2005-09-12, 10:42
Medlem
maxximums avatar
Morbror äger en konferensgård/hotell som huserar olika sorters av evenemang och en fattig riddare som en annan tjärnar nån extra krona där så man ibland kan få smör på mackan. Iaf så har jag vid 4 olika tillfällen varit där och jobbat när feministrörelser varit där på möten, bland annat en större svensk rörelse det varit mkt rabalder om senaste tiden. I början på dagarna är de mkt reserverade mot en "Herregud, har de en kille som personal, å så förtryckarmässigt" eller så "Rätt åt en kille att serva kvinnor, han har insett sin plats". Det lustiga i kråksången är när vinet har flödat en stund på kvällen och de blir småfulla och har sjungit sina kvinnokampssånger för 311:e gången, d.v.s efter ett halvt glas vin. Då delas kvinnorna generellt upp i två stora grupper, de som är riktigt riktigt elaka mot en bara för man är kille eller de som vill knulla en! Det har varit samma visa varje gång. Vissa vill inte ens bli serverade av nån annan än en tjej, andra ropar dit en och kan säga"Vi vill ha in en till flaska vin, men du våldtar den fan inte på vägen ut som ditt manliga släkte ju gör med allt!!!!" vid nästa bord kan det låta "Du var mig en söt kille, du skulle aldrig kunna göra en kvinna illa med dom ögonen, har du nå drag i ballen då? kom få man känna lite, jag bor i rum 236 om du vill...." NEJTACK vill inte ligga med snaggade, överviktiga, hippies! Fast vissa ser ju bra ut, med då är det ofta manshatare!

Har ni liknande upplevelser eller råkat ut för samma sak?
Citera
2005-09-12, 10:52
Medlem
Dennos avatar
Haha när alkoholen går in så visar människan sitt rätta jag.

På ett företag som jag jobbade på förut så hade vi en lesbisk kvinna som jobbade. Hon var väl i 40 års åldern. Alla visste att hon var enbart lesbisk och ingen tyckte det var märkligt. Hon levde med en kvinna också. Men på personalfesterna när hon fått i sig lite, då var det yngre män som gällde!
Citera
2012-09-21, 02:14
Medlem
Precis vad jag alltid har misstänkt.
Citera
2012-09-21, 02:53
Medlem
micro113s avatar
Folk med din livliga fantasi råkade jag på ett antal gånger när jag en gång i tiden var anställd på ett konferenshotell - ja.
Skrönor och vilda historier brukade flyta som olja på vatten lagom till att natt-vickningen serverades ... Oftast var det lite tröttsamt med alla rövarhistorier och gubbar som satt bräckte varandra med lögner, men en och annan gång var det faktiskt någon som lyckades knåpa ihop något med lite humor också.
Det lyckades inte du med ....
Citera
2012-09-21, 02:55
Medlem
antitotaliterians avatar
Du borde smygfilma skiten.
Citera
2012-09-21, 03:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Du borde smygfilma skiten.
Den där apparaten som fångar önskedrömmar och fria fantasier på film är nog inte uppfunnen än är jag rädd, men annars hade det varit en god ide.
Citera
2012-09-21, 03:48
Medlem
Jobbar du på samma konferensanläggning, micro113? Årets sjukaste sammanträffande, sannerligen!
Citera
2012-09-21, 03:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Jobbar du på samma konferensanläggning, micro113? Årets sjukaste sammanträffande, sannerligen!
Knappast samma - men uppenbarligen ljugs det lika friskt oavsett vilken man besöker, och oavsett var i tiden man landar.... Det är väl den gamla ljugarbänken som flyttat in i konferenslokalerna helt enkelt, och storfisken har bytts ut mot feminister och andra kvinnohistorier ....
Senast redigerad av micro113 2012-09-21 kl. 04:02.
Citera
2012-09-21, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Knappast samma - men uppenbarligen ljugs det lika friskt oavsett vilken man besöker, och oavsett var i tiden man landar.... Det är väl den gamla ljugarbänken som flyttat in i konferenslokalerna helt enkelt, och storfisken har bytts ut mot feminister och andra kvinnohistorier ....
Du var med andra ord inte närvarande vid något av tillfällena och har därmed ingen som helst insikt i huruvida TS talar sanning eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in