2014-10-31, 16:06
Medlem
Jag r en kille p 22 r. Har en gymnasieutbildning i grund och botten. Skt till hgskolan ngra gnger men frgves. Just nu lser jag en Yrkesutbildning p Komvux som ligger p 1300 pong. D r min frga har det ngon betydelse vad gller meritvrdet? Kommer jag kunna hja mitt meritvrde nt?

Br tillgga att jag har lst alla krnmnen som svenska matte och Eng p Gymnasiet och nu lser jag bara mnen som hr till utbildningen. Allts inga krnmnen. Rknar man ihop meritvrdet eller hur fungerar det? Nn som sitter p svar. r desperat efter ett korrekt svar..
Citera
2014-10-31, 16:09
Medlem
Henssons avatar
Vad har du skt fr program p hgskolan d? Gr hgskoleprovet och ta dig fram p universitetet medhjlp av det.

Din egentliga frga har jag tyvrr ingen aning om
Citera
2014-10-31, 16:25
Medlem
endures avatar
https://www.antagning.se/sv/Det-har-...y-2010-framat/

Allting str ju hr, vldigt lttillgngligt.

Jag kan sammanfatta t dig: Du kan f meritpong frn matematik, engelska och moderna sprk. Har du lst kurser som r srskilt vrdefulla fr den utbildning du sker s kan du f max 1,0 meritpong av dessa.

Svarar det p din frga? Du har ju inte sagt vad du har skt eller vill ska, s det finns inte s mycket mer att sga om saken.
Citera
2014-10-31, 16:33
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
https://www.antagning.se/sv/Det-har-...y-2010-framat/

Allting str ju hr, vldigt lttillgngligt.

Jag kan sammanfatta t dig: Du kan f meritpong frn matematik, engelska och moderna sprk. Har du lst kurser som r srskilt vrdefulla fr den utbildning du sker s kan du f max 1,0 meritpong av dessa.

Svarar det p din frga? Du har ju inte sagt vad du har skt eller vill ska, s det finns inte s mycket mer att sga om saken.
Meritpong =/= meritvrde.

Svitt jag vet kommer dina 1300 pong inte pverka meritvrdet. Du ansker med max 2500 pong s du kommer inte anska med 3800 pong - mjligtvis r det s att ngon kurs kan bytas ut men det har knappast ngon nmnvrd eller reell betydelse.
Citera
2014-10-31, 16:44
Medlem
Tack fr svaren. Jag lser 1300 pong p Komvux och d tnker jag om det gr att ta dessa 1300 pong och plussa de med Ma, Sv, En historia, Sam, religion, Naturkunskap, psykologi osv fr att f ett slutbetyg och ska med urvalsgrupp Komvux. Anledningen till att jag frgar r att jag kommer f betydligt hgre betyg p Komvux n jag har lyckats kamma hem p gymnasiet d jag var skoltrtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in