2014-10-22, 20:36
Medlem
JakeTheMusss avatar
Jag har via facebook fått nys om att min präst är antisemit. Är det vanligt att präster är antisemiter, hur ska jag ta detta?
Citera
2014-10-22, 20:43
Medlem
Eftersom de sk "judarna" i piratstaten Israel inte är semiter så är inte prästen ifråga "antisemit" för att han motsätter sig de sk judarnas krigsbrott.
Citera
2014-10-22, 20:44
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
Jag har via facebook fått nys om att min präst är antisemit. Är det vanligt att präster är antisemiter, hur ska jag ta detta?

Försök förstå varför han är det ?

Är lätt att gå bakom ryggen på folk, visa lite stake och ta reda på fakta.
Citera
2014-10-22, 20:45
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Jesus var ju semit. Det låter ytterst tveksamt.
Citera
2014-10-22, 20:45
Bannlyst
Låter som en av få vettiga präster. Ge honom en present som uppmuntring för hans sunda åsikter.
Eftersom du grillar året om, så kanske du ska bjuda in honom på ett grillparty?
Senast redigerad av Milan.Sevo 2014-10-22 kl. 20:48.
Citera
2014-10-22, 20:54
Medlem
Din präst verkar vara en sann protestant, som lever efter Luthers lära!

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Om_judarna_och_deras_l%C3%B6gner
Citera
2014-10-22, 21:13
Medlem
Firefliess avatar
Många präster som är det
Citera
2014-10-22, 21:30
Medlem
JakeTheMusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
Låter som en av få vettiga präster. Ge honom en present som uppmuntring för hans sunda åsikter.
Eftersom du grillar året om, så kanske du ska bjuda in honom på ett grillparty?
Jag funderar nästan på att ge han lite pengar efter jag har luskat fram vad han tycker om bögar och deras krav på att få gifta sig i kyrkan.
Citat:
Ursprungligen postat av Fireflies
Många präster som är det
Förhoppningsvis, men jag har inte märkt det.
Citera
2014-10-22, 22:06
Medlem
ElCampeadors avatar
Det är omöjligt att i sanning vara Guds tjänare utan att vara "antisemit". De som kallar sig själva judar har inget med israeliterna i bibeln att göra, de är khazarer. Dessutom har det de ägnar sig åt ingenting att göra med oss eller kristendom, det de pysslar med är ren och skär djävulsdyrkan. Bakom stängda dörrar givetvis, men det är nog så tydligt om man läser Torah, Talmud och judisk Kabbala. Minst sagt hårresande. Jo, du kommer även få reda på att det var judarna som dödade Jesus ifall du läser Talmud. No joke. De har försökt förstöra kristendomen sedan dag 1. Så att vara präst på riktigt innebär även att vara "antisemit". Är man inte det så gör man inte sitt jobb. Judaism är ondska.
Citera
2014-10-22, 22:06
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 133542
Eftersom de sk "judarna" i piratstaten Israel inte är semiter så är inte prästen ifråga "antisemit" för att han motsätter sig de sk judarnas krigsbrott.

Majoriteten av judarna i Israel är sepharadi och mizrahi alltså Nordafrikanska judar och Mellanöstern judar, så de är i alla högsta grad semiter. Även vi ashkenazim har vårat genetiska ursprung i Mellanöstern, men det spelar i och för sig ingen roll. Antisemitism betyder hat mot judar och ingenting annat.
Citera
2014-10-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Majoriteten av judarna i Israel är sepharadi och mizrahi alltså Nordafrikanska judar och Mellanöstern judar, så de är i alla högsta grad semiter. Även vi ashkenazim har vårat genetiska ursprung i Mellanöstern, men det spelar i och för sig ingen roll. Antisemitism betyder hat mot judar och ingenting annat.

De flesta ashkenazim är ju dock extremt utblandade med europeér, men ett visst ursprung i mellanöstern kan man väl påstå, i alla fall innan de flyttade ut.
Senast redigerad av Snjor 2014-10-23 kl. 00:22.
Citera
2014-10-23, 01:23
Medlem
MeanMEs avatar
Kan förstå hur man kan hata Israelisk politik och enskilda personer.
Men ett helt folk, kom igen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in