Citat:
Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet.
Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?
Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?
"Babbe"mentalitet, dvs stolthet, ryggrad och solidaritet:
Citat:
Hur många gånger som gängen har slagit ned och rånat folk på märkesjackor, mobiltelefoner, plånböcker och andra värdesaker kan de båda inte räkna till.
De siktar in sig på ett ensamt offer och gör det till syndabock.
– Vi får det att se ut som att den personen råkar stöta till någon av oss. Då har vi en anledning att gå på honom. Sedan omringar vi honom och slår och sparkar honom tills han inte kämpar emot längre, säger Feriz.
Ni är alltid många fler än era offer. Fegt?
– Det där har jag hört av många, men jag tycker inte det. Meningen är ju att de inte ska ha någon chans, säger han.
Varken Feriz eller Pajtim uttrycker några sympatier för sina offer.
– Blir de skadade får de skylla sig själva, för då är de svaga, säger Pajtim och rycker på axlarna.
De siktar in sig på ett ensamt offer och gör det till syndabock.
– Vi får det att se ut som att den personen råkar stöta till någon av oss. Då har vi en anledning att gå på honom. Sedan omringar vi honom och slår och sparkar honom tills han inte kämpar emot längre, säger Feriz.
Ni är alltid många fler än era offer. Fegt?
– Det där har jag hört av många, men jag tycker inte det. Meningen är ju att de inte ska ha någon chans, säger han.
Varken Feriz eller Pajtim uttrycker några sympatier för sina offer.
– Blir de skadade får de skylla sig själva, för då är de svaga, säger Pajtim och rycker på axlarna.
http://hd.se/landskrona/2006/03/12/vi_har_vaaldet_blodet/
Med det "fega beteendet" antar jag att du menar svenskens tendens att inte använda våld och aggressivitet som första ledets problemlösare utan istället försöka resonera och undvika konflikt istället för att söka den? Ja du, den kan du klura på medan Babbeland brinner och ni mördar, våldtar och lemlästar varandra. Men du har en poäng, eftersom svensken fortfarande verkar klura över vad han gör fel medan kaoset sprider sig hit, istället för att agera och inse att felet kanske ligger hos inkräktaren.
Känner mig absolut hotad, hela samhället ÄR ju hotat av er "stolthet, ryggrad och solidaritet". Delar av samhället fungerar inte ens längre p.g.a. denna berikning och uppvisning av era dygder. Tro fan att man känner sig hotad när hela Sverige håller på och bli lika dysfunktionellt som era stolta samhällen som ni tydligen varken hade ryggrad eller solidaritet nog att försvara och göra beboeliga.
Citat:
För övrigt vill jag ge ett tips till babbarna i tråden, se över era stamtavlor innan ni reproducerar. Efter att ha arbetat en del i vården är det skrämmande hur många med ursprung i MENA som är överrepresenterade i det fält jag sysslat med, kusingifte in absurdum har satt sina spår hos den evige babben där inaveln förmodligen kan förklara en del typiska drag såsom bristande och svagt intellekt, svårhet att kontrollera temperament, packmentalitet, osäkerhet på individnivå, brist på inlevelseförmåga osv.
Citat:
Den här rapporten antyder att medfödda missbildningar är 3,5 gånger vanligare inom kusingiften än hos icke besläktade föräldrar...
Det där är faktiskt inte helt taget ur luften och även om det är lätt att kontra med att den absoluta risken fortfarande är liten så är en relativa riskökningen betydande. När det gäller så allvarliga konsekvenser så får det större betydelse på gruppnivå än den absoluta risken skulle antyda. Barn med handikapp, både fysiska och psykiska, förbrukar enorma resurser i ett västland som Sverige med allt från personliga assistenter, specialskolor, arbetsbortfall och vårdkonsumtion som det innebär. Så även om man bara ökar den absoluta risken från 0,5% till 1% så har man fördubblat den relativa risken och i en befolkning på 9,5 miljoner ökar antalet handikappade då från 47 500 till 95 000 individer.
Om varje handikappad individ kostar 10 miljoner under sin livstid (vad en somalier kostar, så ingen orimlig siffra) så skulle denna skillnad på bara 0,5% utgöra en merkostnad på 475 miljarder kronor. Även små skillnader får alltså stor betydelse. Samma sak gäller givetvis brottsligheten, en annan verksamhet som kostar enorma summor trots att en relativt liten andel av befolkningen är grova brottslingar. Bara en mycket liten absolut riskökning ger mycket stora konsekvenser då den relativa ökningen blir så stor.
Här har jag sammanställt en hel del intressanta fakta angående just invandringen, hälsa och inaveln. Första delen handla mest om var det är vanligast och lite om bakgrunden, andra delen har mer statistik över vilka hälsoeffekter det får och hur vi ser detta i samhället med t.ex. den lavinartade ökningen av barn på särskolor där invandrarbarn utgör en majoritet:
http://freedomofspeech2014.blogspot.ca/2013/07/iq-och-ras-inaveln-del-1.html
http://freedomofspeech2014.blogspot.ca/2013/07/iq-och-ras-inaveln-del-2.html
Exempel: Bland brittiska pakistanier gifter sig 55% med en förstakusin, som konsekvens står brittiska pakistanier endast för 3% av landets samtliga födslar men för hela en tredjedel av barnen med ärftliga sjukdomar.
Citat:
But the statistics for recessive genetic illness in cousin marriages make sobering reading.
British Pakistanis are 13 times more likely to have children with genetic disorders than the general population - they account for just over 3% of all births but have just under a third of all British children with such illnesses.
Indeed, Birmingham Primary Care Trust estimates that one in ten of all children born to first cousins in the city either dies in infancy or goes on to develop serious disability as a result of a recessive genetic disorder.
British Pakistanis are 13 times more likely to have children with genetic disorders than the general population - they account for just over 3% of all births but have just under a third of all British children with such illnesses.
Indeed, Birmingham Primary Care Trust estimates that one in ten of all children born to first cousins in the city either dies in infancy or goes on to develop serious disability as a result of a recessive genetic disorder.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/newsnight/4442010.stm