Jag r en kille p 22 r. Har en gymnasieutbildning i grund och botten. Skt till hgskolan ngra gnger men frgves. Just nu lser jag en Yrkesutbildning p Komvux som ligger p 1300 pong. D r min frga har det ngon betydelse vad gller meritvrdet? Kommer jag kunna hja mitt meritvrde nt?
Br tillgga att jag har lst alla krnmnen som svenska matte och Eng p Gymnasiet och nu lser jag bara mnen som hr till utbildningen. Allts inga krnmnen. Rknar man ihop meritvrdet eller hur fungerar det? Nn som sitter p svar. r desperat efter ett korrekt svar..
Jag kan sammanfatta t dig: Du kan f meritpong frn matematik, engelska och moderna sprk. Har du lst kurser som r srskilt vrdefulla fr den utbildning du sker s kan du f max 1,0 meritpong av dessa.
Svarar det p din frga? Du har ju inte sagt vad du har skt eller vill ska, s det finns inte s mycket mer att sga om saken.
Jag kan sammanfatta t dig: Du kan f meritpong frn matematik, engelska och moderna sprk. Har du lst kurser som r srskilt vrdefulla fr den utbildning du sker s kan du f max 1,0 meritpong av dessa.
Svarar det p din frga? Du har ju inte sagt vad du har skt eller vill ska, s det finns inte s mycket mer att sga om saken.
Meritpong =/= meritvrde.
Svitt jag vet kommer dina 1300 pong inte pverka meritvrdet. Du ansker med max 2500 pong s du kommer inte anska med 3800 pong - mjligtvis r det s att ngon kurs kan bytas ut men det har knappast ngon nmnvrd eller reell betydelse.
Tack fr svaren. Jag lser 1300 pong p Komvux och d tnker jag om det gr att ta dessa 1300 pong och plussa de med Ma, Sv, En historia, Sam, religion, Naturkunskap, psykologi osv fr att f ett slutbetyg och ska med urvalsgrupp Komvux. Anledningen till att jag frgar r att jag kommer f betydligt hgre betyg p Komvux n jag har lyckats kamma hem p gymnasiet d jag var skoltrtt.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!