäla apatin och orken att göra vardagliga saker är betydligt lättare än vad dom varit utan gabapentinet.
Kommer hoppa på morfinet igen tyvärr dock.
Klarar inte smärtan i högerbenet och i ryggen som uppstått efter operationen.
Jävla läkare.... Finns inget mer dom kan göra nu.
Men tar hellre en opiat at då och då och är smärtfri mellan varven än jävla verkningslösa rävgiftet lyrica mer.
Borde verkligen narkotikaklassas och läkare borde få veta just vad som händer med människor som äter den. Hur illa det verkligen är...
Citera
2014-11-06, 08:36
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Shit!! Du har rätt i det du skrev. Det funkar!! Fast i hästdoser. Maxdos ett par ggr om dygnet håller ATn borta rätt hyfsat. Har till o med lyckats sova några timmar. Svettningarna finns där. Likaså frossan och värken men självmordstankarna och den rejäla apatin och orken att göra vardagliga saker är betydligt lättare än vad dom varit utan gabapentinet.
Kommer hoppa på morfinet igen tyvärr dock.
Klarar inte smärtan i högerbenet och i ryggen som uppstått efter operationen.
Jävla läkare.... Finns inget mer dom kan göra nu.
Men tar hellre en opiat at då och då och är smärtfri mellan varven än jävla verkningslösa rävgiftet lyrica mer.
Borde verkligen narkotikaklassas och läkare borde få veta just vad som händer med människor som äter den. Hur illa det verkligen är...
Alltså jag fattar inte. Du är ju så dålig och jag känner igen hur det är. Man grejar det inte själv.

Lek inte mer med ditt liv utan lägg in dig!
Citera
2014-11-06, 09:02
Medlem
tobbeflobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Alltså jag fattar inte. Du är ju så dålig och jag känner igen hur det är. Man grejar det inte själv.

Vissa har ett liv att sköta OAVSETT mående.
Får kämpa på helt enkelt. Grejar inte det själv???
Det finns starka människor och svaga men desto fler där emellan.
Allt är inte svart eller vitt.

Att lägga in mig är inget alternativ. Trappar ner gabapentinet snart och fixar detta. Har fixat det förr.
Forstår inte riktigt hur du tänker??? Det är lyrica endast jag har problem med.
Inte massa olika droger samtidigt.
DÅ hade ditt svar varit givet.
DÅ hade jag inte ens skrivit här utan legat på sjukhus istället.

Peace
Tobbe
Citera
2014-11-06, 09:13
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52

Jag håller med. Det går inte själv, jag är en stark förespråkare av väldigt lång vård. Det räcker inte med att bara tända av, man måste lära sig att leva nykter också och helt ärligt talat tror jag inte att många klarar av det själva och i frihet.

Som svar på TS sista inlägg så om det är ett pest eller kolera val mellan lyrica eller morfin så är morfin det bättre valet.
Men lägg ner istället.
Citera
2014-11-06, 09:18
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:

Att lägga in mig är inget alternativ. Trappar ner gabapentinet snart och fixar detta. Har fixat det förr.

Peace
Tobbe

Det går inte att genomföra medans du fortsätter ditt vanliga liv, sorry, jag vet att du inte vill höra det, men det går inte. Avtändningen och den extremt långa post akuta abstinensen är för lång och jobbig. Du kanske klarar en eller några månader, men i längden kommer din pung inte ha rört sig mycket.

Ta rätt beslut för resten av ditt liv.
Lycka till!
Citera
2014-11-06, 09:28
Bannlyst
Citat:

Peace
Tobbe

Jag är för att trappa ner det långsamt. Nu har jag bara lyckats göra det ner till 100 mg denna gång, hittills, men jag vill också lägga ner helt. Tycker inte du ska ta en massa ersättningsdroger. När jag slutar tänker jag trappa ner 25mg/vecka, ta benso i låg dos i max två dagar när lyrican är slut och sedan ordentligt med theralen varje natt. Nu håller jag på att trappa ut benso samtidigt. Också mer av ett helvete än jag minns det- men så är det ju alltid. Lyrica tar en del tid också, men det går över. Jag tycker sjukdoms-svaghetskänslan i kombination med sömnbrist och ångest är det värsta. Ångesten har en tendens att sitta kvar ett tag dessutom.

Tror överlag att ta en ny drog för att dämpa en annan blir precis samma sak. Man kan bara göra det ett par dagar, annars lurar man sig själv.

Edit; har också ett liv att sköta och är helt otänkbart att jag kan bli inlagd. Därav måste jag göra det väldigt långsamt.
Citera
2014-11-06, 09:48
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Jag är för att trappa ner det långsamt. Nu har jag bara lyckats göra det ner till 100 mg denna gång, hittills, men jag vill också lägga ner helt. Tycker inte du ska ta en massa ersättningsdroger. När jag slutar tänker jag trappa ner 25mg/vecka, ta benso i låg dos i max två dagar när lyrican är slut och sedan ordentligt med theralen varje natt. Nu håller jag på att trappa ut benso samtidigt. Också mer av ett helvete än jag minns det- men så är det ju alltid. Lyrica tar en del tid också, men det går över. Jag tycker sjukdoms-svaghetskänslan i kombination med sömnbrist och ångest är det värsta. Ångesten har en tendens att sitta kvar ett tag dessutom.

Tror överlag att ta en ny drog för att dämpa en annan blir precis samma sak. Man kan bara göra det ett par dagar, annars lurar man sig själv.

Edit; har också ett liv att sköta och är helt otänkbart att jag kan bli inlagd. Därav måste jag göra det väldigt långsamt.

Men problemet som jag påpekade kommer långt efter att du faktiskt är på noll. Som sagt, efter ungefär tio månader från att jag var på noll börjar jag känna mig mer som folk. Jag tror inte att många klarar av ett så långt helvete utan att återfalla igen.
Citera
2014-11-06, 22:59
Medlem
Hej på er alla... Hoppas det är okej om ja hoppar in o ställer en fråga...

Var hos läkaren idag har fått en ny och hälften av vad denna man sa vet ja fortfarande inte ja har testat en lång lista med sömntabletter ångestdämpande mm mm och äter nu bara lergigan som inte hjälper ett skit varken mot ångesten eller sömnen.

Min tidigare läkare skrev knappt ut lergigan till mig då läkaren före det skrev ut allt möjligt ja bad om att få testa . Alla fall han skrev ut lyrica typ det enda ja inte testat men efter ha tagit en tablett nu i dag runt 16 tiden så märker ja inte ett skit. Ska ja ens fortsätta ta dom då och kommer ingen effekt nu kommer det ens komma någon?

Hade hoppats på bli lite lungn eller vad fan som helst men inte något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in