Citat:
Ursprungligen postat av
Babben87
Men är det på allvar så illa i Malmö kommun att man är benägen att flytta till någon grannkommun? Diskutera gärna era känslor, ni som bor i Skåne och i närheten av Malmö, eller varsomhelst i landet egentligen. Är det här ett problem eller är det bara skitsnack?
Jag vet inte exakt hur illa det är i Malmö nuförtiden, vilka möjligheter som finns att hålla sig undan i svenska områden, svenska friskolor osv men om jag utgår från mig själv så bor jag i en kommun som många antagligen skulle uppfatta som Malmös totala motsats. Trots det har vi här tack vare moderaternas överväxel i folkutbytespolitiken belönats med ett par riktigt obehagliga bosättningar. Eftersom jag har barn som står i begrepp att börja skolan så har vi naturligtvis - som alla andra svenska föräldrar som vill sina barn väl - börjat överväga att flytta. Som uppväxt i en förort (som var svensk fram tills jag var runt femton men sen förvandlades till ett litet helvete) så har man liksom facit.
Är det någon annan som reflekterat över att det är väldigt många skåningar som bosatt sig norr om skåne. Det kanske bara är här vars jag flyttat som det kryllar av skåningar i exil? "näe du vet jag vill prova att bo någon annanstans ett tag...", "nej men jag ville bo nära naturen", "tänkte prova att bo här uppe ett tag"..
Skulle vara väldigt intressant med mer statistik (eller "statestik" som ungdomarna skriver) rörande flykten från Malmö. Tror att ett visst litet parti skulle ha mycket att hämta på att kunna visa upp siffror och intervjuer med de svenskar som faktiskt har utsatts för - låt vara ytterst mild - etnisk rensning.
En annan sak som är intressant med Malmö är SDs siffror. vid en första anblick ser ju dessa försräckligt låga ut men vid närmare eftertanke - när vi påminnt oss om att svenskar faktiskt utgör en MINORITET av befolkningen . så blir plötsligt 13,5% ganska hyfsat. Visst, det finns utlänningar som röstar svenskt också men en titt på exempelvis rosengårds valresultat säger oss att de inte är överdrivet vanligt. Därtill kan man lägga det faktum att dagens Malmö attraherar det absoluta bottenskrapet av våra egna, de enda som egentligen kvalar in till deras eget favoritord "white trash". Dvs människor som lever för dagen, utan lojaliteter, utan egen tankeverksamhet, människor som själva tyvärr ofta har varit utstötta och mobbade och som nu ser sin chans att få in ingå och passa in i det stora(nåja) totalitära kollektivet som marscherar runt och skriker om "alla människor lika värde".
Hur vet jag detta? Jag har själv varit en av dessa pundare på möllan. låt vara för en försvinnande kort period under vilken jag dessutom hade börjat vakna ur mina ack så svenskt naiva (för att inte säga idiotiska) utopiska vanföreställningar.