2014-10-26, 15:38
Medlem
ThePasts avatar
Det luktar butthurt i hela OP's inlägg.
Sitter du och skriver detta från en av arbetsförmedligen datorer med tårarna rinnandes för att ingen "Svenne" vill anställa en opålitlig kebabsvarvare som dig?
Citera
2014-10-26, 15:41
Medlem
Förstår vad du menar med att hålla ihop, men minoriteter brukar hålla ihop, i alla länder.
Svenskar i Saudiarabien lär antagligen också dras till varann och hålla ihop.

Araber i Sverige gör det.
Somalier i Sverige gör det.
Juggar i Sverige gör det.
Svenskar i Afghanistan gör det.
Ryssar i USA gör det.
Latinamerikaner i USA gör det.
Kineser i USA gör det.
Italienare i USA gör det.

Minoriteter brukar hålla ihop.
Citera
2014-10-26, 15:44
Medlem
Newkies avatar
Förstår inte varför folk orkar späda på den här tragiska personens tråd. Dessutom tror han att det han och hans bröder har än något speciellt. Det här stämmer på exakt alla folkgrupper i minoritet. Det TS beskriver verkar dock gå något längre. Jämför gärna med nynazister och rasistiska grupperingar. TS verkar också lida av storhetsvansinne eller något som får honom att tro att vi faktiskt bryr oss om vad han gör och/eller beter sig. Ingen jävel bryr sig om dina åsikter eller dina bestyr. Du är absolut ingen för oss. Bara ett litet troll i en tråd på FB.

Vad som är än mer tragiskt är att TS verkar tro att hans grupp på något vis är roligare än gemene Svensken. Vilket faktiskt är rätt skrattretande. Hur som kan man kanske hoppas att TS en dag växer upp och inser att den "kampen", han verkar tro att han och hans bröder bedriver. Egentligen bara sätter käppar i hans eget hjul.

Puss, syns på LAN.
Citera
2014-10-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePast
Det luktar butthurt i hela OP's inlägg.
Sitter du och skriver detta från en av arbetsförmedligen datorer med tårarna rinnandes för att ingen "Svenne" vill anställa en opålitlig kebabsvarvare som dig?

Kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2014-10-26, 15:55
Medlem
redcollars avatar
Standardtråd av en sverigedemokrat som vill skapa splittring i samhället. Tråkigt och ointressant. Satsa på att skapa en gemenskap istället. Sluta ljuga ihop en historia för att få fler att bli lika rasistiska som ni är...
Citera
2014-10-26, 16:04
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Förstår inte varför folk orkar späda på den här tragiska personens tråd. Dessutom tror han att det han och hans bröder har än något speciellt. Det här stämmer på exakt alla folkgrupper i minoritet. Det TS beskriver verkar dock gå något längre. Jämför gärna med nynazister och rasistiska grupperingar. ---
Jag intresserar mig för att känslan av samhörighet som av många upplevs mellan "blattar" i förhållande till "svennar" som TS beskriver är precis vad som IMO ligger till grund för problem i större skala...denna känsla är IMO inte jämförbar med andra minoriteter/nationaliteter i främmande länder, eftersom deras gemenskap grundas på gemensam språkförståelse t.ex., gemensamma kulturtraditioner eller andra tydligt konkretiserade samhörigheter snarare än en onyanserad känsla av ett "vi" emot "dem" som i TS uppdelning av "blattar" vs. "svennar"... denna känsla är heller inte kopplad till rasistiska tankegångar IMO, eftersom känslan som beskrivs inte har med begreppet "ras" att göra... snarare med frustration över omvärldens tillkortakommanden...
Citera
2014-10-26, 16:09
Medlem
BarracoBarners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Jag anser mig vara väldigt försvenskad. Jag firar både jul och midsommar med mina svenska kollegor. Vad mer kräver du av mig? Ska jag börja snusa? Äta surströmming? Ta med matlåda till jobbet?
Att inte förakta befolkningen i det land som du har infiltrerat skulle kunna vara en bra början.
Citera
2014-10-26, 16:13
Medlem
Svartskallen som startade tråden blev antagligen mobbad i plugget och nu "hämnas" hon genom att gråta ut på nätet.

TS varför säger du inte det här till folk du träffar istället för att skriva om det anonymt på nätet? Du har ingen stake men är ändå jävligt tuff framför tangentbordet.
Citera
2014-10-26, 16:27
Medlem
Vad är detta för trams?

Jag är "rasifierad" invandrare men känner verkligen inte igen mig. TS verkar bara vara missanpassad. Vettiga människor kommer överens med folk oavsett ursprung.
Citera
2014-10-26, 16:29
Medlem
MothmanBudss avatar
Hur ser "ni blattar" på "oss svenskar" som inte beter oss som typiska svennebananer? Jag har alltså inte bil, hund, hus, ser inte på Paradise Hotel eller på teve överhuvudtaget, följer inte sport och läser inte expressen, pratar inte om det som står på förstasidorna i tidningar. När jag tänker efter så är jag nästan aldrig delaktig i samtal med folk för jag tycker att det de har att säga är så förutsägbart och ointressant. Antagligen framstår jag som jävligt tråkig (speciellt i festsammanhang) då jag kan sväva bort i samtal om ideologi och individens frigörelse från samhällets inskränkta normer. Jag upplevs säkert som restriktiv av alla olika sorters människor eftersom jag sällan släpper människor inpå livet av den enkla anledningen att jag har den förutfattade meningen om att de knappast har något som kan skaka om min livsåskådning, alltså är det därför onödig tid att lägga på dem. Jag har ibland träffat folk som gett mig en annan insikt i frågor, men dessa människor kan jag räkna upp på en hand (har skett en gång i Sverige, resten utomlands.)

Jag ser mig själv som ganska "upplyst" snubbe som i första hand är människa och inte en nationalitet eller kön. Jag försöker alltid att se förbi hudfärg och kön när jag samtalar med människor för att inte erfara ett ytligt samtal om vad "ni gör i erat land" etc. Jag har varit och rest runt i ungefär 40 länder och uppskattar utländsk kultur lika mycket som jag uppskattar den svenska kulturen. Jag försöker att bete mig likadant mot alla "främlingar" oavsett om de är utlänningar eller svennar. Jag ser typiskt svensk ut skulle jag tro; Lång, blåögd och har på mig vad man kanske skulle kalla en lightvariant av "hipsterkläder", även om jag inte ser mig själv som något extraordinärt, som jag antar att hipsters ser sig själva som. Min bakgrund är mycket svenne; född i en liten by och bott i hus tills jag var 17, vilket har fått mig att bli en motståndare till Svenssonlivet då jag vet vilken enorm tristess och inskränkthet det innebär att leva i.

Faller jag under samma kategori om "ni" upplever typiska Svenssons?
Citera
2014-10-26, 16:30
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba
Förstår vad du menar med att hålla ihop, men minoriteter brukar hålla ihop, i alla länder.
Svenskar i Saudiarabien lär antagligen också dras till varann och hålla ihop.

Araber i Sverige gör det.
Somalier i Sverige gör det.
Juggar i Sverige gör det.
Svenskar i Afghanistan gör det.
Ryssar i USA gör det.
Latinamerikaner i USA gör det.
Kineser i USA gör det.
Italienare i USA gör det.

Minoriteter brukar hålla ihop.
Problemet är att muslimer generellt sett upplever sig som en minoritet i Sverige (överallt annars också f.ö. i förhållande till andra grupper av mindre rättrogna muslimer), och som sådana upplever de en gemenskap oberoende av västerländska nationalitetsuppfattningar... så länge ingen annan beteckning/beskrivning av denna diffusa samhörighetskänsla mellan "blattar" vs. "svennar" kan myntas här i tråden, så återstår endast islam IMO... dessvärre...
Senast redigerad av studentroland 2014-10-26 kl. 16:38.
Citera
2014-10-26, 17:24
Medlem
nifromlytecaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

haha! det stämmer nog väldigt bra! det du glömmer är att sannilikheten att övriga 16 i klassen nu är helt överlyckliga att de hamnat i en grupp som inte innehåller någon av er ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in