Citat:
Ursprungligen postat av
Olle789
Ok, då fattar jag. Men hur ska ens ett namn från tingsrätten i Västerås kunna åstadkomma en koppling till de väldigt vagt beskrivna mentalskötarna i radiodokumentären? Genom personutredningen då med uppgift om tidigare arbete kanske? Vi får väl se.
Har själv arbetat som mentalskötare och såg väl en del rötägg men tror inte det förekom något sånt här, men man vet ju aldrig.
Jag har aldrig sagt att ett namn från tingsrätten i västerås åstadkommer en koppling
Jag spekulerar bara i om det finns en koppling och kastade in bollen för att någon som lyssnat på dokumentären som känner till gm kanske kan knyta ihop dom. Någon detalj kanske nämdes? Ålder? Vi har ju i alla fall tidigare arbetsgivare.
Håll med om att det i alla fall är ett märkligt samband.
Hur många vårdare på psyk finns det som är dömda för att tvingat till sig just en avsugning av en patient? Kan ju inte vara mer än ett tiotal. Och sedan går en av dom och tar livet av sig fem dagar efter att riksradion rullat ut en makaber dokumentär om sexövergrepp och att inte nuvarande arbetsgivare kännt till det.
Som sagt jag har ingen som helst aning, tyckte bara det var ett märkligt samband.