• 1
  • 2
2014-10-21, 18:31
Medlem
gniff754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A46k
Lånar tråden lite. Hade lite fonder på kontot som föräldrarna investerat i innan jag blev myndig. Bytte en utav fonderna mot en annan. Det står på skatteverket att jag måste skatta. Hur fan gör jag detta?

Normalt rapporterar banken in till skatteverket vilken vinst/förlust du gjort så kommer det med på nästa deklaration. Har du gjort en vinst kommer du då förmodligen behöva göra en fyllnadsbetalning för att inte få kvarskatt. Vad det blev i vinst brukar stå på notan du fick vid försäljningen, fråga annars banken. Handlar det om större vinst kan det vara bra att sätta undan pengar till skatten redan nu så du inte konsumerar upp dem
Citera
2014-10-22, 19:56
Medlem
A46ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniff754
Normalt rapporterar banken in till skatteverket vilken vinst/förlust du gjort så kommer det med på nästa deklaration. Har du gjort en vinst kommer du då förmodligen behöva göra en fyllnadsbetalning för att inte få kvarskatt. Vad det blev i vinst brukar stå på notan du fick vid försäljningen, fråga annars banken. Handlar det om större vinst kan det vara bra att sätta undan pengar till skatten redan nu så du inte konsumerar upp dem

Skiten gick back, över lång tid. Så jag bytte den till en bättre. Den var endast värd ett par tusingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in