2014-10-25, 17:51
Medlem
Bör inte rubriken justeras lite, mord, självmord och beskjutning av polis är ju inte direkt en vanlig "brand"

Är det ingen detektiv som kollat gm var med i dokumentären jag fortsätter tjata om?
Citera
2014-10-25, 18:49
Medlem
Inte helt oväntat när det handlar om den familjen. Både sonen och fadern har haft stora problem.
Citera
2014-10-25, 18:51
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Bör inte rubriken justeras lite, mord, självmord och beskjutning av polis är ju inte direkt en vanlig "brand"

Är det ingen detektiv som kollat gm var med i dokumentären jag fortsätter tjata om?

BiHSve som säger sig ha kontakt med familjen menar att SB är den väldtäktsdömde psykvårdaren. Det känns trovärdigt. (FB) Brand utanför Köping
Den som har insyn i det ärendet borde kunna verifiera detta mot domen.
Annars får vi vänta till på måndag.

Hur hittar man den dokumentären?
Citera
2014-10-25, 18:52
Medlem
Citat:

Jag hörde också dokumentären. Minns inte helt klart men var det inte så att ingen av de två mentalskötarna som den handlade om blev dömd i domstol?
Citera
2014-10-25, 18:53
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle789
Jag hörde också dokumentären. Minns inte helt klart men var det inte så att ingen av de två mentalskötarna som den handlade om blev dömd i domstol?

Varför skulle SB sitta i fängelse i så fall?
Citera
2014-10-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Varför skulle SB sitta i fängelse i så fall?
Därför att han i så fall inte omnämndes i radiodokumentären.
Citera
2014-10-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired

Hur hittar man den dokumentären?

Googla: "patienten och tystnaden del 2"

Sändes för en vecka sedan på p1.

Obs att den handlar om två olika case/personer.

Förövrigt var den och även del1 hörvärd.
Senast redigerad av erattat 2014-10-25 kl. 19:44.
Citera
2014-10-25, 19:42
Medlem
Citat:

Jag slölyssnade bara lite men min klara minnesbild är att det anmärkningsvärda var att dom var just dömda.

Hela serien handlade ju om hur det kan komma sig att dömd vårdpersonal kan jobba kvar eller få nya jobb inom vården.

Dessutom medverkade ju offren och pratade utifrån att dom var dömda.

Min koppling till tråden är:

1. Det kan inte finnas så jätte många psykvårdare överhuvudtaget som dömts för att sexuellt utnyttjat patienter.

2. Gm insåg att hela hans omgivning nu kommer ha tillgång till hur makabert han utnyttjat patienterna sex dagar efter att den sänts tar han livet av sig.

3. Dokumuntären satte tryck på hans nuvarande arbetsgivare, vilket var hela frågeställningen, dom behövde några dagar på sig och gav gm kicken i slutet av veckan som gick.

Har ingen aning men tycker det är lite väl mycket sammanträffanden.
Senast redigerad av erattat 2014-10-25 kl. 19:46.
Citera
2014-10-25, 19:43
Medlem
Citat:
Googla: "patienten och tystnaden del 2"

Sändes för en vecka sedan på p1.

Förövrigt var den och även del1 hörvärd.
Mycket bra (och skrämmande) dokumentärer. Nu minns jag att båda de mentalskötare som programmet handlade om jobbade på ett namngivet sjukhus - Löwenströmska. Så det är ju inte ha ett dugg med det fall på Västerås sjukhus som i tråden kopplas ihop med branden utanför Köping.
Citera
2014-10-25, 19:51
Medlem
Citat:
Mycket bra (och skrämmande) dokumentärer. Nu minns jag att båda de mentalskötare som programmet handlade om jobbade på ett namngivet sjukhus - Löwenströmska. Så det är ju inte ha ett dugg med det fall på Västerås sjukhus som i tråden kopplas ihop med branden utanför Köping.

Men dokumuntären handlade ju om hur dom kunde få nya jobb hos nya (andra) arbetsgivare. Det var det jag syftade på.
Citera
2014-10-25, 20:18
Medlem
Citat:
Men dokumuntären handlade ju om hur dom kunde få nya jobb hos nya (andra) arbetsgivare. Det var det jag syftade på.
Ok, då fattar jag. Men hur ska ens ett namn från tingsrätten i Västerås kunna åstadkomma en koppling till de väldigt vagt beskrivna mentalskötarna i radiodokumentären? Genom personutredningen då med uppgift om tidigare arbete kanske? Vi får väl se.
Har själv arbetat som mentalskötare och såg väl en del rötägg men tror inte det förekom något sånt här, men man vet ju aldrig.
Citera
2014-10-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Ja, jag kan bekräfta att Senad är ett av dödsoffren. Var med när hans son fick beskedet.
Eftersom du var med vill jag förstås tro dig. Men det är ju i så fall märkligt att polisen idag skriver "Då kroppen var svårt brännskadad har ingen säker identitet kunnat fastställas. Med anledning av detta har man inte kunnat underrätta några anhöriga." på sin hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in