2014-10-20, 03:05
Medlem
Babben87s avatar
Svenska familjer flyr tydligen Malmö kommun, det skriver, hör eller häpna, Sydsvenskan.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmobor-flyttar-bort-fran-invandrarna/

Till och med en väletablerad svensk stortidning skriver nu om att vi svenskar ser ett problem med den alldeles för höga invandringen. Det är ju inte normalt. Snart kan jag inte längre sätta en nationalitetsbeteckning på mig själv, det är skrämmande. Speciellt när vi börjar få islamister i regeringen och troende muslimska samhällslärare på våra skolor.

Äntligen börjar artiklarna rulla in som bekräftar oss "rasister" (SD-sympatisörer).

Men är det på allvar så illa i Malmö kommun att man är benägen att flytta till någon grannkommun? Diskutera gärna era känslor, ni som bor i Skåne och i närheten av Malmö, eller varsomhelst i landet egentligen. Är det här ett problem eller är det bara skitsnack?
Citera
2014-10-20, 03:08
Medlem
Frågan är ju också om de flyr och röstar på SD eller om de flyr men fortsätter rösta för massinvandringen.
Citera
2014-10-20, 03:13
Medlem
VonFanderblads avatar
Intresant att undersökarna och Sydsvenskan nu har fått upp ögonen för begreppet white flight, sisådär 30 år efter alla andra.
Citera
2014-10-20, 03:14
Medlem
Babben87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katys
Frågan är ju också om de flyr och röstar på SD eller om de flyr men fortsätter rösta för massinvandringen.
Är nog nästan säker att om man tycker invandringen är ett så stort problem att man flyttar på sig då man inte känner sig hemma eller trygg i sin miljö, då är nog SD ganska sannolikt röstval i både kommun och riksdagsvalen var fjärde år.
Citera
2014-10-20, 03:17
Bannlyst
Artikeln är ju fan från 2005. Varför tar du upp den nu?
Citera
2014-10-20, 03:25
Medlem
utomlandsJPs avatar
Borjade val redan for flera ar sedan:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/7278532/Jews-leave-Swedish-city-after-sharp-rise-in-anti-Semitic-hate-crimes.html

Men sant vet man inte av i Malmo:
http://www.thelocal.se/20100226/25228
Citera
2014-10-20, 03:53
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkarmedenpingvin
Artikeln är ju fan från 2005. Varför tar du upp den nu?
Ja, vad handlar det här om? Diskussionsunderlaget är en drygt nio år gammal artikel. Moderator, stäng denna fullkomligt meningslösa tråd. Herrejesus, hur kommer man på tanken att fiska upp något gammalt från 2005?
Senast redigerad av apelsinhimlen 2014-10-20 kl. 03:56.
Citera
2014-10-20, 03:56
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Intresant att undersökarna och Sydsvenskan nu har fått upp ögonen för begreppet white flight, sisådär 30 år efter alla andra.

30 år efter alla andra. Först ut av etablerad media
Senast redigerad av tigerpop 2014-10-20 kl. 04:27.
Citera
2014-10-20, 10:15
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babben87
Är nog nästan säker att om man tycker invandringen är ett så stort problem att man flyttar på sig då man inte känner sig hemma eller trygg i sin miljö, då är nog SD ganska sannolikt röstval i både kommun och riksdagsvalen var fjärde år.
Hade varit intressant att se statistik på hur white flightare röstar. Farhågan är ju att man börjar tänka som politikerna igen, "det som inte syns finns inte" och "andra kan stå ut med det så länge jag slipper". Somliga faller nog dit iaf med tanke på tröskeln många har till att rösta invandringskritiskt.

Hur som haver så finns det allt färre bra ställen kvar att fly till inom landet.
Citera
2014-10-20, 10:38
Medlem
fostroms avatar
Intressant. Artikeln är daterad 2005, men innehållet lär stämma i än högre grad idag. Den stora skillnaden är att ingen redaktion inom etablerad media hade publicerat artikeln idag.
Citera
2014-10-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babben87
Svenska familjer flyr tydligen Malmö kommun, det skriver, hör eller häpna, Sydsvenskan.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmobor-flyttar-bort-fran-invandrarna/

Till och med en väletablerad svensk stortidning skriver nu om att vi svenskar ser ett problem med den alldeles för höga invandringen. Det är ju inte normalt. Snart kan jag inte längre sätta en nationalitetsbeteckning på mig själv, det är skrämmande. Speciellt när vi börjar få islamister i regeringen och troende muslimska samhällslärare på våra skolor.

Äntligen börjar artiklarna rulla in som bekräftar oss "rasister" (SD-sympatisörer).

Men är det på allvar så illa i Malmö kommun att man är benägen att flytta till någon grannkommun? Diskutera gärna era känslor, ni som bor i Skåne och i närheten av Malmö, eller varsomhelst i landet egentligen. Är det här ett problem eller är det bara skitsnack?

Artikeln är ju för fan från 2005! Den är ju inte ens aktuell. Snacka om att manipulera fakta.

By the way så är det samtidigt väldigt många resursstarka människor som flyttar in till Malmö som inte orkar ha kvar sin stora villa. De flesta bostadsprojekten i V Hamnen är slutsålda, kvarteren kring Triangeln och nya Malmö Live är också slutsålda. Tror du att fattiga människor har råd att köpa dessa bostäder........
Citera
2014-10-20, 16:06
Medlem
Problemet är ännu mer aktuellt idag.
Jag ville lämna staden redan på 80-talet när massinvandringen satte igång. Nu är jag kvar ännu men har klarat att bo kvar tack vare att jag flyttade till en stadsdel som ännu är ganska svensk, nämligen Limhamn. Nu börjar invandringen tränga dit mer och mer så jag vet inte hur länge jag orkar bo kvar där heller, så snart lämnar jag Malmö för gott.
Självklart röstar jag på SD. Det är det sista hoppet man har kvar.
Bland mina släktingar, vänner och bekanta diskuteras det ofta hur länge man kan bo kvar i Malmö. Vi hade hoppats på en stor valseger för SD och att det kunde påverka Malmö i en bättre riktning men det ser mörkt ut nu, att hoppas på nästa val känns för osäkert, så länge står jag inte ut i denna gudsförgätna staden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in