2014-11-02, 06:49
Medlem
tobbeflobbes avatar
Så va det dax...

Den underbara härliga ATn från lyrica.
Saken är den att jag använt hög dos av den för att kicka ett två årigt beroende från opiater. Först i smärtstillande syfte jämte opiatanvändning. Nu är äntligen opiaterna ur bilden. Skönt som fan och tack vare lyrica, dimor, stess, zolpidem. Men som rubriken lyder... Har varit med om den avtändningen förr på lyrica. Sjuklig!!! Kände av den förr någon dag sen. Sömnlösheten kickade in med äckliga svettningar osv osv... Stack och köpte ett paket direkt UTAN FÖRMÅN. Sinnesjukt dyrt.

Ja iallafall har jag en fråga. Har sökt och hållt på. Finns det några nya sk rön till självhjälp ang lyrican?? Någon som har några tips som verkligen funkar?
Röker inte CS pga blir bara nojig som satan på det. Dricker aldrig, gillar inte att vara full. Lugnande hjälper ju tyvärr inte knappt när man gått på lyrica.

Tacksam för minsta lilla tips för att kunna underlätta lite. Har gått igenom den förr och minns NU vilket helvete det är/var. Klivit av opiater utan lyrica. Käkade runt 300mg oxy sist och det var en barnlek att kliva av CT jämfört med lyrica. Iallafall....

Finns det någon ny hjälp på marknaden, tips från folk som har bra idéer osv.
Skiter inte pengar men det kommer sluta med att jag kommer köpa ut mer utan förmån och så va man fast i det oändliga ekorrhjulet...

Mvh
Tobbe
Citera
2014-11-02, 07:20
Medlem
dr-snuggles avatar
ibogaine återskapar alla balanser i hjärnan så att allt blir som det ska vara och därav känner man inte av AT efter heroin och troligvis kan det hjälpa mot lyrica ocskå lagligt i vissa länder som behandling!
inte lagligt i sverige om jag vill minnas rätt.

//Snuggle
Citera
2014-11-02, 07:21
Medlem
gato12s avatar
Det är nog bättre om du tar det där i den befintliga tråden; (FB) Lyrica fanclub!

Där finns de riktiga experterna!
Citera
2014-11-02, 07:39
Medlem
dr-snuggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det är nog bättre om du tar det där i den befintliga tråden; (FB) Lyrica fanclub!

Där finns de riktiga experterna!

Jag är inte allt för bra på behandling av missbrukare jag tror att vissa använder litium(om jag minns rätt) men jag är emot att försöka bota ett beroende med andra kemikalier därav försöker jag gå efter de naturligaste produkterna jag kan tänka mig som kan göra det lättare att vara utan AT
Citera
2014-11-02, 07:44
Medlem
Akilles-själs avatar
Långsiktigt finns ju betydligt bättre alternativ än lyrica och tunga opiater, hur fungerar du på CB?
Sen kan du ju hoppa runt på andra milda substanser innan du hunnit bygga tröskel eller beroende tex kratom, lustgas, cb, khat, betelnut, kava kava, koka-blad, ephedra osv i all oändlighet för alla olika ändamål.

Kortsiktigt kan du ju alltid ta något starkt dissociativt/psykadeliska som datura och försvinna totalt några dagar (skämtar till 90%) om du har psykakuten och en sittare i närheten dvs. Annars lite mer seriöst borde ett ayahuasca retreat långsiktigt vara prioritet nummer 1 om du seriöst önskar en ändring i livet med beroendeproblematiken!
Mvh
Citera
2014-11-02, 08:03
Medlem
tobbeflobbes avatar
Tack för era svar!!!

Men ibogain känns väldigt långt borta. Lägga tio papp på en behandling.. Och det är inget JAG hittar precis att inhandla själv.
Mitt mål är att bli ren från allt.
Jag genomgick en ryggoperation i maj som bara gjorde saken värre tyvärr... Fick mer smärtproblem. Skickats på rehab, varit i kontakt med smärtkliniker osv osv.
FBS - Failed Back Syndrom är diagnosen. Kronisk smärta. Men jag gjorde ett medvetet val att lägga ner opiaterna för att bla kolla om jag verkligen har så ont som det verkar för det finns en chans att man "bara" har halva smärtan pga högt smärtcentrum när man väl äter högdos opiater. Bla bla bla...
Hur som helst. Att åka till Amsterdam och genomgå en Ibogaine behandling hade varit underbart. Bli av med allt. Men det är ju tyvärr så att det är billigare att köpa mer lyrica och närmare till Apoteket. Ni fattar poängen...

Och visst, jag klistrar inlägget i lyrica tråden med. Tänkte inte på det. Sorry.
Trodde de va bättre här i o med att jag ville ha hjälp. Där hyllas lyrican istället till skyarna.

Mer tips mottages gärna. Allt från varma/kalla bad till kemikalier.
Jag har INTE långt till allt från piller till Jonk men det hjälper föga mot förbannade lyrica AT. Sömnlösheten, apatin, smärtan osv.

Desperation och självmordstankar.....

Mvh
Citera
2014-11-02, 11:08
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeflobbe
Så va det dax...

Den underbara härliga ATn från lyrica.
Saken är den att jag använt hög dos av den för att kicka ett två årigt beroende från opiater. Först i smärtstillande syfte jämte opiatanvändning. Nu är äntligen opiaterna ur bilden. Skönt som fan och tack vare lyrica, dimor, stess, zolpidem. Men som rubriken lyder... Har varit med om den avtändningen förr på lyrica. Sjuklig!!! Kände av den förr någon dag sen. Sömnlösheten kickade in med äckliga svettningar osv osv... Stack och köpte ett paket direkt UTAN FÖRMÅN. Sinnesjukt dyrt.

Ja iallafall har jag en fråga. Har sökt och hållt på. Finns det några nya sk rön till självhjälp ang lyrican?? Någon som har några tips som verkligen funkar?
Röker inte CS pga blir bara nojig som satan på det. Dricker aldrig, gillar inte att vara full. Lugnande hjälper ju tyvärr inte knappt när man gått på lyrica.

Tacksam för minsta lilla tips för att kunna underlätta lite. Har gått igenom den förr och minns NU vilket helvete det är/var. Klivit av opiater utan lyrica. Käkade runt 300mg oxy sist och det var en barnlek att kliva av CT jämfört med lyrica. Iallafall....

Finns det någon ny hjälp på marknaden, tips från folk som har bra idéer osv.
Skiter inte pengar men det kommer sluta med att jag kommer köpa ut mer utan förmån och så va man fast i det oändliga ekorrhjulet...

Mvh
Tobbe
Känns som du är ett typexempel på hur det går när man genom andra droger försöker bli drogfri. Det funkar kanske för den som är stenhårt disciplinerad.

Det finns inget lyckopiller som löser alla problem. Kanske kan det komma, men i dag finns det inget.

För att bli drogfri måste det finnas motivation, envishet, motivation, ärlighet, motivation, offervilja, motivation... ja en lång jävla rad av saker man som aktiv missbrukare inte har eller har bedövat med droger.

Du bör inse att pillra sig ur detta inte kommer lösa ditt problem.
Citera
2014-11-02, 11:23
Medlem
tobbeflobbes avatar
Jag fattar precis vad du menar.
Jag är en förnuftig människa men ack desperat. Har hamnat i denna sits tack vare smärtproblematik. INTE missbruksproblem. Men de ena har lett till det andra nu... Klart jag erkänner för mig själv att jag har problem med diverse preparat och att det inte finns ett "Magic"piller eller något annat som kan bota några av mina besvär just nu.

Det är lyrica avtändningen jag har nu som jag absolut är medveten om varför den har uppkommit. Jag har ätit den för länge helt enkelt.
Jag bad bara om enkla råd och tips om det finns!! 😕

Varken Holland resa eller tolvstegsprogrammet känns närvarande... Just sayin.

Vill bli av med lyrica men underlätta ATn. Sen är jag helt ren igen.
Har inga problem att motstå något sug efter annat men denna atn är grym så visst finns suget där efter JUST mer lyrica.
Bara människa...

Peace out.
Citera
2014-11-02, 11:39
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeflobbe
Jag fattar precis vad du menar.
Jag är en förnuftig människa men ack desperat. Har hamnat i denna sits tack vare smärtproblematik. INTE missbruksproblem. Men de ena har lett till det andra nu... Klart jag erkänner för mig själv att jag har problem med diverse preparat och att det inte finns ett "Magic"piller eller något annat som kan bota några av mina besvär just nu.

Det är lyrica avtändningen jag har nu som jag absolut är medveten om varför den har uppkommit. Jag har ätit den för länge helt enkelt.
Jag bad bara om enkla råd och tips om det finns!! 😕

Varken Holland resa eller tolvstegsprogrammet känns närvarande... Just sayin.

Vill bli av med lyrica men underlätta ATn. Sen är jag helt ren igen.
Har inga problem att motstå något sug efter annat men denna atn är grym så visst finns suget där efter JUST mer lyrica.
Bara människa...

Peace out.
Nu spelar det ju inte så stor roll hur man blev fast. Många fastnar genom att äta på recept, andra genom självförvållad nyfikenhet.

Resultatet är hursomhelst ganska lika. Har du smärtproblem är väl det logiska att gå via läkare och vård?
Har du ett beroende är väl en kontrollerad avgiftning då att föredra. Då kan du bli av med drogerna på ett humant sätt.
Citera
2014-11-02, 12:26
Medlem
ShaidarHarans avatar
Först och främst känner jag medlidande med dig!
Har personligen aldrig haft Lyrica eller benso AT, men gick av Tramadol efter 2,5 års (miss)brukande med nivåer på 2-3 gram tram + 70-is whiskey + 1 karta Valium (Diazepam) mot kramp, i slutet innan jag bestämde mig för att det hade gått för långt.

Jag gick ut med en VÄLDIGT liknande frågeställning som du är ute efter i början på min AT, nämnas kan också att jag bäcknade både tram och benso när jag bestämde mig för att ta ett break och hade 1000-tals av både tram och diverse benso bara ett par meter ifrån mig, men för att återgå till ämnet så körde jag en CT ändå, dels för att jag inte fick några bra svar + att jag varit med om det förut och vet att ENDA sättet att bli "ren" är att "betala priset" under en tid.

Själv fick jag betala med en dryg veckas HELVETE, men efter det var jag helt ren och mådde bättre än på väldigt länge. (Kommer förmodligen börja igen, hållit på fram och tillbaka under mer än ett decennium med vissa gånger där det gått mer än ett år utan att jag rört en drog.)

Förstår att detta inte är svaret du vill höra, men om du vill bli helt ren är iaf enligt mig CT det enda som funkar!

Lycka till hur som helst!
Citera
2014-11-03, 17:44
Medlem
tobbeflobbes avatar
Har kommit över en hundra burk 300mg Gabapentin.
Har fått för mig att den kan lindra ATn lite från lyrican.
Rätta mig om jag har fel snälla.
Sen trappar man ut den tänkte jag.
Gabapentin är ju lyrica light. Föregångaren.

Enormt tacksam för svar från folk som vet.
Behöver inga kommentarer om tolvstegsprogram, hur man blir ren osv.

Mvh Tobbe
Citera
2014-11-03, 20:01
Medlem
Blygfisens avatar
Nu kanske detta är ett jättedumt råd från min sida, då jag ej använder opiater/lyrica etc.
Men någon benso med lång halveringstid för att lindra den värsta AT:n?

Får man fråga hur en Lyrica AT upplevs?
Jag är själv grön inom "drogandet" och aldrig kört några längre sträckor utan haft mina uppehåll då och då, då blir ju givetvis min AT betydligt lindrigare. 1veckas rastlöshet med lite nedstämd i sinnet.

Har du pratat om Vården om dina problem eller fortsätter du hämta ut på recept och kör på dag efter dag?

Jag håller tummarna för dig iaf!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in