2014-10-22, 00:36
Medlem
Tjena.

Har funderat lite på om man skulle sätta sig på en ziggis tiggarplats och tigga.
Ni vet ju att dom alla sitter på samma ställen varje dag, ibland roterar dom väl ett steg i ledet kanske, men det är alltid samma platser.

Hur tror ni situationen hade sett ut om man smugit dit innan ziggisen kommit till "jobbet"?
Tror ni den hade ringt chefen och bett han komma och hjälpa eller tror ni den satt sig bredvid och tävlat i vem som kunde tiggt ihop mest pengar? Vem tror ni skulle få in mest pengar isåfall?
Om man skulle genomföra det här, när tror ni dom rullar in till kneget egentligen? Någon gång efter 8:00 eller?
Citera
2014-10-22, 00:41
Medlem
Skulle garanterat ha blivit bråk, tiggaren skulle ha ringt sin chef. Själva idén i sig är rätt komisk.
Citera
2014-10-22, 00:50
Medlem
Någon borde prova detta och få med det på film.
Citera
2014-10-22, 01:02
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
I "Nybyggarna" blir ju arga snickaren ivägkörd av en tiggare(ej zigernare) för att han satt på tiggarens plats.
Så tror nog att du blir ivägkörd om du sitter på någon annans plats, vägrar du blir det säkert lite liv men kan nog bero på vilken person det är också
Citera
2014-10-22, 01:18
Medlem
Bra idé, jävlas med dem bara, ha några personer som du litar på som kan vänta i en bil i anslutning till platsen. Bra om de har lite basebollträ och liknande när det hettar till så kan ni få det skoj.

Jag brukar roa mig med att gå på en gata som är känd för att folk ofta blir rånad på, detta gör jag ofta på fredag-lördag kväll samt så går jag lite snett så jag ser full ut, när rånarna kommer fram så kommer mina vänner ut som gömt sig i en trappuppgång och gör processen kort. MYcket nöje.
Citera
2014-10-22, 02:51
Medlem
Mugsys avatar
En annan idé är att hälla en stor hög grus på varenda tiggararbetsplats, kanske blandat med cement, och måla högen brun.
Citera
2014-10-22, 02:55
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
En annan idé är att hälla en stor hög grus på varenda tiggararbetsplats, kanske blandat med cement, och måla högen brun.
Så att det ser ut som bajs?
Citera
2014-10-24, 13:32
Medlem
Gnomegirls avatar
Jag fick just en bra ide för hundägare.
När ni tar ut jycken på kvällspromenad, låt den då kissa på platserna där tiggarna brukar sitta.
Andra hundar kommer känna doften och också vilja markera där.

Efter ett tag kommer det nog lukta mindre behagligt på platsen. Kanske inte funkar sådär jättebra så här års med regn och rusk, men sommartid borde det vara perfekt och inte heller sådär jätteolagligt.

MVH/Gnomegirl
Citera
2014-10-24, 14:12
Medlem
Fris avatar
Konkurrera ut dem på plats. Jo det borde funka. Men den lokala zigenarmaffians knivboss kanske kommer att ha ett otrevligt samtal med dig om att du sitter för nära hans förslavade faster.
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
När ni tar ut jycken på kvällspromenad, låt den då kissa på platserna där tiggarna brukar sitta.

Efter ett tag kommer det nog lukta mindre behagligt på platsen. Kanske inte funkar sådär jättebra så här års med regn och rusk, men sommartid borde det vara perfekt och inte heller sådär jätteolagligt.
Hundar är så känsliga med det där var de urinerar. Det är både fastighetspolitik och sociala relationer för dem, deras facebook (pissbook). Men de kanske kan dresseras till att kissa på kommando? Men jag tvivlar på att det skulle göra att det luktar sämre. Eller faktiskt även att det påverkar var tiggarna sätter sig.
Citera
2014-10-24, 14:15
Medlem
Fris avatar
Om man bjuder hem en tiggare, duschar av denne och köper HM-kläder åt vederbörande. Undrar om denne då kommer att ändra sitt beteende eller sitta kvar på samma plats ändå nästa dag, avsiktligt smutsig och med samma socialterroristiska taktik med att allmänt verka-vara-synd-om?
Citera
2014-10-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl

MVH/Gnomegirl

Ett snabbare resultat vore att hälla ut surströmmingsspad på alla tiggarplatser. Enträget smyga dit kl.05.00 varje morgon och hälla ut lite varje dag. Till slut skulle platserna eka tomma...kanske?
Citera
2014-10-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megrabb
Skulle garanterat ha blivit bråk, tiggaren skulle ha ringt sin chef. Själva idén i sig är rätt komisk.

Extra komiskt skulle det vara om man utklädd till tiggare satte sig på deras platser, sen hade medarbetare som gav stora sedlar i muggen, men ingenting till den "riktiga" tiggaren. Vad händer om egentligen om de får riktig hård konkurrens?
Naturligtvis skall någon stå gömd och filma scenariot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in