Citat:
Ursprungligen postat av
fidelisandria
Antar att jag helt enkelt vill ha lite input från andra som själv gått igenom sånt här...

Jo det förstår jag. Många här har ju gått igenom detta. Finns många trådar här i rehab-forumet att läsa.
Varje människa har sin egen story och sin egen orsak till att det blivit som det blivit. Slutresultatet är ändå ganska lika; beroende.
Många är beroende av flera droger samtidigt. Alkohol, mediciner, cannabis och you name it.
Ganska gemensamt för oss är att vi under vår tid försökt lägga av på egen hand många gånger. Det finns dom som lyckats. men skulle påstå att dom i ärlighetens namn är ganska få.
Drogernas kraft i oss är otroligt stark. De styr hela vårt liv. Gör oss hjälplösa. Förnekelsen kan vara så stark att vi lurar oss själva. Vi lurar också våra nära, inte av elakhet utan för att det är så beroendet fungerar.
Nu vill jag inte skrämma dig, det är inte säkert att du kommit så långt ner i ditt beroende ännu. Men får du inte bukt med detta, så är det dit du kommer. Sakta men säkert.
Så följ din läkares råd till punkt och pricka, inga om och men.
Du har fått en möjlighet att komma ur det här på ett mycket bra och förhållandevis smärtfritt sätt.