2014-10-26, 12:23
Medlem
Schweizergardes avatar
Nå, är det någon som kan förklara för mig vad denne "Minister för strategi och framtidsfrågor samt nordiskt samarbete" ska syssla med i regeringen?

Tidigare har vi fått lära oss att hon inte bara är äldst i regeringen med sina 69 år, utan de facto är uppåt 700 år gammal: (FB) Kristina Persson, minister (s): Jag har återfötts - blev ihjälslagen på 1300-talet. Lustigt nog lär hon komma från en konservativ bakgrund, då hennes pappa som gick bort 1990 var finansman och moderat politiker. Hon är även personen med störst nettoförmögenhet i regeringen.

Idag nobbar SvD den nye "framtidsministern" för att hon inte befinner sig på sociala medier: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nya-ministrar-nobbar-chans-att-synas_4040961.svd. Detta får mig att ställa frågan vad "framtidsministern" egentligen ska syssla med för frågor, och hur visionär hon egentligen kan vara.

Är det tänkt att hennes ministerpost ska syfta till arbete i geopolitiska frågor? Nationell strategi i stora frågor? Eller vad är det egentligen för "framtid" som Löfven vill svetsa samman med denne lady?
Senast redigerad av Schweizergarde 2014-10-26 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in