2014-10-29, 09:45
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikilita
Det finns mängder av situationer där det bara finns utlänningar och inga svenskar också! Skillnaden är bara att då bryr du dig inte.

Mja - du menar Efterlyst på TV3?
Men om jag fäller en kommentar om det så replikerar du bara "RASIST" eller hur?
Citera
2014-10-29, 09:47
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
En helt korrekt iakttagelse. Och detsamma gäller för mängder av andra saker, miljösammanhang bland annat. Hur många av dem bryr sig om naturen, om klimatförändringar, ekologiska mat, djurhållning etc? Även bland de som bott ganska länge i landet eller är andra generationens invandrare så är föreningsverksamheten (förutom det som gäller deras hemland och religion) nästan lika med noll.

Ja, de enda ställena man får vara helt ifred är i naturen, skogen, fjällen och golfbanorna!
Det verkar dessutom bara vara i fotbollsklubbar (etniskt rena i princip) de vill engagera sig i, och vintersporter ska vi inte prata om - förutom det somaliska bandylandslaget då.
Senast redigerad av Thunderace 2014-10-29 kl. 09:51.
Citera
2014-10-29, 11:39
Medlem
Vikilitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Mja - du menar Efterlyst på TV3?
Men om jag fäller en kommentar om det så replikerar du bara "RASIST" eller hur?

Nej jag bryr mig inte....
Citera
2014-10-29, 13:29
Medlem
Citat:
Sitter och tittar på cancergalan på tv. Det slår mig plötsligt att förutom Tilde så är det glest med invandrare både bland dom medverkande som drabbats samt bland ansiktena i publiken.

Är inte invandrare drabbade av cancer? Med nästan hälften av befolkningen som är invandrare eller har invandrarbakgrund så lyser dom med sin frånvaro. Eller är det ingen ide att försöka få invandrare att känna igen sig i de olika livsödena? När det gäller att skänka pengar i kampen mot cancer så kanske det är svenskens ansvar att skänka?

Varför lyser negrer och blattar med sin frånvaro i produktionen och publiken?

Nja, först måste man nog ta i beaktande att de kanske helt enkelt inte förstår vad cancer är. Hur många tror du ens tittade på cancergalan i de lägren?

Plus definitivt det som konstaterats tidigare, att de ju befinner sig i Sverige. I Sverige får man allt man pekar på, där ger man inte. Om man inte är en lättlurad djävla svennebanan då förståss.

Sen kan det säkert vara så, att sunnimuslimerna trodde att det skulle vara fullt som på en fredagsbön med dödsfienderna shiamuslimer på galan och valde att stanna hemma, och vice versa.
Citera
2014-10-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ja, de enda ställena man får vara helt ifred är i naturen, skogen, fjällen och golfbanorna!
Det verkar dessutom bara vara i fotbollsklubbar (etniskt rena i princip) de vill engagera sig i, och vintersporter ska vi inte prata om - förutom det somaliska bandylandslaget då.

Haha ja precis. Fotbollsklubbar eller kampsport, inget annat. Även extremt ovanligt att de tillhör någon subkultur förutom hiphop. De är ointresserade av skate, hårdrock eller var det nu kan vara. Ointresserade av husdjur.

Sen är det många, i princip alla, som ser en dyr bil som det högsta priset i livet mer eller mindre, och det ska vara audi, bmw eller merca förstås. Men de brukar inte vara särskilt intresserade av bilmekande.
Citera
2016-08-17, 11:37
Medlem
Kalleballongs avatar
Kom precis att tänka på detsamma i dag. Varför frontar Barncancerfonden bara vita barn i sin reklam? Är det bara så enkelt (och cyniskt) att vi svenskar inte skulle ge pengar om det var t.ex afghanungar eller negerbarn?
Citera
2016-08-17, 11:42
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Sitter och tittar på cancergalan på tv. Det slår mig plötsligt att förutom Tilde så är det glest med invandrare både bland dom medverkande som drabbats samt bland ansiktena i publiken.

Är inte invandrare drabbade av cancer? Med nästan hälften av befolkningen som är invandrare eller har invandrarbakgrund så lyser dom med sin frånvaro. Eller är det ingen ide att försöka få invandrare att känna igen sig i de olika livsödena? När det gäller att skänka pengar i kampen mot cancer så kanske det är svenskens ansvar att skänka?

Varför lyser negrer och blattar med sin frånvaro i produktionen och publiken?

Måste man inte vara en hyffsad höjdare med bra kontakter för att ens ha en chans till biljetter på cancergalan?
Citera
2016-08-17, 11:46
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleballong
Kom precis att tänka på detsamma i dag. Varför frontar Barncancerfonden bara vita barn i sin reklam? Är det bara så enkelt (och cyniskt) att vi svenskar inte skulle ge pengar om det var t.ex afghanungar eller negerbarn?
Man borde höra av sig till dem och anklaga dem för strukturell rasism. Skämt åsido, jag tror att det är ett arv från stormaktstiden. Svensken har bestämt sig för att det är synd om blattar för att det är så hemskt i deras länder medan Sverige är ett paradis; alltså ska vi överlägsna svenskar låta dem komma till vårt underbara land och försörja dem här. Blattarnas roll är att vara intellektuellt underlägsna de svenska godhetsapostlarna - inte att vara offer för cancer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in