2008-06-20, 12:31
Medlem
Vad hände med snubben med soffgruppen?
Vi är fortfarande nyfikna hur du lyckades sno den från jobbet!
Citera
2008-06-21, 12:31
Medlem
Jag snodde en hel del isopropanol i veckan.
Citera
2008-06-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
en bekant berätta för mig för några år sedan när han sommarvickade på hemglasskontoret borta i strängnäs. han hade bilen närmast stora frysen och jag minns inte hur, men varje kväll innan han åkte hem lastade han från frysen in i bilen utan att bokföra, dvs snodde glassen (kan t.ex. vara 6x av populära blandpåsar i en kartong värda 120kr/st) från frysen och sålde iväg dom under sina turer.

på det sättet fick han "ett par lax" extra på fickan, varje dag han jobbade... mindre provision dock, men inte brydde han sig. han sålde ju glass och stoppade pengarna rakt i fickan. sjukt.

Ja, det syns ju inte i inventeringen sedan
Citera
2008-06-21, 12:49
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ja, det syns ju inte i inventeringen sedan
Jag satt också och övervägde den. Min konklusion är dock att inventeringen sannolikt görs på halvårs/årsbasis och att sommarjobbaren är long gone när den väl sker. Vad som alltså konstateras är att det saknas ett 20-tal påsar glass, men att pinpointa denna saknade glass till 1) stöld följt av 2) en viss anställd av alla fasta samt tillfälliga som funnits under perioden får nog anses svårt.

Sannolikt har nog denne glassbilschaufför kommit undan med att dryga ut sin inkomst på ett föga beundransvärt sätt.
Citera
2008-06-21, 13:04
Medlem
jag måste bara fråga, ni som stäl från jobbet, ni känner inget ansvar för ert jobb eller stolthet i det jobb ni gör?

Skulle ni inte skämmas om ni åkte dit? Det är ju som att vara över 30 och torska för att ha plankat på tåget.
Senast redigerad av FCKD 2008-06-21 kl. 13:10.
Citera
2008-06-21, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ayphillsou
Jag snodde en hel del isopropanol i veckan.

Orkar inte googla, vad är det? låter som någon kemikalie eller medicin?
Citera
2008-06-21, 13:18
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
jag måste bara fråga, ni som stäl från jobbet, ni känner inget ansvar för ert jobb eller stolthet i det jobb ni gör?

+1

På min arbetsplats skulle jag med enkelhet kunna ta hem en massa intressanta och relativt dyra produkter utan att de skulle märka det. Men just stoltheten i jobbet jag utför och min självaktning gör att det aldrig skulle ske.
Citera
2008-06-21, 13:30
Medlem
1 par stålhätte skor.
5-10 liter Pucko
X lite tropicana
Citera
2008-06-21, 14:12
Medlem
fentssons avatar
Jag harjobbat 4timmar men skrivit upp till 6-4timmsr, detta varallmän praxis påmitt nuvarande arbete.

På Tidigarearbeten på bensinatatoiner och liknande så har man lånat hur bilaar och mixtrat med datorn så det inte syns sen har man käkaten jäkla massa korv och skrivit upp dem i "wasten" plus drucik x-antal läsk då vi hade en läskmaskin! Senn alltid ploclat ut förbtukningingsvaror ur firma bilarna när man slutat. Det största var en DeWalt borr maskin för 2500kr som jag ersatte med en näst intill likandan borrmaskin för 300 som jag spottade på och drog i marken så den såg andvänd ut. Deb passade till och med i väskan från DEWalt så med klitermärkena borttagna märkte chefen inte ett skitt- Snott en trumms lanel och slålt till en minre elfrima för 500pix! Och jag skämms inte allt, det kallas avgångsvederlag!
Citera
2008-06-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Orkar inte googla, vad är det? låter som någon kemikalie eller medicin?

Det är en kemikalie ja. Kan användas till att rengöra kretskort. (perfekt för mig just nu )
Citera
2008-06-21, 21:00
Avslutad
Det är rätt enkelt att ta saker om man vill, saken är bara den att jag inte vet vad jag ska ha skiten till hemma. Det måste fylla nån funktion så jag har ingen nytta av massa skit som bara ligger och skräpar.
Citera
2008-10-09, 23:34
Medlem
blondinbeccas avatar
Jobbade på ett stort matvaruhus i stil med Coop Forum/Ica Maxi innan. Då fick en del saker följa med hem, bland annat:

En klänning (den var på rea och kostade i princip ingenting ändå)
En BH
En Hello Kitty-målarbok (fråga inte)
Div. hårgrejer såsom tofsar och hårspännen
Strumpor

Det var fina tider det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in