• 2
  • 3
2007-03-14, 02:27
Medlem
Jag är inne på min femte mobil nu, sedan 1996.
Mina mobiler:

Nokia Ringo( NMT)
Phillips Fizz(GSM)
Nokia 6110 (1495:-, bynden i ett år..)
Nokia 7110 (ärvt av brorsan)
Nokia 5140i (1 krona, bunden i ett år... Färdigbetald nu...)

Skulle vilja ha en riktigt cool lur, typ Nokia N95, men vad skall jag ha skiten till?
Citera
2007-03-14, 02:51
Medlem
Demonics avatar
Så du påstår att du aldrig under 1 år ringt för mer lr mindre än 200kr/mån?

Om du ringt för mer blev den inte lika billig, och ringde du för mindre så förlorade du pengar i vilket fall. Var fakturaavgiften gratis? Den brukar annars ligga på 25:- per räkning lr nått liknande.

Säger som miklon, du har betalat way mycket mer än du tror för den där mobilen i förhöjda samtalsavgifter ist. Något annat företag kanske hade ett bättre erbjudande med lägre samtalstaxa!?!

Inget företag skulle sälja produkter dom gick back på.
Citera
2007-03-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demonic
Så du påstår att du aldrig under 1 år ringt för mer lr mindre än 200kr/mån?

Om du ringt för mer blev den inte lika billig, och ringde du för mindre så förlorade du pengar i vilket fall. Var fakturaavgiften gratis? Den brukar annars ligga på 25:- per räkning lr nått liknande.

Säger som miklon, du har betalat way mycket mer än du tror för den där mobilen i förhöjda samtalsavgifter ist. Något annat företag kanske hade ett bättre erbjudande med lägre samtalstaxa!?!

Inget företag skulle sälja produkter dom gick back på.

98 fanns det inget som hette fakturaavgift i mobilvärlden, inte för privatpersoner ialla fall... minutavgifterna var ändå så höga så operatörerna fick in sina slantar den vägen istället för att behöva hitta på extra avgifter.

Men självklart måste han betalat nåt mer än bara de 200kr/mån... operatören vill ju ha in pengarna som de betalat för mobilen, först på senare tid som operatörerna sänkt subventioneringen och istället tar bort den förhöjda månadsavgiften.
Citera
2007-03-14, 09:33
Medlem
kingcools avatar
Det finns fortfarande jäkligt schyssta abbonemang. Ta t.ex. Telenor med deras ring för hela månadskostnaden-abbonemang. T.ex. får du hos Phonehouse en SE K750i med ett sånt abbonemang på 99 kr / månaden för 1 kr. Det vill säga att totalkostnaden, på ett år blir 1439 kr, varav 1188 kr är pengar du får ringa för.
Citera
2007-03-14, 10:00
Medlem
Biffens avatar
helt rätt, mobiler är det töntigaste och mest meningslösa man kan lägga pengar på, efter tre dar så skiter man i alla funktioner...

Fick en mob av min kära mor när jag var typ 15 eller något, efter det har jag kört på försökringsbedrägeri, och sedemera fått av jobbet,...

0 kr med andra ord.... Så Biffen går upp i ledning.
Citera
2007-03-14, 10:43
Medlem
Forevos avatar
Jag fick en bärbar (pentium 3 etc, trasig dessutom då den vägrade att starta) av morsan, blåste en liten invandrare och bytte till mig en Qtek S100, sålde S100:an för 3000:- (finns på blocket för 1200:-) och köpte en sprillans ny Qtek S200 för 3000:- med 24mån garanti (kostar 4500:- i butik)..

Skulle aldrig lägga ut pengar annars o köpa en mobil..
Citera
2007-03-14, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen
helt rätt, mobiler är det töntigaste och mest meningslösa man kan lägga pengar på, efter tre dar så skiter man i alla funktioner...

Fick en mob av min kära mor när jag var typ 15 eller något, efter det har jag kört på försökringsbedrägeri, och sedemera fått av jobbet,...

0 kr med andra ord.... Så Biffen går upp i ledning.

Alla har ju olika intressen..
Jag har tur att jag jobbar i branchen och kan köpa ganska billigt...
Men ån andra sidan så har jag ett grymt abonemang där jag betalar 250:- i månaden och ringer för 2500:-!
Hader 12 mobiler förra året nu har jag bara haft 2 detta året..
Men är så sjukt nöjd med min P990 så.....
Citera
2007-03-14, 16:21
Medlem
Fina Gubbens avatar
Har faktist bara köpt min senaste mobil av alla de 5 olika jag har haft.
Dom två senaste har båda varit Samsung D600. Fick den första gången av pappa när den kom ut, men den blev stulen så jag fick betala självrisken (800 kr?) för att få en ny. Räknas väl som jagg jag köpte min senaste?
Citera
2007-03-14, 20:30
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingcool
Det finns fortfarande jäkligt schyssta abbonemang. Ta t.ex. Telenor med deras ring för hela månadskostnaden-abbonemang. T.ex. får du hos Phonehouse en SE K750i med ett sånt abbonemang på 99 kr / månaden för 1 kr. Det vill säga att totalkostnaden, på ett år blir 1439 kr, varav 1188 kr är pengar du får ringa för.
det där låter rätt bra! kommer behöva lägga en tusing på en ny lur snart, är det nåt 69 öre/min-abonnemang då?
Då kan man ju köpa nåt sånt o byta från Comviq, sen sälja luren på blocket om ett år och portera tillbaka till Comviq igen.
Att bara ligga kvar på Comviq kommer inte ge mig nån större rabatt på luren
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in