2017-03-21, 10:03
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
De åtalade, och dömda, för inblandning i dubbelmordet 1987:
-Per STEFAN Karlsson, f. 1961-09-30, dömdes till tolv års fängelse för mord.
-KENT-Roland Karlsson, f. 1958-01-18, dömdes till tre års fängelse för grov misshandel.
-THOMAS Risto Beckstedt, f. 1967-08-17, dömdes till ett år och nio månaders fängelse för grov misshandel och medhjälp till grov misshandel.
-CARMENCITA Birgitta Sierra, f. 1965-02-11, dömdes till ett år och tre månaders fängelse för medhjälp till grov misshandel och hastighetsöverträdelse.
-Mik*el *ndersson (a), f. 1964, åtalades men friades.

Stefan Karlsson höll i hagelgeväret, Kent Karlsson höll i kniven, Thomas Beckstedt höll i hammaren. *ndersson var under överfallet passiv. Carmencita Sierra väntade i bilen utanför.

Kent Karlsson har knivhuggit Lars-Börje Lindström, medan Thomas Beckstedt har slagit Peter Marchner i huvudet med en hammare. Stefan Karlsson har därefter berövat Lindström och Marchner liven genom att skjuta dem i huvudet på nära håll, med det avsågade hagelgeväret.

TR-dom m.m.: https://minfil.org/Nbaey6b4b3/dubbelmordgbg87.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av shagarustan
Eller fråga dom. Kent bor i Mölnlycke, Mikael i Göteborg, Carmencita i Malmö och Stefan i Fagerfjäll.
Bild på Carmencita - Ser ut som en häxa, och det passar ju bra.

http://www.sydsvenskan.se/2008-11-30/omtanken-ar-viktigare-an-en-skal-soppa
Citera
2017-03-21, 10:14
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Bild på Carmencita - Ser ut som en häxa, och det passar ju bra.

http://www.sydsvenskan.se/2008-11-30/omtanken-ar-viktigare-an-en-skal-soppa
Jag tycker att hon skall ha en eloge för det ideella arbetet. Det var fint av henne att hjälpa de hemlösa, och utslagna.

Om nu Lindström utfört den påstådda våldtäkten och misshandeln, kan jag på ett sätt förstå GM. Men de kunde ju ha sparat den stackars Marchner, som råkade befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt.
Enligt Beckstedt misshandlade han Marchner med hammaren, i tron om att det i själva verket var Lindström han slog.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-03-21 kl. 10:23.
Citera
2017-03-21, 10:37
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Jag tycker att hon skall ha en eloge för det ideella arbetet. Det var fint av henne att hjälpa de hemlösa, och utslagna.

Om nu Lindström utfört den påstådda våldtäkten och misshandeln, kan jag på ett sätt förstå GM. Men de kunde ju ha sparat den stackars Marchner, som råkade befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt.
Enligt Beckstedt misshandlade han Marchner med hammaren, i tron om att det i själva verket var Lindström han slog.
Hmm.. Hur var det egentligen med misshandeln och våldtäkten. Hade det överhuvudtaget
inträffat, eller var det bullshit? Så att två personer strök med utan minsta anledning.

Hittar inget i vare sig herrtidningsartikeln eller domen(Tack för den förresten) att det
skulle ligga något i dessa beskyllningar.
Citera
2017-03-21, 12:23
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Hmm.. Hur var det egentligen med misshandeln och våldtäkten. Hade det överhuvudtaget
inträffat, eller var det bullshit? Så att två personer strök med utan minsta anledning.

Hittar inget i vare sig herrtidningsartikeln eller domen(Tack för den förresten) att det
Eftersom det bara var "Cita" och "Linkan" närvarande vid den påstådda våldtäkten och misshandeln, och ingen polisanmälan gjordes, stod ord mot ord. Dessvärre fick aldrig "Linkan" ge sin version av händelsen, eftersom han fick en hagelsalva i ansiktet.
Man kan säga att "Linkan" dömdes till döden, för ett brott baserat på ett oemotsagt vittnesmål, utan att själv höras eller rätten till en försvarsadvokat.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-03-21 kl. 12:26.
Citera
2017-03-21, 19:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lindström erhöll dödsstraff av "domarna".

Citat:
Eftersom det bara var "Cita" och "Linkan" närvarande vid den påstådda våldtäkten och misshandeln, och ingen polisanmälan gjordes, stod ord mot ord. Dessvärre fick aldrig "Linkan" ge sin version av händelsen, eftersom han fick en hagelsalva i ansiktet.
Man kan säga att "Linkan" dömdes till döden, för ett brott baserat på ett oemotsagt vittnesmål, utan att själv höras eller rätten till en försvarsadvokat.

Två mycket råa och otäcka mord.

Ja, man kan säga att Lindström dömdes till döden och blev därefter avrättad av sina "domare". Ingen vet om anklagelserna mot honom var sanna

Marchner fick "hänga med" eftersom han befann sig tillsammans med Lindström.
Citera
2017-06-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Två mycket råa och otäcka mord.

Ja, man kan säga att Lindström dömdes till döden och blev därefter avrättad av sina "domare". Ingen vet om anklagelserna mot honom var sanna

Marchner fick "hänga med" eftersom han befann sig tillsammans med Lindström.
Vet vem peter var..en så snäll människa. Hoppas carmenzita och han som sköt blir mördade eller levandes begravda...hon bor i malmö nu! Slynan!
Citera
2017-06-23, 16:57
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Vet vem peter var..en så snäll människa. Hoppas carmenzita och han som sköt blir mördade eller levandes begravda...hon bor i malmö nu! Slynan!
Kände du hela "gänget" s. a. s.?
Citera
2017-06-23, 17:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
På fel plats vid fel tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av Front253

Tack för din information ang. Marchner. Tyvärr var han på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2017-06-23, 17:49
Medlem
Citat:

Hon ljög om våldtäckten för att linkan inte ville ha henne! Min bror umgicks med dom på den tiden. Därav att jag kände peter..dom som utförde detta kan vara glada över att dom kom undan så billigt då det var någon som ville döda dom i rättsalen...han bar på en ak-4 minns jag, synd att hans vänner hindrade honom😞 detta enbart för hans skull. Tyvärr👍
Citera
2017-06-23, 17:52
Medlem
Citat:

Eloge? Hon ska ha saltsyra i ansiktet! Aset! Ljuga om en sån sak som får 2 st mördade....jävla aset! Malmö var det hon bodde i!
Citera
2017-06-23, 18:02
Medlem
Citat:
Kände du hela "gänget" s. a. s.?
Nästan alla. Brorsan var ju raggare...var så på 80 talet...dom gled runt i sina amerikanare...man var så stolt när man fick åka en liten runda i en cadilac eller cheva...😛 sen var det lite stökigt ibland. Men aldrig dom gånger jag fick åka med en runda. Peter var snäll o lugn, sen kände jag hans bror då vi var i samma ålder. Saknar peter.
Citera
2017-06-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för din information ang. Marchner. Tyvärr var han på fel plats vid fel tillfälle.
Ja. Tyvärr. Och efter en diskution med min bror visade sig att linkan avisat slynan då hon ville träffas ....därav att hon var förbannad och ljög. Hoppas hon och m. Brinner i helvetet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in