2014-10-24, 14:40
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Extra komiskt skulle det vara om man utklädd till tiggare satte sig på deras platser, sen hade medarbetare som gav stora sedlar i muggen, men ingenting till den "riktiga" tiggaren. Vad händer om egentligen om de får riktig hård konkurrens?
Naturligtvis skall någon stå gömd och filma scenariot.
Just så, man står som välklädd svensk med en latte-kopp intill en trottoarsittande tiggare och frågar sin, som av en slump, förbipasserande kompis om han inte har en slant över till en annan. Man får en bunt hundralappar. Svarar med "-Har du inte mer?" Och får då några femhundringar också.
Citera
2014-10-24, 14:43
Medlem
jaybones avatar
Sätt dig där i en tredelad kostym och backslick. Sticker nog i ögonen på folk!
Citera
2014-10-24, 14:47
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistingman
Bra idé, jävlas med dem bara, ha några personer som du litar på som kan vänta i en bil i anslutning till platsen. Bra om de har lite basebollträ och liknande när det hettar till så kan ni få det skoj.

Jag brukar roa mig med att gå på en gata som är känd för att folk ofta blir rånad på, detta gör jag ofta på fredag-lördag kväll samt så går jag lite sn
ett så jag ser full ut, när rånarna kommer fram så kommer mina vänner ut som gömt sig i en trappuppgång och gör processen kort. MYcket nöje.

Vakna du sen eller?
Citera
2014-10-24, 14:57
Medlem
Turb0F1LL3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Tjena.

Har funderat lite på om man skulle sätta sig på en ziggis tiggarplats och tigga.
Ni vet ju att dom alla sitter på samma ställen varje dag, ibland roterar dom väl ett steg i ledet kanske, men det är alltid samma platser.

Hur tror ni situationen hade sett ut om man smugit dit innan ziggisen kommit till "jobbet"?
Tror ni den hade ringt chefen och bett han komma och hjälpa eller tror ni den satt sig bredvid och tävlat i vem som kunde tiggt ihop mest pengar? Vem tror ni skulle få in mest pengar isåfall?
Om man skulle genomföra det här, när tror ni dom rullar in till kneget egentligen? Någon gång efter 8:00 eller?
Dom kommer att ringa sin "chef" har hört att sånt har hänt innan, sen tvingar dom att lyfta bort en om man inte aktar sej. Dom börjar "jobbet" rättså tidigt men hur länge dom sitter vet jag inte exakt men brukar vara ett x antal timmar, jobbar i butik och dom sitter konstant där utanför.. "suck"
Citera
2014-10-24, 15:25
Medlem
[quote=Turb0F1LL3|50853917]Dom kommer att ringa sin "chef" har hört att sånt har hänt innan, sen tvingar dom att lyfta bort en om man inte aktar sej./QUOTE]

Man får väl ta med sig några ilskna hundar eller nå´t...
Citera
2014-10-24, 18:08
Medlem
Om alla affärer placerar massor av bänkar precis utanför ingångarna så kan alla sitta där.
Pensionärer, trötta mammor med barnvagnar osv.
Då försvinner tiggaren i mängden...
Citera
2014-10-24, 18:22
Medlem
Fris avatar
Klä ut sig i två gulmålade sopsäckar man tejpat samman till nånting som ser ut som eboladräkt. Över huvet trätt en nylonstrumpa, slalomglasögon och ett sånt där blått andningsskydd av papper med snören runt öronen som kirurger har. Gummistövlar och Lidls diskhandskar. Sedan i ett utstuderat rutmönster stappla fram till tiggaren och scanna vederbörande med en streckkodsläsare. Titta på sitt armbandsur och spraka obegripligt i sin walkie talkie medan en helikopter råkar smattra förbi över himlen.

Då får alla utom pensionärerna panik vid ICA-entrén!
Citera
2014-10-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Klä ut sig i två gulmålade sopsäckar man tejpat samman till nånting som ser ut som eboladräkt. Över huvet trätt en nylonstrumpa, slalomglasögon och ett sånt där blått andningsskydd av papper med snören runt öronen som kirurger har. Gummistövlar och Lidls diskhandskar. Sedan i ett utstuderat rutmönster stappla fram till tiggaren och scanna vederbörande med en streckkodsläsare. Titta på sitt armbandsur och spraka obegripligt i sin walkie talkie medan en helikopter råkar smattra förbi över himlen.

Då får alla utom pensionärerna panik vid ICA-entrén!

Jag har kemskyddsdräkter på jobbet om någon vill prova. Två syrgastuber bak ger ett bra intryck.
btw. Vad är svenska motsvarigheten till Hazmat team?
Citera
2014-10-24, 18:54
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingbengan
Jag har kemskyddsdräkter på jobbet om någon vill prova. Två syrgastuber bak ger ett bra intryck.
Gör de att man måste andas tungt och låta som Darth Vader?
"- Luke, I am your daddy!"
Citat:
btw. Vad är svenska motsvarigheten till Hazmat team?
Syrrorna på nattskiftet i Eskilstuna centralsjukhus kanske?
Senast redigerad av Fri 2014-10-24 kl. 18:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in