2005-09-13, 01:57
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
När jag som skolpojk sommarjobbade som portvakt på ett stålverk - så gick jag med de äldre så jag skulle lära mej. Och de gjorde sej båt-ankare av rostfritt stål.

Det låter ungeför som på det lagret för bonnautrustning jag hade för en himla massa år sedan. Där gick den fast antällda personalen omkring och tog med sig fina hylsnyckelsatser, spik och skruvkartonger, leksakstraktorer och allt annat som gick att ta med sig. Själv stal jag inget - förutom deras arbetstid och frötroende. Hehe Jag kom till lunchen, åt och jobbade en timme. Sen gick jag hem igen. Annars kom jag dit i tid, men gick och klättrade upp i en hög hylla (15 m höga hyllor) där inga varor som brukades hämtas fanns - och sov några timmar! Jag förstår inte varför jag blev anställd eftersom jag bråkade med chefen vid intervjun och i efterhand så förstår jag inte varför han inte sparkade mig. Fanm jag tom saboterade på jobbet genom att köra in med trucken rätt in i rälsen mellan hyllorna varpå jag förstörde både motor och räls. Jag fick inte ens en tillsägning.
Citera
2005-09-13, 05:22
Medlem
Bottenskraps avatar
Jag brukar inte sno något- det finns ingenting jag känner att jag kan ha nytta av på jobbet. Möjligtvis pennor, märkpennor eller måttband- men det känns lite futtigt eftersom sådana saker inte direkt kostar skjortan och femtio att köpa själv. Enda situationen jag skulle kunna tänka mig att baxa i stor skala är förmodligen om arbetsgivaren blåst mig på pengar på något sätt.

Carradine: Får man vara konduktör..? Vi säljer våra egna interrailkort till en massa heta brudar och åker på tågluff i europa!
Citera
2005-09-13, 06:27
Medlem
jobbade som "konsult" åt ett större personal uthyrningsföretag som i sin tur hyrde ut mig till ett data lager för plockning av order sedlar, deras största misstag, kom åt 10 st 200 gb hdd, ett oräknleligt antal ram minnen, möss och skrivar servrar och nätverksövervakningskamror. Jag log alltid till mina då chefer på detta teknik företaget.
Citera
2005-09-13, 07:38
Medlem
Mr Nosemans avatar
1 Dvdspelare philips
6 Videokameror sony
15-20 kartonger märkeskläder.
5 kartonger skor
10-15 lådor öl
2 Kristallskålar
+ mycket mer som jag ej kan komma på för tillfället.
Citera
2005-09-13, 09:00
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Noseman
1 Dvdspelare philips
6 Videokameror sony
15-20 kartonger märkeskläder.
5 kartonger skor
10-15 lådor öl
2 Kristallskålar
+ mycket mer som jag ej kan komma på för tillfället.
Geez, vilken bransch jobbar du inom? Organiserad brottslighet?
Citera
2005-09-13, 09:15
Medlem
tapirs avatar
en polare fick med sig en komplett gaturenhållningen-reflexdress. Jävligt stilfullt
Citera
2005-09-13, 12:28
Medlem
Kontorsmtrl
Allt annat jag kan behöva/vill ha som inte kostar mer än ca 25-50kr
Citera
2005-09-13, 12:31
Medlem
RedXs avatar
Jag har tagit en penna från jobbet en gång. Men till mitt försvar så ska jag säga att det var omedvetet. Jag hittade den i min ficka på kvällen efter jobbet. Jag har lite dåligt samvete för att jag aldrig har återställt den...
Citera
2005-09-13, 13:28
Medlem
belowyous avatar
Vardon: helt rätt tänkt, man behöver inte följa regelstigen exakt i fotspåren, utan man kan valsa lite åt sidorna, det jämnar ut sig i alla fall.

Det är klart, som Finländare säger, det är egentligen oacceptabelt.

Jag jobbade på en städfirma när jag var 16. (började då) Företaget hade en djävulsk personalomsättning, folk ringde och sade upp sig oftare än folk som ringde och sjukanmälde sig, om folk ringde alls, de kunde bara ge fan i att dyka upp på jobbet någonsin mer.
Vad berodde detta på? Jo, chefer som tyckte de var felfria, de mobbade personalen, kaxiga, ohövliga, otrevliga, lata etc.
Mina kollegor snodde toapapper i mängder, duschdraperier, tvålar, ja, allt möjligt.
Vad snodde jag? ett par flaskor rengöringsmedel. Det jämnade ut sig på sätt och vis, som Vardon säger, eftersom jag kunde ställa upp på en 1½ timmes jobb en fradagkväll. Totalt olönsamt och med tio minuters varsel.
Jag var kvar i 2 år och hade sett personalen bytas ut flera gånger under den tiden.
En vacker dag gjorde en arbetsledare ett misstag och skyllde allting på mig. Resultat: jag fick sparken.

Nu är det andra tider och jag har ett eget företag själv, och jag kan nog berätta för många av er att många chefer är medvetna om att personalen stjäl. Nu hade inte jag så mycket grejer personalen kan stjäla, och jag sa åt dem att "ta en läsk och en kaka ibland" etc. för att inte vara som ett "paragrafryttande arsel" Detta verkar ha fungerat.
Citera
2005-09-14, 14:20
Medlem
Astroboys avatar
Ett antal pennor
En bärbar dator (icke-konsultmässig)
En komplett soffgrupp 3+2+2+1 i röd plysh
En låda gem
En HP Laserjet 4 (Var "för långsam")
En mobiltelefon (nästan uttjänt)
En EIZO 21" bildrör (Fungerade inte alltid)
Windows licenser
Massor med disketter

Sockrade tidrapporter/milrapporter
En semesterdag

Usch, nu fick jag plötsligt dåligt samvete
Citera
2005-09-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reject
Nja jag vill inte kalla det stulit, men jag har placerat en massa kontorsmaterial på en kollegas rum en gång så att det såg ut som han tänkt bära med sig det hem. Han fick inte sparken men chefens ögon på sig trots att han nekade
Han slutade 6 månader senare.

haha fan vad taskigt
Citera
2005-09-14, 17:58
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
haha fan vad taskigt

Aldrig stulit något förutom att jag brukar mecka med min bil på arbetstid.

Men det är ju lugnt för chefen så.

Kanske råkat redovisa en arbetstimma mer än jag egentligen jobbat!

Sen har väl alla råkat stämpla å jobbat ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in