2014-10-30, 22:03
Medlem
Jag är en relativt smal tjej och brukar ha XS/S i mina kläder, men när jag ska köpa skjortor funkar inte det, eftersom de sitter för tight vid bysten. Antingen blir det som en öppning mellan knapparna vid brösten eller så bildas det stora veck bak i ryggen. Om jag tar en större storlek blir den för stor över magen och axlarna. Expediten i senaste affären jag frågade sa att jag kanske helt enkelt får undvika att använda skjortor, eftersom som min byst gjorde att de inte satt snyggt på mig. Någon annan med samma problem som vet en skjortmodell, som är lite större i bysten men ändå sitter tight för övrigt? Tacksam för svar!
Citera
2014-10-30, 22:07
Medlem
coughs avatar
Hej!

Jobbigt problem! Det skulle säkert hjälpa många här om du postar lite bilder här så att vi förstår vad det rör sig om? Så kommer du få massa bra tips, är jag övertygad om!

Tack på förhand, och lycka till!
Citera
2014-10-30, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cough
Hej!

Jobbigt problem! Det skulle säkert hjälpa många här om du postar lite bilder här så att vi förstår vad det rör sig om? Så kommer du få massa bra tips, är jag övertygad om!

Exakt! Posta en bild så att vi förstår problemet!
Citera
2014-10-30, 22:14
Medlem
Hon beskriver ju problemet väldigt bra, varför skulle det behövas en bild? (kåta jävlar)
Tyvärr har jag inga tips, möjligt att försöka hitta större modell som fortfarande sitter okej över axlar/mage. Om det nu är möjligt.
Citera
2014-10-30, 22:14
Medlem
sucuks avatar
Min bättre hälft lider av samma problem, hon har hittat http://www.bravissimo.com/pepperberry/products/tops/shirts-and-blouses/ men inte handlat ännu då hon vill prova i affär och då är det london eller åtminstone england som gäller.

Den kedjan verkar åtminstone ha insett att vackra kvinnor har kurvor som behöver välsittande kläder.
Citera
2014-10-30, 22:15
Moderator
Allaballawallas avatar
Köp en blus i stället för en skjorta, de är skurna för kvinnor och borde därmed ha bättre passform.
Citera
2014-10-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cough
Hej!

Tror det finns bättre sidor än flashback att kåta sig på lilla gubben. Hört talas om porr?
Citera
2014-10-30, 22:35
Medlem
Vagnsleres avatar
Kan du inte ha sån där tubsak som gör att det blir platt mellan tuttarna, det ska väl åtgärda knapphålet?
Det jag annars kommer att tänka på är att använda typ sport-bh som plattar till brösten lite och köpa slimfit skjortor i lite större storlek, dom torde vara större i bysten/axlar men skära in mot en smalare midja.
Har du testat killskjortor i olika modeller?
Citera
2014-10-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Min bättre hälft lider av samma problem, hon har hittat http://www.bravissimo.com/pepperberry/products/tops/shirts-and-blouses/ men inte handlat ännu då hon vill prova i affär och då är det london eller åtminstone england som gäller.

Den kedjan verkar åtminstone ha insett att vackra kvinnor har kurvor som behöver välsittande kläder.

Hade tyvärr inte tänkt att åka till London inom den närmaste tiden, men tack iallafall.
Citera
2014-10-30, 22:38
Medlem
Datseyks avatar
Bilder skulle hjälpa TS! Annars så funkar väl skräddare?
Citera
2014-10-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagnslere
Kan du inte ha sån där tubsak som gör att det blir platt mellan tuttarna, det ska väl åtgärda knapphålet?
Det jag annars kommer att tänka på är att använda typ sport-bh som plattar till brösten lite och köpa slimfit skjortor i lite större storlek, dom torde vara större i bysten/axlar men skära in mot en smalare midja.
Har du testat killskjortor i olika modeller?

Faktiskt väldigt bra ideér, ska jag absolut prova! Grejen är bara den att när jag testar skjortor i större storlekar blir det väldigt lösa och vida eftersom jag för övrigt är ganska liten. Tror tyvärr killskjortor skulle bli för stora, men kanske värt att testa.
Citera
2014-10-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk

Älskar att deras slogan är "Clothes designed with your boobs in mind".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in