2014-10-27, 22:03
Medlem
Thunderaces avatar
Sitter och tittar på cancergalan på tv. Det slår mig plötsligt att förutom Tilde så är det glest med invandrare både bland dom medverkande som drabbats samt bland ansiktena i publiken.

Är inte invandrare drabbade av cancer? Med nästan hälften av befolkningen som är invandrare eller har invandrarbakgrund så lyser dom med sin frånvaro. Eller är det ingen ide att försöka få invandrare att känna igen sig i de olika livsödena? När det gäller att skänka pengar i kampen mot cancer så kanske det är svenskens ansvar att skänka?

Varför lyser negrer och blattar med sin frånvaro i produktionen och publiken?
Citera
2014-10-27, 22:12
Medlem
Mad monks avatar
Säkert bara en tillfällighet inga är mer medmänskliga än invandrare det läste jag i Aftonbladet.
Citera
2014-10-27, 22:29
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikilita
Men lägg av. Du provocerar bara fram en massa onödigt rasistsnack med en sån här tråd...

Såg du galan? INTE EN ENDA!!! Hur kan det komma sig
Detta är ett forum för diskussion. Har du någon teori för min frågeställning?
Min fråga är helt legitim - varför finns det svarta och invandrare i reklam men det är helvitt på cancergala, redaktioner på Tv och Aftonbladet och övrig media?
Citera
2014-10-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Sitter och tittar på cancergalan på tv. Det slår mig plötsligt att förutom Tilde så är det glest med invandrare både bland dom medverkande som drabbats samt bland ansiktena i publiken.

Är inte invandrare drabbade av cancer? Med nästan hälften av befolkningen som är invandrare eller har invandrarbakgrund så lyser dom med sin frånvaro. Eller är det ingen ide att försöka få invandrare att känna igen sig i de olika livsödena? När det gäller att skänka pengar i kampen mot cancer så kanske det är svenskens ansvar att skänka?

Därför att invandrare vill som bekant bara få pengar, aldrig ge några.
Citera
2014-10-27, 23:09
Medlem
Oftast är det de vita människorna som vurmar för invandringen som utmålar folk som rasister,som drar igång stödprojekt ,dömer ut folk som rasister,hittar rasistiska tolkningar..osv osv..Men utlänningarna själva vet oftast inte ens om det och de skiter i det oxå.De vill inte vara med oss egentligen.
Citera
2014-10-28, 01:29
Medlem
Vikilitas avatar
Citat:
Såg du galan? INTE EN ENDA!!! Hur kan det komma sig
Detta är ett forum för diskussion. Har du någon teori för min frågeställning?
Min fråga är helt legitim - varför finns det svarta och invandrare i reklam men det är helvitt på cancergala, redaktioner på Tv och Aftonbladet och övrig media?

Ja jag såg galan och jag struntade fullständigt i vilken etnicitet folket hade där. Jag struntar lika fullständigt i det i alla sammanhang. Det kan inte vara lika blandat och jämt överallt.
Du tror att detta är planerat och kuppat vilket är ordentligt fördomsfullt och korkat. Du har förmodligen tidigare känt dig kränkt pga liknande upplevelser och reagerar nu på allt som påminner dig om det. Släpp det! Det finns mängder av situationer där det bara finns utlänningar och inga svenskar också! Skillnaden är bara att då bryr du dig inte.
Senast redigerad av Vikilita 2014-10-28 kl. 01:31.
Citera
2014-10-28, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikilita
Ja jag såg galan och jag struntade fullständigt i vilken etnicitet folket hade där. Jag struntar lika fullständigt i det i alla sammanhang. Det kan inte vara lika blandat och jämt överallt.
Du tror att detta är planerat och kuppat vilket är ordentligt fördomsfullt och korkat. Du har förmodligen tidigare känt dig kränkt pga liknande upplevelser och reagerar nu på allt som påminner dig om det. Släpp det! Det finns mängder av situationer där det bara finns utlänningar och inga svenskar också! Skillnaden är bara att då bryr du dig inte.

Tolkar det inte som TS tror att cancer-galan var kuppad i den meningen, däremot är det väl uppenbart att media och reklam annars är väldigt planerande och inte drar sig för att kuppa när det gäller att hamra in mångfaldsdoktrinen. Svarta Lucian i Domkyrkan är väl ett av de mer uppmärksammade exemplen när man dessutom erkänt att det fanns en medveten tanke bakom. Räkna hur ofta du ser en vit man med en svart kvinna jämfört med en svart man med en vit kvinna i reklamen och fråga dig om det motsvarar ett slumpmässigt utfall. Tittar man på svensk reklam får man ibland intrycket av att svarta utgör upp mot en tredjedel av befolkningen, inte minst när det är barn som visas.

Håller med om att tråden känns svag, men när det gäller "produktplacering" i mångfaldens och mångkulturens tecken så ska man vara skapligt naiv om man tror att det är något annat än medvetet. Inte nödvändigtvis av något judiskt nätverk av globalister, men ändå. Kanske för att man får cred, uppmärksamhet och hyllningar för sådant inom mediakretsar? Bland sina rättroende vita mediakollegor som nästan bara umgås med andra vita kollegor i övre medelklassen men ändå lider av vanföreställningen att de delar själ och hjärta med förortens underklass för att man åker tunnelbana och klär ner sig.
Citera
2014-10-28, 14:29
Medlem
Thunderaces avatar
Nej jag tror inte det är kuppat - detta är verkligheten!
Det är i reklamen och den andra ändan av media som det är fejk!

Invandrare bryr sig helt enkelt inte om finansiering av sjukvård och forskning - dom förväntar sig bara att den finns där för dem och sina släktingar.

Kolla t ex nästa gång på babben eller negerns jackuppslag om du kan hitta ett rosa band?
Inte många va? Några enstaka kvinnor och ungdomar bär det men de är välintegrerade i vår kultur och har jobb och går i skola, dom andra ger inte en krona och bryr sig ännu mindre.

Ja, tråden kan säkert kännas svag - men det som intresserar mig är avvikelser i det "normala".
Och kvällens gala var en mycket stor avvikelse från det "normala" som vi matas med - att var tredje svensk ungefär är svart - om man ska tro reklamen?!

Vikilita - glöm din psykologiska analys av mig - du är heeeellllt fel ute - att känna mig kränkt är inte min grej. Tvärtom är jag förundrad att så många känner sig så kränkta mest hela tiden!
Men det kanske inte är så konstigt när det finns en DO och det kan utbetalas pengar för alla möjliga kränkningar de rasifierade kan känna.
Senast redigerad av Thunderace 2014-10-28 kl. 14:52.
Citera
2014-10-28, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Photographic
Tycker hela den här diskussionen är rätt irrelevant.
Jaha, nu vet vi. Att tro att dessa individer som kommer hit bryr sig om oss eller cancer är att lura sig själv. De vill ha bidrag och lura svensken på pengar.
Senast redigerad av SweKaos 2014-10-28 kl. 17:48.
Citera
2014-10-28, 18:53
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte det är kuppat - detta är verkligheten!
Det är i reklamen och den andra ändan av media som det är fejk!

Invandrare bryr sig helt enkelt inte om finansiering av sjukvård och forskning - dom förväntar sig bara att den finns där för dem och sina släktingar.

Kolla t ex nästa gång på babben eller negerns jackuppslag om du kan hitta ett rosa band?
Inte många va? Några enstaka kvinnor och ungdomar bär det men de är välintegrerade i vår kultur och har jobb och går i skola, dom andra ger inte en krona och bryr sig ännu mindre.

Ja, tråden kan säkert kännas svag - men det som intresserar mig är avvikelser i det "normala".
Och kvällens gala var en mycket stor avvikelse från det "normala" som vi matas med - att var tredje svensk ungefär är svart - om man ska tro reklamen?!

Vikilita - glöm din psykologiska analys av mig - du är heeeellllt fel ute - att känna mig kränkt är inte min grej. Tvärtom är jag förundrad att så många känner sig så kränkta mest hela tiden!
Men det kanske inte är så konstigt när det finns en DO och det kan utbetalas pengar för alla möjliga kränkningar de rasifierade kan känna.

En helt korrekt iakttagelse. Och detsamma gäller för mängder av andra saker, miljösammanhang bland annat. Hur många av dem bryr sig om naturen, om klimatförändringar, ekologiska mat, djurhållning etc? Även bland de som bott ganska länge i landet eller är andra generationens invandrare så är föreningsverksamheten (förutom det som gäller deras hemland och religion) nästan lika med noll.
Citera
2014-10-28, 20:22
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:

En korrekt iakttagelse och ett typiskt fenomen.

Dom flesta som kommer hit från icke skidåkande nationer saknar helt och hållet vilja att bli en del av det svenska samhället. Dom vill umgås med sina artfränder i små enklaver. Dom vill utöva sin religion, titta på hemlandets tv, prata sitt språk och umgås med likasinnade.

Dom är inte intresserade av vår kultur våra värderingar. Dom är inte intresserade av våra regler eller våra traditioner. Det som intresserar dom är hur många barn, barnbarn och kusiner släkten består av, och vilken bil dom kör.

Dom skiter i jul och dom skiter i midsommar. Dom skiter i allsång på skansen och dom skiter i nån jävla cancergala.
Citera
2014-10-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Därför att invandrare vill som bekant bara få pengar, aldrig ge några.

Winner winner chicken dinner.

Tråden kan låsas, Statistenidittliv har redan löst trådens gåta.

Räcker ju iofs med att titta på hur blattarna behandlar både folk och fä, någon större medmänsklighet har aldrig funnits i de kretsarna, enda gången man kan se en spelad medmänsklighet är när de har chans att tjäna pengar.

Därav blattefritt på en gala där pengar ska betalas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in