2014-10-24, 17:01
Medlem
Hjälp!

Råkade få ner ca 1-2 msk av gripens "kemisk ren bensin" ner i köksvasken igårkväll vid tvätt av penslar. Tänkte mig inte för och inget jag gjort tidigare eller tänker göra igen såklart. Vet att det är miljöfarligt och att det absolut inte ska ner i avloppen. Har spolat med massor av vatten. Nu till frågan, är det någon fara i och med bensinens brandfarlighet och de ångorna de kan skapa. Har ej använt några elprylar eller liknande sen det hände och haft fönster öppna i korsdrag över natten. Tilläggas att det är ett flerbostadshus och det finns gasspisar i fastigheten.
Citera
2014-10-24, 17:02
Bannlyst
Den lilla mängden är absolut inte farlig.
Citera
2014-10-24, 17:03
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crapiticrap
Hjälp!

Råkade få ner ca 1-2 msk av gripens "kemisk ren bensin" ner i köksvasken igårkväll vid tvätt av penslar. Tänkte mig inte för och inget jag gjort tidigare eller tänker göra igen såklart. Vet att det är miljöfarligt och att det absolut inte ska ner i avloppen. Har spolat med massor av vatten. Nu till frågan, är det någon fara i och med bensinens brandfarlighet och de ångorna de kan skapa. Har ej använt några elprylar eller liknande sen det hände och haft fönster öppna i korsdrag över natten. Tilläggas att det är ett flerbostadshus och det finns gasspisar i fastigheten.

Du behöver icke oroa dig överhuvudtaget.
Citera
2014-10-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Den lilla mängden är absolut inte farlig.

Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du behöver icke oroa dig överhuvudtaget.

Vad skönt!! Så jag bör alltså kunna använda min gasspis nu ca. 18 timmar efter?
Citera
2014-10-24, 17:19
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:

Haha, ja, du kan verkligen använda din gasspis.

Ett par deciliter bensin (eller den liiilla mängd som inte runnit ner i röret) kommer att ha avdunstat för länge länge sen
Citera
2014-10-24, 18:02
Medlem
Citat:

Du kan ju inte vara seriös. Tror du verkligen att den lilla mängden är farlig på riktigt så blir jag fan rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in