Citat:
Ursprungligen postat av
extra-c
Ja... kära FB. Ni hade rätt.
Min budget var en dröm budget!
Jag kan meddela nu att jag har flytten hemifrån och detta är min andra dag. Känns tomt och dött..
Verkligen inte som man hade tänkt sig!
Det fanns flera saker som påverkade ekonomin
Bland annat att lunch på jobbet kostar cirka 70kr (70x30=2100).
Jag bor i en villa där det ingår el samt hemförsäkring har jag för mig. Dock inte internet, om jag bör fixa det är tveksamt.
Min nya budget ser ut såhär i dagsläget:
Rum 3500
Mat 4000
Kollektivtrafik istället för bil 500
Fritid 1000
Hygien saker 500
Proteiner och tabletter som räcker månadsvis 500
Totalt 10000
Återstår 2000 som jag kan spara.
Gör man det för pengarna så är det absolut inte värt allt detta men gör man detta för själva upplevelsen vilket jag just nu gör så bör det la duga.
EDIT: Har nordea som bank där jag betalar 120 kr per år, inget som lär påverka så himla mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
eilahtan
Vänta.. Måste du äta lunch på jobbet för 70 kronor VARJE dag? Dom har inte en micro så att du kan ta med en matlåda? Du gör ju som du vill..
Exakt. Du MÅSTE inte æta lunch på jobbet varje dag, yttesrt få som gør det. Laga matlådor, t.ex. køttfærssås och spaghetti fungerar skitbra, och ær billigt också.
Køp ett kilo køttfærs, gør en køttfærssås på det, så har du matlådor før 5 dagar. Alternativt matlådor før 4 dagar, och frys in en. Nær du upprepat proceduren i 4 veckor med olika matrætter, så har du lite variation att vælja mellan från frysen.
Finns mycket gott du kan gøra med køttfærs, pannbiffar, jærpar, køttbullar etc., till en billig penning. Varva med lite ris, pasta och potatis.
Du kan lætt får ner din matbudget till 2000kr utan att på något sætt æta dåligt. 2500kr med plats før någon utsvævning då och då, pizza alt. kebab.