• 1
  • 2
2014-11-01, 13:15
Medlem
Hört att en banan innan man går och lägger sig ska hjälpa men det kanske är lite för sent för det nu :/ Testa att äta en nu!
Citera
2014-11-01, 13:15
Medlem
caecos avatar
Bakfyllan blir bara värre och värre varje gång jag dricker. Det enda som hjälper är benso (står hellre ut med bakfyllan) eller en återställare. Men kan tycka det är ganska bekvämt så länge man inte gör något dagen efter. Köpa hem lite chips+läsk och dra igång någon bra film så går dagen fort.
Citera
2014-11-01, 14:21
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToHellWithGod
Med bakisandedräkt? fyfan.

Äsch va fan är du för jävla tunnis.. gå och borsta tänderna innan då eller kör doggy.
Citera
2014-11-01, 15:16
Medlem
Klarabella79s avatar
Bakfylla beror på att du förlorat vätska och salter i kroppen och då får man huvudvärk osv. Att bara dricka vatten hjälper föga.. Prova att käka en banan för kaliumet och drick ett glas vatten med lite socker o salt i, brukar funka om man inte har resorb hemma.
Citera
2014-11-01, 15:23
Medlem
funktioners avatar
Ja, fy för den sure. Fick smaka på en baksmälla som hette duga förra helgen.
Var flera år sedan jag mådde så dåligt.

I mitt fall var sömn lösningen. Vaknade runt lunchtid och insåg kvickt att både mat, dryck och aktivitet var uteslutna. Huvudvärken vid det här laget var nästan outhärdlig. Tömde magsäcken på resterande sura gula vätska som jag kvällen innan slungat ut genom rutan från passagerarsättet där jag satt i taxin på väg hem.
Lyckades somna igen efter en stund och vaknade ett par timmar senare mycket piggare!

Bakfyllesex är ett förvånansvärt effektivt botemedel mot bakfylla!
Senast redigerad av funktioner 2014-11-01 kl. 15:25.
Citera
2014-11-01, 15:34
Medlem
R.Rs avatar
Resorb och treo samt mycket vätska och mat i den mån man kan få ner det brukar vara till god hjälp.

Annars utöver det självklara att inte dricka hur mycket som helst/ta varannan vatten är det bättre ju nyktrare man är innan man somnar. Dvs bättre ta fyllan lite tidigare om man ska ha en helkväll istället för att dricka onödigt mycket innan man ska sova. Alkohol precis som många andra substanser stör sömnen och man får inte alls samma kvalité på den vilket är ännu en anledning att man ofta är trött och mår piss dagen efter.
Citera
2014-11-01, 15:36
Medlem
Milkteeths avatar
Edward blom kan sina saker.
https://www.youtube.com/watch?v=qkdYC8L4Fn0
Citera
2014-11-01, 15:44
Medlem
ps870s avatar
Bastu och iskalla duschar/ bad samt dricka mycket vatten hjälper mig. Har du inte bastu hemma är det iof lite jobbigare.
Citera
2014-11-01, 15:50
Medlem
trickydicks avatar
Mycket vatten, och helst innan du går och lägger dig. Det sägs också att man skall dricka varannat glas vatten under kvällen innan, men vem fan kommer ihåg det.

Sedan ett par supar. Supar är bra mot mycket, halsont, nageltrång, skakningar, hjärtklappning. men framförallt bakfylla.
Citera
2014-11-01, 16:53
Medlem
Raventears avatar
Såvida man inte är beroende av alkohol så är det en väldigt dum idé att ta en "återställare".

Alkohol inhiberar vasopressininsöndringen, kort förklarat innebär detta att du kommer pissa ut det mesta dricker, även vanligt vatten. Väldigt dåligt om man är lätt uttorkad som man brukar vara efter en blöt kväll.
Drick vatten mot uttorkningen och ät en banan eller två för elektrolyternas skull.

Alkohol gör att man producerar mer magsyra och det är bland annat det som gör att man blir illamående. Ställ ifrån dig bärsen och drick ett glas samarin istället.

Alkohol bryts ned till acetaldehyd, ett kraftigt nervirriterande ämne, och det säger sig självt att om man mår dåligt för att man är lätt förgiftad så mår man sämre om man blir mer förgiftad.
Mer alkohol -> mer acetaldehyd -> mer bakis.

Fast om du bara är ute efter att snabbt känna dig bättre så funkar en återställare ypperligt på grund av själva berusningen.
Fast egentligen drar du bara ut på lidandet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in