• 1
  • 2
2014-11-28, 23:13
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kan man få mobilnumret att fungera när man skickar mess från Mac med hjälp av Telegram på en Android-mobil?
Eller måste "alla mina vänner" också ha Telegram då och de går att skicka via Mac också? Typ Viber style?
Eller missuppfattar jag dig helt och hållet nu?

Är det ännu en voip-utmanare och du tänker på Telegram som en ersättare för iMessages så tror jag det blir svårt med drakar som Skype, WhatsApp, Line och Viber som redan är starkt etablerade.
Nej, tyvärr funkar inte Telegram och ajmessage tillsammans. Alla måste skaffa det för att det hela ska funka.

Den har 10 000 000–50 000 000 användare, enbart på Google Play så det är iaf en liten drake! Vissa unika funktioner har den, bland annat kan man skicka filmer och liknande till varandra. Obegränsad storlek. Det är även lite av en Snapchat-klon, då du kan ställa in så att bilder mm. tas bort efter ett tag.

Jag skrev det som ett alternativ till ajmessage, inte för att det kan lösa hans problem. Om du undrar...
Citera
2014-11-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GEOF
Har du fått ordning på skiten?
Fungerar nu för min del. Ifall någon annan har ett liknande problem kan jag försöka guida denna igenom det!

Android har jag 0 koll på dock.
Citera
2014-12-10, 13:18
Medlem
----.----s avatar
Av någon anledning kan jag inte se/lägga till mitt telefonnummer i Messages, utan endast min e-postadress. På min iPhone har jag dock inställt iMessage till att använda mitt telefonnummer.

Edit: Hittade lösningen. Man måste vara inloggad på Apple ID under iMessages på iPhone för att Messages på Mac ska hitta numret. Att bara ha markerat sitt telefonnummer som avsändare på telefonen räcker inte.
Senast redigerad av ----.---- 2014-12-10 kl. 13:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in